Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

temeperatura zewnętrzna zaniżona


Rekomendowane odpowiedzi

witam,

zauważyłem że w mojej Megane wyświetlana temp. zewnętrzna jest zaniżona o jakieś 2-3st.C. , u mnie jest -1, a w autach obok +1, +2

da się to jakoś skalibrować, czy trzeba wymienić czujnik temp. zewnętrznej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na prawdę Ci to przeszkadza? Te 2 stopnie? Pytanie czy inne auta to też Renault z podobnego rocznika? Jeśli nie to porównanie nie jest obiektywne. Może kwestia tolerancji czujników, może ich jakości, a może miejsca, w którym się znajdują? A może to w tych innych autach jest zła temperatura, a u ciebie dobra?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pracuje na co dzień w serwisie VW, na placu mam np. 3 vw (różne), 2 skody i audi, w każdym jest +1, +2,  mojej megane -1, jest to trochę wprowadzanie w błąd

w golfie jak mi zaniżał (5-7st)wystarczyło skalibrować odisem, a tu nie wiem jak jest stąd moje pytanie, jakby mi nie przeszkadzało to bym nie szukał i wątku nie zakładał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy sprawdziłeś temperaturę zewnętrzną znormalizowanym termometrem przy lusterku? Jeżeli nie, tylko opierasz się na jakiś termometrach w innych miejscach i nie znormalizowanych, to nie wiesz który pomiar jest najdokładniejszy. Może w twojej megane jest najdokładniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się zastanawiam na czym polega kalibracja elektronicznego czujnika temperatury. Z mojego doświadczenia: w Oplu Agili zepsuty czujnik pokazywał zamiast ca. 20 st. C, >50. Wymiana pomogła, po prostu się zepsuł. Dla mnie to podobne >>urządzenie<< jak przy domowych termometrach: mierzy dobrze, albo źle; ew. w ogóle nie mierzy. Na czym polegała kalibracja w VW?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pewnie już wiesz, ale... miałeś uszkodzony czujnik pomiaru temperatury w lusterku :-) Wymiana w Oplu kosztowała do 50 zł z tego co pamiętam. Nie powiem, taka wiedza się przydaje, dlatego wymieniłem. Muszę porównać jak wskazują moje Megany; może też jest różnica...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, konwil napisał:

A ja się zastanawiam na czym polega kalibracja elektronicznego czujnika temperatury. Z mojego doświadczenia: w Oplu Agili zepsuty czujnik pokazywał zamiast ca. 20 st. C, >50. Wymiana pomogła, po prostu się zepsuł. Dla mnie to podobne >>urządzenie<< jak przy domowych termometrach: mierzy dobrze, albo źle; ew. w ogóle nie mierzy. Na czym polegała kalibracja w VW?

nie jestem elektrykiem, pracuje na biurze serwisu, napisałem jak to było u mnie, w moim golfie zaniżało, przez co Klima działała wg mnie dziwnie (klimatronik), dałem elektrykowi, nie minęło 10min oddał mi auto i pokazywało temp. jak dwa inne stojące obok na tym samym parkingu

 

w megane ten czujnik temp. jest w lusterku zewnętrznym ? którym ? to może bym go na początek wymienił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@konwil wiem ale jakoś mi to na tamte czasy nie przeszkadzało

@KamilK nie wydaje mi się żeby klimatronik u nas był zależny od temperatury wskazywanej z czujnika zewnętrznego. Raczej są czujniki temperatury w kabinie. Czujnik temp. zewnętrznej zwykle jest w lusterku od strony pasażera.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, KamilK napisał:

pracuje na co dzień w serwisie VW, na placu mam np. 3 vw (różne), 2 skody i audi, w każdym jest +1, +2,  mojej megane -1, jest to trochę wprowadzanie w błąd

Kolego wniosłeś słuszne spostrzeżenie. Rzeczywiście tak jest. Wskazania  w niemieckich w stosunku do fancuskich są zawyżone do dwóch stopni. Renault pokazuje temperaturę przy jezdni uczulając nas na zagrożenie. Reakcja jego na zachodzące zmiany jest bardzo szybka. Jadąc pasatem przez teren pofałdowany zmiany temperatury są znikome.Ta sama trasa pokonana Laguną daje obraz dużo większych zmian. Konstrukcyjnie różnią się sposobem przetwarzania pomiaru. Francuzi stosują pomiar mostkiem Wiena. Niemieckie mają wpisane przetwarzanie w sterowniku. Tu możliwe są tylko wymiany na nowe termoelementy. W renault możemy jeszcze coś nie coś skalibrować.

10 minut temu, pbet napisał:

 

@KamilK nie wydaje mi się żeby klimatronik u nas był zależny od temperatury wskazywanej z czujnika zewnętrznego.

Jest, jak również czujnik czujnik temperatury płynu, czy czujnik ciśnienia atmosferycznego stosowany w najdroższych modelach koncernów francuskich.

Siły nawiewów i przełączanie klap jest zależne od tego.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temp. zewnętrznej w megane III jest w lusterku kierowcy. U mnie pokazuje bardzo dokładnie faktyczną temperaturę, nie zawyża i nie zaniża. Tak samo było w SCII.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!