Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wymiana oleju silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Synthoil nie jest zgodny ze specyfikacją RN0710.

Dnia 3.03.2018 o 11:22, Lelupi napisał:

Akurat w tym silniku nigdy nie zaryzykowałbym wymian oleju co 30 tyś km nawet gdyby auto robiło tylko trasy nie jeżdżąc w mieście. Z doświadczenia wiem, że to nie do końca przemyślana konstrukcja...

 

1 godzinę temu, Tobiasz napisał:

W serwisie facet mi odradzał, ze względu na to, że silnik 1.2 Tce może sobie zacząć żreć nawet 1 litr oleju na 1000 km. To słowa gościa z serwisu Renault. DO 1 litra na 1000 km (tak, nie 10 000 tylko 1 000).

Z tego co zaobserwowałem na forum silniki te zaczynają sobie żłopać olej powyżej 20 tyś km. 

Może porządny olej odwlekłby przebieg w którym zaczyna się olejoholizm silnika 1.2 Tce ? 

Jak myślicie ? 

 

Nieprzemyślana konstrukcja? Generalnie silnik od 2012 czy tam 2013r. jeździ i większych bolączek nie ma, tak samo jak osprzęt. Turbiny też są całkiem wytrzymałe, do tego dwumasówka, która nie rozpada się po 150tys. km. także ciekawe skąd takie dziwne Twoja doświadczenia.

1.2TCe bierze olej jeśli auto jest traktowane jak rajdówka, męczone na zimno itd. Poza tym norma jest 0,5l/1000km i już wtedy serwis. Jak masz w swoim serwisie dyletanta, że opowiada takie rzeczy to może warto zmienić serwis.

Poza tym ludzie, kupujecie nowoczesne silniki, produkowane z dużo mniejszymi tolerancjami i dostosowane do długich przebiegów, turbin, systemów start-stop po to, aby ciągle myśleć o wymianach oleju? Meganek III sprzedało się kilkaset tysięcy, na forum jest kilkanaście posiadaczy, którzy wymieniają częściej bo chcą, resztą tych aut jeżdżą ludzie, których to nie interesuje i co? Ktoś słyszał, żeby 1.2TCe kończyło się przy 100k? 150? 200? Przestańcie powielać jakieś metody i zwyczaje sprzed 20lat, które nijak się mają do dzisiejszych technologii zarówno produkcji silników jak i substancji smarnych.

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Renault dosyć narobiło sobie kłopotów z tym silnikiem.  Jeden z bardziej nieudanych motorów lat 2000 niestety naszej ulubionej :-) marki.

Obecnie nawet już z oferty Dacii wycofują ten motor.

Edytowane przez Lelupi
  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy broni tego co ma, jak zawsze :-) Ja również staję w obronie 1.5 dCi (zwłaszcza, że mam dwa...). W momencie wyboru rocznej używki Megane III Limited, mogłem wziąć 1.2 TCe lub 1.5 dCi - wówczas trochę się zastanawiałem, ale jednak jako laik w obszarze TCe - zasięgnąłem trochę Internetu, popytałem sprzedawców ww. samochodów - zasłynął to może złe słowo, niemniej coś musiało być na rzeczy, bo ja odniosłem wrażenie, że to podobna mina jak niegdyś pierwsze 1.5, 1.9 dCi.

Edytowane przez konwil
Doprecyzowanie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dlatego kupiłeś inna minę;)

Przypuszczam, ze do kupna 1.2 nikt nikogo nie zmuszał. Ja swój kupiłem w pełni świadomie i wybierałem spośród pełnej palety. Nie zapominaj, ze w M4 montują je już od blisko dwóch lat. Jeszcze nie słyszałem aby ktoś żalił się ze trafił na minę.

BTW. Słynne TSI tez bym kupił gdyby mi się któryś z VAGow podobał. Kwestia podejścia. Ja nie kupuje auta na całe życie a jak będzie się psuło to nie będzie mi żal się pozbyć.

Edytowane przez chucky80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc właśnie :-) Z tymże, aby nie powielać pewnych stereotypów (^^), chętni mogą poczytać jak zmieniały/zmieniły się silniki dCi, z nakierowaniem na pojemność półtora litra. Można również spojrzeć na historię wpisów niniejszego Forum z powiedzmy sześciu ostatnich miesięcy, gdzie - przynajmniej ja - wiele przeczytałem o TCe, niewiele o dCi (pytanie czy to na pewno dobrze...). Do przemyślenia; do własnej decyzji. I żeby nie było - gdybym kupował samochód nowy - wcale niewykluczone, że wobec marnego wyboru silników w Meganach, pewnie wybrałbym 1.2 :-D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie przy odbiorze też polecili wymianę oleju po 2500-3000km co zrobiłem i teraz będę robił co 10tyś km... koszt niewielki i święty spokój, a nigdy nie wiadomo ile przyjdzie jeździć tym samochodem...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Naprawdę oszczędzanie i wymiana oleju co 30kkm to zły pomysł. Turbina, star stop i olej HydroCrackowany za 80 zł 5 litrów Elfa 5w40.

Mnie ostatnio star stop zgasil auto na pierwszych światłach za autostradą, olej w turbo pewnie się usmażył.

Lepszy olej typu Millers LiqyMolly Motul 5w40 kosztuje od 150 do 200zł.

Olej z filtrem nawet Elf będzie kosztował 120 plus robocizna w ASO lub poza, moim zdaniem przy całości wydatków na nowe auto: w stosunku do wymiany co dwa lata w okresie gwarancyjnym dokladamy wymiane w 1 3 i 5 roku. Koszt pewnie 1000zł.

pytanie czy przy inwestycji od 70k zł w górę oszczędność 1000zł jest potem warta zastanawiania się czemu żłopie olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio sprzedałem auto jeszcze na gwarancji. I olej wymieniłem w nim po 2800 km. Później wymieniłem co 10-15 000. Kupujący to bardzo docenił i auto za duże pieniądze sprzedałem bardzo szybko właściwie bez n3gocjacji ceny.

Teraz w renault wymieniłem olej trochę później bo po 6000 km. Ale teraz też będę zmieniał co 10 kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze tak odnośnie cytatu:

Cytat

Mnie ostatnio star stop zgasil auto na pierwszych światłach za autostradą, olej w turbo pewnie się usmażył.

Jak kupiłem pierwszą megi i wracałem do domu, to też doznałem zawału, że dojeżdżając do bramki wyjazdowej na autostradzie silnik mi zgasł. Pierwszą rzeczą jaką zrobiłem było naciśnięcie guzika wyłączającego start-stop, a drugą - już po powrocie do domu - wyłączenie tego ustrojstwa całkowicie. Jest to jedna z głupszych rzeczy, jaką renault wrzuciło do mojego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Dnia 22.04.2018 o 20:59, slawlik2 napisał:

Ja po roku wymieniłem po 10 tys koszt 290 zł. Teraz będzie po dwóch latach w ramach pakietu.

Te 290zł to całkowity (koszt części + wymiana) w ASO podczas przeglądu z wykupionym pakietem przeglądów na 5lat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!