Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Megane 3 1.5 dci


sauzp

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Planujemy wspólnie kupić Megane 3 1.5 dci które znaleźlismy jako auto poleasingowe. Do tej pory jeździliśmy Clio 2 które niestety już się poddało i zbyt wiele kosztuje nas jego ciągłe naprawianie (głównie eksploatacyjne rzeczy ale przy tym wieku jest ich spor).

Znaleźlismy Megane 3 1.5 dci z 2013  roku z niedużym potwierdzonym przebiegiem. W pierwszej chwili chcieliśmy pominąc ten egzemplarz ze względu na praktycznie brak jakiegokolwiek wyposażenia (małe radio, brak swiatel do jazdy dziennej, podłokietnika, karty hands free itp). Jednak samochód wygląda naprawdę na ładnie utrzymany model i zachęca ogólną "świeżością". Jest to wersja Generation czyli jak wyczytaliśmy typowo firmowa. Silnik 90km czyli z tego co tu czytamy wersja z DPF.

Ilość jednostek i odmian 1.5dci jest ogromno i chcielibysmy zapytać o jakieś wskazówki związane z tą odmianą. Czy należy się jej naprawdę obawiać (DPF itp). Wpisanie 1.5 dci w google prowadzi do wniosku "kup Golfa" ale może tutaj dowiemy się czegoś bardziej konkretnego. Z góry dzięki za pomoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Może jakiś link do tego autka? Bo nie ma co oceniać w ciemno. Wersja generation to naprawdę najuboższa wersja. Ja celowałbym minimum w wersję limited, bo ma już wszystko co potrzeba, a można trafić również na poleasingową z pewnym przebiegiem i świeżą. Ja swoją szukałem ok. roku i trafiłem u dealera Renault. No i oczywiście wszystko zależy od ceny autka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O samym silniku 1.5 nie będę nic pisał (bo dobrego nie mam nic do napisania), ale osobiście uważam że renault warto kupować ze względu na.. wyposażenie. Tzn. chodzi o to, że można fajnie wyposażone auto kupić za relatywnie niedużą cenę. Kiedyś nawet pan w salonie forda mi powiedział, że gdybym chciał kupić takiego samego focusa (to samo wyposażenie, przebieg, rok) to zapłaciłbym ok. 2x więcej (w tamtym przypadku było to ok 40 000 zł). Moim zdaniem brać wersję najbiedniejszą to mijanie się z powołaniem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękujemy za porady. Ten sam sprzedawca ma również z 2014 z bogatszym wyposażeniem, większym przebiegiem o 50 000km (160 000) i zdecydowanie bardziej zniszczonej a cena identyczna. Jesteśmy praktycznie zdecydowani na zskup. Jedyne wątpliwości dotyczą silnika ale czytając internet wynika że sławny tdi psuje się równie często:) Sprzedawca deklaruje wymianę rozrządu jako "rabat" i cenę za taki zestaw 30 000 PLN.

Zupełnie nie brakuje nam wyposażenia, no może te radio bez wyświetlacza wygląda średnio ale można pewnie wymienić.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rabat tylko z ceny, rozrząd zrobić samemu - nie masz pewności czy wymieni lub jakich części użyje. Generation jest mocno budżetową wersją - słabo wyciszoną. Koniecznie dobrze potestujcie auto przed zakupem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostaliśmy od sprzedającego ksero dowodu rejestracyjnego i pojechaliśmy umówić się do ASO na kontrolę przed zakupem. Okazało się że do listopada 2016 Renault przejechało 106 000 km po czym przez kolejny rok aż do dzisiaj (czyli prawie 1,5 roku) 2080 km ... :( 

Sprzedawca oczywiście wciąż powtarza że przebieg jest autentyczny, " po prostu auto chwilę postało". My się wycofujemy z tego zakupu, albo przebieg jest oszukany albo rzeczywiście 1,5 roku stania bez jazdy pod chmurką. W jednym i drugim wypadku robi się niespecjalnie zachęcająco. 

Zgadzacie się z nami czy dramatyzujemy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, sauzp napisał:

My się wycofujemy z tego zakupu, albo przebieg jest oszukany albo rzeczywiście 1,5 roku stania bez jazdy pod chmurką.

Albo było trzepnięte i czekało na placu na nowego właściciela, który kupi, naprawi i odsprzeda dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kolega napisał wyżej może być tak ale może faktycznie stał bo nikt go nie chciał kupić (ofert jest tyle, że sam widziałem auta po pół roku na otomoto), przegląd w ASO prawdę Ci powie.

Skoro brak wyposażenie nie przeszkadza, auto ogólnie się podoba to ja bym zaryzykował te parę stów. Na pewno będziesz mądrzejszy po przeglądzie.

Ewentualne naprawy lakiernicze pokaże miernik. Chociaż i tutaj jak Ci wymienią części 1:1 z lakierowanym elementem z produkcji, to się nie poznasz.

 

Nie ma linku do oferty?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak by to autko było całkiem w porządku to nie czekało by w komisie ,tylko na nie czekałby ktoś z grona znajomych użytkownika.A te 2 tyś. przebiegu przez ostatnie 1.5 roku to przegięcie niezłe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, że podeszliście na spokojnie. Emocje to zły doradca przy zakupie używanego samochodu :-)

Jeśli szukasz auta w podanej cenie oraz stosunkowo młodego i niewyeksploatowanego , to może rozejrzyj się za Renault Fluence. Na szybko sprawdziłem otomoto i za te 30 tys znajdziesz 1.5dCI r.2013-14 z deklarowanym przebiegiem 100-120 tys km. Fakt  że podaż dość umiarkowana.

Jakość wykończenia i wyciszenia nie gorsze od tej Megane Generation, za to samochód obszerniejszy i porządnie wyposażony. Fluence z 2013 będzie już po liftingu, który sporo poprawił też w wyglądzie autka.

Możesz przejrzeć któryś z wątków na forum w dziale https://megane.com.pl/forum/144-zakup-fluence/ i wyrobić sobie opinię. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!