Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie silnikiem na zimno


kowalikd

Rekomendowane odpowiedzi

7 godzin temu, jabrze napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6 5.9 :!: - Prezes

 

To mnie zabiłeś. Dopytywalem 3 razy goscia na gieldzie przy gusie czy to na pewno 8,2kohm. Zapewnil ze tak. 

Nie znam sie mocno na elektryce. 

Rozumiem z Twojego wpisu ze zlaczki metalowe nie robia nic zlego i moga zostać. Kupie wlasciwy opornik i zrobie znow próbę. 

U mnie siedzi sterownik sid309, ciekawe czy zadziała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rezystor jest dobry, z oznaczeń kreskowych wychodzi 8-2-0-mnożnik 10 i tolerancja 1%. Ważne by był wpięty równolegle do dwóch przewodów dochodzących do czujnika temperatury. W niektórych Megane to pomaga a w Nissanie może być inaczej.

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, mimag napisał:

Zmierzylem moj rezystor ze zdjecia i pokazuje ze jest dobrze dobrany czyli 8,2k ohm.

12 godzin temu, aniewa napisał:

Rezystor jest dobry, z oznaczeń kreskowych wychodzi 8-2-0-mnożnik 10 i tolerancja 1%. Ważne by był wpięty równolegle do dwóch przewodów dochodzących do czujnika temperatury. W niektórych Megane to pomaga a w Nissanie może być inaczej.

 

Chylę czoła.- odczytałem jako precyzyjny czterokanałowy. Na co dzień używam multimetru..Pierwszym rzutem oka wychodziło mi inaczej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jabrze skoro pisałeś, że ma być w pewnym przedziale od - do to może deczko mniejszej wartości z szeregu dać i może zadziała ? 

Tutaj zastosowano max - powiedzmy. 

A może do Nissana należy zastosować rezystor o większej wartości  ?  

Oczywiście to "gdybanie" ale jak już robisz próby to może ? 

Może przy SID 309 należy dobrać inne wartości ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A o ile stopni i w którą stronę rezystor przekłamuje informację dla sterownika? Komputer przez rezystor widzi wyższą tempersturę niż nominalnie czy niższą?

 

Czy na zwykłym torque odczytam tą temperaturę? I czy wogóle rezestor w przypadku sid 309 też tak zareaguje na rezystor?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Torque odczyta temperaturę paliwa, należy tylko wgrać PID-y przynajmniej od SID 7 bo od SID 9 jeszcze nie spotkałem. Można samemu wygenerować PID do SID9 programem Pyren. Wystarczy podłączyć się samochodu z takim sterownikiem.

Rezystor 8.2 k podnosi odczytaną temperaturę o 8 stopni przy faktycznej minus  5-8 stopni. Im wyższa temperatura tym oszustwo mniejsze. Odczytane cieplejsze paliwo ma mniejszą gęstość i sterownik zwiększa jego dawkę by dostarczona dawka nie powodowała spadku obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam daleko do Warszawy ale najlepiej to sam się zajmiesz swoim autem. Jeżeli chcesz eksperymentować z czujnikiem temperatury to zrób tak jak na zamieszczonym rysunku. Musisz dostać się do przewodów wychodzących z czujnika temperatury paliwa.

Rezystor 1 kΩ zabezpieczy przed zwarciem gdy na potencjometrze ustawisz 0 Ω. Po uruchomieniu silnika na mrozie gdy zacznie się dusić to pokręcaj potencjometrem do momentu aż silnik wyrówna pracę. Koszt eksperymentu to kilka złotych i warto spróbować. Pomoże to dobrze, nie pomoże to niczym nie ryzykujesz.

rezystor.thumb.jpg.eab0eb636771e82122e5c1e1facb32e6.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można to bardziej prostym językiem opisać?

Potrzebny opornik 1kom i potencjometr 15kom. Gdzieś w to wpina sie miernik elektryczny ktory na bieżąco odczytuje opor prądu. Podczas dlawienia silnika kręci sie potencjometrem aż dlawienie ustanie. W zależności od ustawienia potencjometru w chwili ustania usterki bedzie można odczytać przy jakim oporze jest dobrze i wtedy taki wstawić zgodnie z rosyjskim schematem?

 

Niestety elektryka to dla mnie czarna magia a sprobowałbym Twojej propozycji.

Rozumiem ze jesli podczas krecenia potencjometrem dławienie nie ustanie to znaczy że zabawa z opornikiem nie przyniesie efektu.

 

Czy taki potencjometr jest ok? 

 

 

Screenshot_20220115-171657_Allegro.jpg

Edytowane przez mimag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potencjometr jest jak najbardziej ok. Miernika nie wpinaj. Podłącz to jak na rysunku poniżej. Narysowałem brązowym kolorem potrzebne przewody. Gdyby to pomogło to po odłączeniu od czujnika temperatury tego układu zmierz miernikiem jego całkowity opór czyli między dwoma dolutowanymi przewodami.  W to miejsce można założyć drugi opornik o takiej samej wartości.

Screenshot_20220115-171657_Allegro.thumb.jpg.e93c5f3e3e8d064911e918183bc78c16.thumb.jpg.a766685617e353af4e485b85c6448edf.jpg

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!