Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie silnikiem na zimno


kowalikd

Rekomendowane odpowiedzi

Po dalszych przebojach i to mocnych temat wygląda tak: 

1) Te kosmiczne korekty się ustabilizowały - na 1,2,4 jest 0,95 a na 3 0,7. Przyczyna: zerwana poduszka po stronie skrzyni biegów - górna. 

2) Pojeździłem trochę na zregenerowanych wtryskach i - po którejś trasie dym spod maski - patrzę na 4 wtrysku rozciekł się na korpusie....... - oczywiście reklamacja

3) Świece żarowe sprawne. Sprawdziłem działają odpowiednio długo. Wykręcałem grzeją się do czerwoności po 3 sekundach. 

 

Temat szarpania na zimnym silniku rano pozostał. Z takich rzeczy co jeszcze przeglądałem to: zadana wartość egr jest - 4% (tak, w minusie pokazuje). Bardzo, bardzo rzadko cokolwiek coś się zmienia. Jak już się zmienia to zadana = z odczytaną. Czujnik temperatury spalin na zimnym po nocy (74 stopni). 

 

@Andrzej-2010 - brak pęcherzyków w przewodach paliwowych. Sprawdzone przez przeźroczyste wężyki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zmierzyłem na gorącym. No 6 minut minęło zanim wyjąłem świece żarowe. 

Nie mam od nowości. Tak pisałem wcześniej, kupiłem auto i po jakimś czasie jak robiony był przegląd i pokrywa silnika była zdjęta był napisany kod silnika i przebieg. Więc na pewno był wstawiony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Lukrasi napisał:

Tak zmierzyłem na gorącym.

Nie mam od nowości.

Należy powtórzyć pomiar kompresji;

  - przy tak niskich wartościach należy zdjąć głowice i ocenić stan pierścieni i gładzi,

 - pomierzyć luzy na zaworach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jest jeden temat, robię rocznie około 40 tysięcy. Mój brat też ma 1.5dci i też ma na Continental wtryski i jego wtryski cichutko pracują natomiast u mnie pod obciążeniem klekocza. Mogłem porównać bo akurat miałem pod ręką drugie auto. 

I co jeszcze, spalanie po pomiarach mierząc po korek i do zera 6 litrów i nie idzie zejść niżej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.06.2022 o 09:41, Lukrasi napisał:

Jeszcze może ten czujnik temperatury spalin

Raczej nie, on jest takim strażnikiem by spaliny nie przekroczyły 700 stopni. Tak jak wcześniej pisałeś masz za niską kompresję i trudno wymagać cudów. Może wstawiony silnik miał nie wiadomo jaki przebieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@LukrasiJa mam to szczęście ze w Irlandii minusowe temperatury zdarzają się kilka razy w zimę więc mi to nie przeszkadza pozatym wystarczy go przytrzymać chwilke na obrotach sie uspokaja. Też zmienilem świece żarowe (tu widziałem ze 2 na 4 nie paliły) oraz termostat bo auto zimą stygło w korku. Niby trochę pomogło.

Poza takimi pierdołami silnik rewelacja. Na 125tys które nim zrobilem w trzy i pół roku prócz czujnika roznicy ciśnień na fap co 70tys w ogole nic się nie dzieję 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@LukrasiZależy. Scenic jest dużo wyższy od megane i to napewno nie pomaga. Generalnie 6.5 do 6.7 max. Do pracy mam 50km w jedną stronę, głównie autostrada ktora jest dosc górzysta,prędkości 120-140.Na płaskim terenie, jadąc jednostajnie zmieści się w 5.5 Rekord to 4.9, ale nie jechałem wtedy więcej jak 80km na godzinę. Podsumowując pali tyle co passat z awx który był podciągnięty na 160koni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!