Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie silnikiem na zimno


kowalikd

Rekomendowane odpowiedzi

Po dalszych przebojach i to mocnych temat wygląda tak: 

1) Te kosmiczne korekty się ustabilizowały - na 1,2,4 jest 0,95 a na 3 0,7. Przyczyna: zerwana poduszka po stronie skrzyni biegów - górna. 

2) Pojeździłem trochę na zregenerowanych wtryskach i - po którejś trasie dym spod maski - patrzę na 4 wtrysku rozciekł się na korpusie....... - oczywiście reklamacja

3) Świece żarowe sprawne. Sprawdziłem działają odpowiednio długo. Wykręcałem grzeją się do czerwoności po 3 sekundach. 

 

Temat szarpania na zimnym silniku rano pozostał. Z takich rzeczy co jeszcze przeglądałem to: zadana wartość egr jest - 4% (tak, w minusie pokazuje). Bardzo, bardzo rzadko cokolwiek coś się zmienia. Jak już się zmienia to zadana = z odczytaną. Czujnik temperatury spalin na zimnym po nocy (74 stopni). 

 

@Andrzej-2010 - brak pęcherzyków w przewodach paliwowych. Sprawdzone przez przeźroczyste wężyki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zmierzyłem na gorącym. No 6 minut minęło zanim wyjąłem świece żarowe. 

Nie mam od nowości. Tak pisałem wcześniej, kupiłem auto i po jakimś czasie jak robiony był przegląd i pokrywa silnika była zdjęta był napisany kod silnika i przebieg. Więc na pewno był wstawiony. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Lukrasi napisał:

Tak zmierzyłem na gorącym.

Nie mam od nowości.

Należy powtórzyć pomiar kompresji;

  - przy tak niskich wartościach należy zdjąć głowice i ocenić stan pierścieni i gładzi,

 - pomierzyć luzy na zaworach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jest jeden temat, robię rocznie około 40 tysięcy. Mój brat też ma 1.5dci i też ma na Continental wtryski i jego wtryski cichutko pracują natomiast u mnie pod obciążeniem klekocza. Mogłem porównać bo akurat miałem pod ręką drugie auto. 

I co jeszcze, spalanie po pomiarach mierząc po korek i do zera 6 litrów i nie idzie zejść niżej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.06.2022 o 09:41, Lukrasi napisał:

Jeszcze może ten czujnik temperatury spalin

Raczej nie, on jest takim strażnikiem by spaliny nie przekroczyły 700 stopni. Tak jak wcześniej pisałeś masz za niską kompresję i trudno wymagać cudów. Może wstawiony silnik miał nie wiadomo jaki przebieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@LukrasiJa mam to szczęście ze w Irlandii minusowe temperatury zdarzają się kilka razy w zimę więc mi to nie przeszkadza pozatym wystarczy go przytrzymać chwilke na obrotach sie uspokaja. Też zmienilem świece żarowe (tu widziałem ze 2 na 4 nie paliły) oraz termostat bo auto zimą stygło w korku. Niby trochę pomogło.

Poza takimi pierdołami silnik rewelacja. Na 125tys które nim zrobilem w trzy i pół roku prócz czujnika roznicy ciśnień na fap co 70tys w ogole nic się nie dzieję 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@LukrasiZależy. Scenic jest dużo wyższy od megane i to napewno nie pomaga. Generalnie 6.5 do 6.7 max. Do pracy mam 50km w jedną stronę, głównie autostrada ktora jest dosc górzysta,prędkości 120-140.Na płaskim terenie, jadąc jednostajnie zmieści się w 5.5 Rekord to 4.9, ale nie jechałem wtedy więcej jak 80km na godzinę. Podsumowując pali tyle co passat z awx który był podciągnięty na 160koni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!