Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Znosi na prawo :( mechanik nie zrobił


Rekomendowane odpowiedzi

6 minut temu, Pogoleus napisał:

Już przestań spiskować na temat tego właściciela poprzedniego. Kupiłem i już go mam. Wszystkie umowy kupna sprzedaży mam itd. Nie drąż akurat tego tematu.

Człowieku... co z tego, że masz umowę, wszystkie dokumenty itp. jak wszystko co masz może być podrobione... serio. Nie bagatelizuj tego bo może się okazać, że auta nie zarejestrujesz albo przeglądu nie przejdziesz bo papiery nie będą się zgadzać. Nie odpowiedziałeś na moje pytanie o "sprzedającego" więc mogę się tylko domyślać, że nawet nie wyciągnął dowodu osobistego z portfela...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umowa była na dane osoby która jest na dowodzie rejestracyjnym. VIN sprawdzał na przeglądzie mechanik na stronie. Ja z resztą też. Z resztą gdyby tak było to by nie sprowadzał mnie do siebie na chatę. No ludzie.

Edytowane przez Pogoleus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem cały wątek od początku, i nie mogę wyjść z podziwu. Tyle gdybania. Kilka osób już wspominało o prawidłowej kolejności działań. Skoro nie ciśnienie w oponach, to szukamy kolejnej najtańszej rzeczy, którą można wykonać.
1. Jak już mówiono - zmień koła lewa/prawa. Nic się nie stanie na kilku kilometrach drogi.

2. Czy opony ja przedzie są tej samej firmy i mają tą samą głębokość bieżnika. 
3. Geometria i zbieżność to dwie różne rzeczy. Czy masz pewność, że obie były wykonane? Zrób test sznurka jak inny kolega już wspominał. Zdjęcie przykładowe
4. Zmierz dokładnie odstęp między kołami przód-tył z obu stron. Najlepiej między środkami, albo krawędziami felg. 

Dopiero wtedy możemy się zastanawiać co dalej. A jeśli chodzi o skrzywione auto - w instrukcji serwisowej są zaznaczone punkty kontrolne i odległości między nimi. No prościej się nie da.
I jedna uwaga - to, że niby geometria była robiona, nie znaczy że była zrobiona dobrze (albo w ogóle). Byłeś przy tym? Widziałeś wyniki przed/po? Pokazywali Ci wydruk z pomiaru?

Jeszcze mi coś przyszło do głowy - czy ściąga zawsze? Czy może tylko przy dodawaniu gazu albo hamowaniu?

 

Edytowane przez Michal_C
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Ok tak zrobię. Mechanik coś mówił że przekładali koła ale czy to zrobili nie wiem.

2.  Opony wszystkie chyba imperial kilkuletnie według mechanika ładne prawie jak nowe ale firma słaba.

3. Test sznurka nie wiem zbytnio jak to zrobić ja nie mechanik :( 

4. No i zmierze z kimś od środka felgi przód do środka felgi tył. Przy geometri nie byłem i nie dostałem wyników.  Równie dobrze mogli mi nastawić tylko kierownice a olać to zjeżdżanie. Mówił że jest poprawa a ja nie widzę żadnej. 

 

ODNOŚNIE SANEK:Nie wiem ale jak robili tyle rzeczy to pewnie by zauważyli. Druga sprawa drugi raz im oddałem samochód bo okazało się że jeszcze koło fazowe do wymiany. No i też mówiłem że priorytet to żeby jechał prosto. 

Edytowane przez Pogoleus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Pogoleus napisał:

ok. czyli jeśli zacznie mi po zamianie znosić w inna stronę tzn że opony?

Nie koniecznie, ale jeśli tylko poczujesz że autko inaczej się zachowuje należałoby założyć inne, jeśli masz opony kierunkowe to będą głośniejsze .

Geometrii mechanicy nie ustawiali tylko zbieżność, mogłeś poprosić o sprawdzenie kąta koła ,mogło by to coś naprowadzić, zbieżność kół z tyłu sprawdzali?

Edytowane przez krzychu73
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2 godziny temu, Pogoleus napisał:

3. Test sznurka nie wiem zbytnio jak to zrobić ja nie mechanik :( 

4. No i zmierze z kimś od środka felgi przód do środka felgi tył. Przy geometri nie byłem i nie dostałem wyników.  Równie dobrze mogli mi nastawić tylko kierownice a olać to zjeżdżanie. Mówił że jest poprawa a ja nie widzę żadnej. 

Test sznurka jest banalny, wystarczy pociągnąć sznurek pomiędzy tyłem tylnej opony, a przodem przedniej. Sznurek powinien idealnie przylegać do czterech ścianek opon, jak na zdęciu przykładowym z mojego poprzedniego postu. Jeśli gdzieś odstaje, albo jest wypchnięty, to jest zła zbieżność. Pamiętaj tylko, by idealnie prosto ustawić koła, i nie zmieniać położenia pomiędzy testami stron. Bo może być sytuacja, gdzie z lewej strony samochodu jest idealnie, a z drugiej jest babol. Zasadniczo to takiej sytuacji szukamy przy ściąganiu w jedną stronę.

 

Odnośnie profesjonalnej geometrii/zbieżności, jedź gdzie indziej. Ja w ciągu 18 lat obsługi samochodu nie spotkałem się z sytuacją, by nie otrzymać wydruku przed/po.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załóż normalne opony a nie gów. .. chińskie imperiale i jedź do warsztatu który ma w ofercie zbieżność na urządzeniu hunter. 

Jak tam ustawią i będzie źle juz po wymianie opon to znaczy że fura to złom i lepiej się jej pozbyć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzaj, jedyną wartością, którą daje się regulować w całej geometrii podwozia w Megane 2 jest zbieżność kół przedniej osi.

A to doskonale można ustawić na urządzeniu optycznym starej generacji a nawet na "calówką"( nie polecam). A sama zbieżność, wcale nie musi być powodem ściągania auta. 

 Auto posiada dosyć proste i wrażliwe zawieszenie.

Co nie zmienia faktu, że należy zrobić pełną geometrię podwozia auta. Da to pełny obraz stanu auta. Przełóż na próbę przednie koła stronami lewe-prawe. 

Jeżeli auto jako tako się prowadzi, nie drze opon, nie ściąga podczas gwałtownego hamowania czy gwałtownego przyspieszania a ściąganie Cię mocno drażni, jest taki stary sposób. Pobaw się ciśnieniem powietrza w oponach przedniej osi. Więcej w prawe koło, mniej w lewe. Sprawdź jak auto reaguje na różnicę w ciśnieniu lewe-prawe koło.

Jeżeli auto miało uszkodzoną podłużnicę, to uderzenie nie było liche.

Nauczka na przyszłość, nigdy nie kupuje się auta ze spawaną podłużnicą.

Kupując auto za tak niską cenę, musisz zdawać sobie sprawę, że potrzebujesz jeszcze 60-70% tej kwoty aby doprowadzić auto do stanu "dobrego". 

Edytowane przez Lelupi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w najgorszym wypadku za rok sprzedam przed zakończeniem OC. rok chyba wytrzymam. Tylko jak sprzeda... kogoś na mine wsadze.

Belka przednia była wymieniana i dlatego ktoś pospawął podłużnice jak wymieniał belkę.

Tak w ogóle ja widziałem to zdjęcie z tej stłuczki i to nie było jakies powazne naprawdę. Z daleka to jak patrzyłem to nic nie widziałem abyu megane ucierpiało mocno(maska cała była). Wyglądało to jakby nic nie odpadło. Nie było widac bebechów jakis czy coś.nawet więc to nie było jakies ostre. Problem tkwi w tym że jak stuknął w tył komuś to mu wgniotło przednią belkę do środka. I mechanik henio jakiś wymieniał mu tą belkę. Przy mechaniku na przeglądzie mówił że przy 30 km ale mechanik odpowiedział że więcej

 

Edytowane przez Pogoleus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie dzisiaj to już na maksa zły jestem. Mechanik mówił że to delikatnie a mi kurde zjeżdza w 4-5 sekund na prawy pas samochód. W centrum miasta jak ciasno to przecież chwila nieuwagi po coś do schowka zajrzę czy coś i komuś lusterko przytrące. Nie wiem czy to ma znaczenie ale na nierównej powierzchni czyli np. zmasakrowany parking jedzie chyba prosto a im bardziej ładniejsza ulica tym bardziej go znosi. A znosi tak że nie w jednym tempie tylko jakby pogłębiało się to skręcanie.  Chciałem dziś dopompować prawe koło ale kurde awaria kompresora na stacji jak na złość. Aż nie chce mi się wierzyć że on może być tak krzywy że go tak znosi szybko.  Przecież takie znoszenie to koła muszą jakoś same trochę w prawo skręcać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!