Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Recommended Posts

Witam,

jakiś czas temu zaciekawiły mnie żarówki LED jako światło mijania.

poczytałem wiele wątków i stwierdziłem że zakupię na próbę aby zrobić kilka testów.

Wybór na Aliexpress ogromny, ale bardzo polecane na wszelkich forach były żarówki firmy Oslamp model S2

trafiłem na promocje i kupiłem za ok 97 zł.

założyłem i jestem bardzo pozytywnie zaskoczony, świecą praktycznie idealnie. piękne odcięcie, ani grama nie oślepiają.

Barwa biała zimna, wygląda ciekawie. 

 

 

 

 

IMG_20180116_163503.jpg

Na pierwszym zdjęciu H7 Ring xenon ultima 120%

IMG_20180116_165955.jpg

IMG_20180116_170010.jpg

IMG_20180116_202516.jpg

IMG_20180120_184210.jpg

IMG_20180120_184902.jpg

Na ostatnim zdjęciu porównanie z fabrycznym Ksenonem Citroenem Grand Picasso 2017

Oslamp-S2-9012-HIR2-Single-Beam-72w-Pair-COB-Car-LED-Headlight-Bulb-6500k-12V-24V.jpg

Edytowano przez lordboss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a mają homologację ?

Bo to podstawa , żeby badania techniczne przeszły i przy kontroli policyjnej żeby DR nie zabrali.

ciekawe jak wyglądają te żarówki na przyrządach pomiarowych do ustawiania świateł. 

Czy pojedziesz gdzieś na takie ustawianie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Te wszystkie wynalazki są bez homologacji co jest oczywiste - philips ma podobne i jak to sam pisze są one nie do wykorzystywania na drogach :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podobno na niektóre kraje jest homologacja. Na maszynie wychodzi super, diagnosci podobno mówią że mieści się w górnej normie dla H7. Myślę że w soczewce żaden policjant czy nawet diagnosta nie powinien zwrócić na uwagi. W słoiku myślę że może być gorzej bo ewidentnie widać że coś tam siedzi innego 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niektóre LEDy mają spory udział promieniowania UV w widmie światła.

A w meganach są plastikowe reflektory, które mogą być nie odporne na takie promieniowanie, szczególnie tak mocnych źródeł.

Może się zdarzyć , że po jakimś czasie nastąpi zmatowienie tych lamp.

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@kacper69 to bardzo cenna uwaga! Jak się domyślam, zmatowienie może nastąpić od środka klosza lampy? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak, plastik matowieje od strony z której jest przyłożone to promieniowanie UV.

Efekty matowienia lamp plastikowych widać na starych autach , z tym że te lampy matowieją od zewnątrz, od promieniowania słonecznego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nielegal, prowizorka, badziewie, oblany przegląd w SKP, stracony DR, mandat z zakazem dalszej jazdy. Wybierz sobie właściwą odpowiedź:-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co kombinować tylko brać sprawdzone, Bosma kiepska Oslamp świecą jak należy. 

Aczkolwiek a słoiku osobiście nie widzę innej żarówki jak zwykłej H7, soczewka to inna bajka 

Edytowano przez lordboss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może to kwestia mentalności ale choćby mnie do tego namawiał jakiś guru motoryzacji to bym w życiu takiego "czegoś" do auta nie włożył. Lepiej znaleźć dobre żarówki do których instalacja elektryczna i reflektory są przystosowane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja również nie przepadam za pewnymi modyfikacjami, ale powiedz jeździsz 100% zgodnie z przepisami? Nigdy nie przekracasz prędkości? Nigdy nie przejechałeś na czerwonym? Nigdy nie wymusiłeś pierwszeństwa itp? Bo mnie się wydaje że typowo nasza polska jazda jest tysiąc razy bardziej niebezpieczna jak włożenie żarówki Led do soczewki. Ile tysięcy samochodów jeździ bez przeglądu albo w agonalnym stanie? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie czas i miejsce na takie filozoficzne dywagacje ale pewnie masz wiele racji w tym co piszesz tylko sam nie wiesz jak TO działa na innych użytkowników. Tobie daje więcej białego światła ale czy ich nie oślepia w nocy itp. Szczególnie jeśli ktoś ma jakieś problemy ze wzrokiem i jedzie w okularach. Musiałbyś wsiąść do innego auta, ktoś do Twojego i umówić się, że jedziecie z dwóch różnych kierunków w ciemnym lesie i np. Twoje auto niech wyjedzie zza zakrętu i z górki. Obydwa po 80km/h, droga zwykła powiatowa czyt. nierówna. Jeżdżąc po zmroku na drogach pełno "rewelacyjnie" świecących starszych samochodów, które dają po oczach jak nie wiadomo co. Więcej białego światła to pewnie był powód dlaczego TO znalazło się u Ciebie  pod maską. Te auta, dla ich kierowców świecą pewnie lepiej niż inne, często nowsze lub bardziej luksusowe modele z ekstra oświetleniem. Tylko oni mają wszystko jak należy i wbrew pozorom mniej rażą lub w ogóle, a nie jak te po "modyfikacjach" widocznych gołym okiem jadącego z przeciwka. Cześć z nich ma pewnie super mocne standardowe żarówki, cześć pseudo ksenony, a część pewnie takie wynalazki jakie zachwalasz. Stojąc przed autem można sobie mówić "nikogo nie oślepiam" bo auto wtedy stoi ale gdy jedzie zmieniają się dynamicznie kierunki/poziomy światła razem z amortyzacją samochodu. Nie ma co zaczynać tej niepotrzebnej w sumie dyskusji bo i tak co kierowca to będzie inne zdanie. Ja mam takie jakie wyraziłem i jestem przeciwny takim rozwiązaniom... i tyle mojego w tym temacie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie zachwalam, bo kupiłem je tylko w ramach testów i ciekawości. A czy napisałem gdzieś że jeżdżę na tych żarówkach :)? 

Sam wkurzam się za wszelką maścią zenonów w słoiku bo to dramat ale szczerze mówiąc to gdy jedzie z naprzeciwka auto na soczewce to raczej nie da się rozpocząć czy to prawdziwy ksenon czy coś kombinowane. Warto jednak pamiętać że ksenony nie poziomują się w czasie jazdy więc na wertepach też mogą trochę dawać po oczach. W kolejnych dniach zwróć proszę uwagę na auta z fabrycznymi Ledami, moim zdaniem one koszmarnie dają po oczach, zwłaszcza najnowsze modele Audi. 

To luźna dyskusja nie ma co się niepotrzebnie denerwować :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja to raczej ostoja spokoju niż nerwus :-) Szkoda nerwów, szczególnie w takich miejscach.

Fakt nie napisałeś, że na nich jeździsz ale napisz szczerze... Jeździsz?

Ten temat może kusić innych użytkowników do przejścia na tą "stronę mocy". Uwagę zwracam i szczerze powiem, że nie jest to tak szerokie zjawisko oślepiania jak w przypadku ewidentnie starszych modeli, które tak "dobrego" oświetlenia mieć nie powinny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przyjechałem z kolegą z którym trochę się założyłem w tej kwestii na SKP w celu weryfikacji tych świateł pod kontem parametrów, linii odcięcia itp. Diagnosta nie stwierdził żadnych problemów, nawet nie mówiłem mu że coś zmienione jest. Powiedziałem po sprawdzeniu i powiedział że w tym aucie musiał by być mega skrupulatny policjant żeby stwierdzić że lampy maja inne źródło światła. Ale jak pisałem już, soczewka to tego świeże auto moim zdaniem minimalna możliwość problemów z policją. 

Później wróciłem do H7 

Po sieci krążą też opowieści z Narnii typu ubezpieczyciel odmówi odszkodowania itp. Szczerze mówiąc to wyssane z palca teorie 

W OWU OC i AC nie ma żadnych wspomnień o tym. Jedyna rzecz to rażące zaniedbane stanu technicznego, moja mama od ponad 20 lat prowadzi agencję ubezpieczeniową i nigdy nie słyszała żeby jakiś ubezpieczyciel sprawdzał co siedzi w lampie etc. 

BTW podziwiam "Januszy" co w słoiku w starym aucie wrzucają zenony albo ledy i walą po oczach wiewiórkom na drzewach, oni chyba się niczego nie boją :-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
40 minut temu, lordboss napisał:

na SKP w celu weryfikacji tych świateł pod kontem parametrów, linii odcięcia

Czyli konstrukcyjnie było ok ale na pewno nie badali współczynnika olśnienia i natężenia światła. Tu może być pies pogrzebany. 

40 minut temu, lordboss napisał:

Później wróciłem do H7 

To ważna informacja.

40 minut temu, lordboss napisał:

Po sieci krążą też opowieści z Narnii typu ubezpieczyciel odmówi odszkodowania itp. Szczerze mówiąc to wyssane z palca teorie 

Do zweryfikowania ale jestem w stanie uwierzyć w takie historie.

40 minut temu, lordboss napisał:

moja mama od ponad 20 lat prowadzi agencję ubezpieczeniową i nigdy nie słyszała żeby jakiś ubezpieczyciel sprawdzał co siedzi w lampie etc. 

Dobrze wiedzieć jak się będzie kończyć ubezpieczenie :-)

A wracając do tematu to Twoja mama likwiduje szkody? Sprawdza głównie warsztat likwidujący lub rzeczoznawca TU. Pierwsi teraz boją się TU jak ognia. Kiedyś po małym zarysowaniu chciałem lekko zakombinować żeby zamiast lakierować element przepolerowali mi auto i nałożyli jakąś powłokę ochronną. Zmieścilibyśmy się w kwocie lakierowania. Nie chcieli ryzykować bo co raz częstsze są kontrole z TU podczas wykonywanych napraw i po nich, a do oględzin przyjeżdża czasami rzeczoznawca na weryfikację fotek. Ponoć jeszcze kilka lat temu by przeszło. Wyobrażam sobie sytuację gdy są oględziny, rozbity reflektor, a w nim coś co nie powinno tam być i problemy ze strony TU później nawet jak mogło to nie mieć wpływu na zaistnienie zdarzenia z powodu niehomologowanej części. Co OWU to inne ale trzeba by przestudiować żeby mieć pewność. Rażące zaniedbanie stanu technicznego jest pojęciem tak szerokim, że można je interpretować bardzo różnie. Można nawet zrzucić winę za sprawstwo kolizji na użytkownika, który zamontował w pojeździe oświetlenie bez homologacji, które oślepiło jadącego z przeciwka, który nic nie widząc doprowadził do zderzenia. Ekstremum, wiem. Ale czy niemożliwe?

Edytowano przez pbet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Te LEDowe żarówki jeśli są markowego producenta są dopuszczone w wielu cywilizowanych krajach (USA, Japonia) i mniej cywilowanych (Chiny Rosja) oprócz Europy. Po prostu specjaliści od ryb lądowych i krzywizny banana jeszcze tym tematem się nie zajęli. Nawet na TVN Turbo porównywali te żarówki z tradycyjnymi i praktycznie są same plusy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak też oglądałem na Tvn Turbo, wspominali nawet coś o rychłym procesie homologacyjnym. Jeżeli tak będzie, kupię. Ale obecnie nawet nie chwytam do ręki.

Homologacja to pewien zbiór parametrów, których producent absolutnie nie może przekroczyć a obecnie to hulaj dusza.  Nawet, jeżeli jest odcięcie, jest jeszcze kilka innych nie mniej ważnych parametrów.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Lobbyści pewnie działają. Tylko, że nasze lampy mają homologację do stosowania z żarówkami H7 i tu może być cały szkopuł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@pbet No właśnie: H7, czyli właściwie to mają mieć 55W przy napięciu 12V i 70W przy 24V - faktycznie pod to żadnego leda się nie da podciągnąć, ale generalnie >>dostosowanie<< nazewnictwa i przepisów nie powinno być problemem. Pytanie co będzie, jeśli tego typu "żarówki" wejdą legalnie do użycia :arrow: nastąpi stop i odwrót od świateł matrycowych led? Czy może wyjdą z użycia szybciej niż weszły, bo sprawa będzie dotyczyć tylko starszych aut? Myślę, że kilka najbliższych lat wyklaruje ten temat.

Edytowano przez konwil

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Akurat ten parametr (moc pobieraną), producent może dostosować bez większych problemów. 

Żarówka ledowa  (kuriozum językowe:) ) nigdy nie dorówna lampom matrycowym przez ograniczenia samego reflektora, więc stawiam na rozwój  w kierunku lamp matrycowych ale ze względu na potężny rynek starych H7 jest cień szansy dla mas na homologowanego leda.

Edytowano przez Lelupi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przyznam się, że sam pokusiłem się na przetestowanie LED-ów H7 w Megi 3 lampa bez soczewki, linia odcięcia nie była tak ładna jak w żarówce i widać było boczne refleksy, kolejny problem to dekielki na lampę, radiatory niemal dotykały ich, światło z LED-ów o temp. 6000K wygląda ładnie, ale do oświetlenia mokrej nawierzchni jest fatalne, ponadto przy dłuższej pracy radiatory są tak gorące, że LED przygasza się o jakieś 30%. Mój znajomy ma nową Skodę SuperB z ledami fabrycznymi i jest bardzo niezadowolony, wcześniej miał SuperB z Xenonami, które jak mówi dawały o wiele lepsze światło na drogę, z ledami nawet jeździł do ASO na sprawdzenie czy jest wszystko OK.     

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...