Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Nie zachwalam, bo kupiłem je tylko w ramach testów i ciekawości. A czy napisałem gdzieś że jeżdżę na tych żarówkach :)? 

Sam wkurzam się za wszelką maścią zenonów w słoiku bo to dramat ale szczerze mówiąc to gdy jedzie z naprzeciwka auto na soczewce to raczej nie da się rozpocząć czy to prawdziwy ksenon czy coś kombinowane. Warto jednak pamiętać że ksenony nie poziomują się w czasie jazdy więc na wertepach też mogą trochę dawać po oczach. W kolejnych dniach zwróć proszę uwagę na auta z fabrycznymi Ledami, moim zdaniem one koszmarnie dają po oczach, zwłaszcza najnowsze modele Audi. 

To luźna dyskusja nie ma co się niepotrzebnie denerwować :-)

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja to raczej ostoja spokoju niż nerwus :-) Szkoda nerwów, szczególnie w takich miejscach.

Fakt nie napisałeś, że na nich jeździsz ale napisz szczerze... Jeździsz?

Ten temat może kusić innych użytkowników do przejścia na tą "stronę mocy". Uwagę zwracam i szczerze powiem, że nie jest to tak szerokie zjawisko oślepiania jak w przypadku ewidentnie starszych modeli, które tak "dobrego" oświetlenia mieć nie powinny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjechałem z kolegą z którym trochę się założyłem w tej kwestii na SKP w celu weryfikacji tych świateł pod kontem parametrów, linii odcięcia itp. Diagnosta nie stwierdził żadnych problemów, nawet nie mówiłem mu że coś zmienione jest. Powiedziałem po sprawdzeniu i powiedział że w tym aucie musiał by być mega skrupulatny policjant żeby stwierdzić że lampy maja inne źródło światła. Ale jak pisałem już, soczewka to tego świeże auto moim zdaniem minimalna możliwość problemów z policją. 

Później wróciłem do H7 

Po sieci krążą też opowieści z Narnii typu ubezpieczyciel odmówi odszkodowania itp. Szczerze mówiąc to wyssane z palca teorie 

W OWU OC i AC nie ma żadnych wspomnień o tym. Jedyna rzecz to rażące zaniedbane stanu technicznego, moja mama od ponad 20 lat prowadzi agencję ubezpieczeniową i nigdy nie słyszała żeby jakiś ubezpieczyciel sprawdzał co siedzi w lampie etc. 

BTW podziwiam "Januszy" co w słoiku w starym aucie wrzucają zenony albo ledy i walą po oczach wiewiórkom na drzewach, oni chyba się niczego nie boją :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, lordboss napisał:

na SKP w celu weryfikacji tych świateł pod kontem parametrów, linii odcięcia

Czyli konstrukcyjnie było ok ale na pewno nie badali współczynnika olśnienia i natężenia światła. Tu może być pies pogrzebany. 

40 minut temu, lordboss napisał:

Później wróciłem do H7 

To ważna informacja.

40 minut temu, lordboss napisał:

Po sieci krążą też opowieści z Narnii typu ubezpieczyciel odmówi odszkodowania itp. Szczerze mówiąc to wyssane z palca teorie 

Do zweryfikowania ale jestem w stanie uwierzyć w takie historie.

40 minut temu, lordboss napisał:

moja mama od ponad 20 lat prowadzi agencję ubezpieczeniową i nigdy nie słyszała żeby jakiś ubezpieczyciel sprawdzał co siedzi w lampie etc. 

Dobrze wiedzieć jak się będzie kończyć ubezpieczenie :-)

A wracając do tematu to Twoja mama likwiduje szkody? Sprawdza głównie warsztat likwidujący lub rzeczoznawca TU. Pierwsi teraz boją się TU jak ognia. Kiedyś po małym zarysowaniu chciałem lekko zakombinować żeby zamiast lakierować element przepolerowali mi auto i nałożyli jakąś powłokę ochronną. Zmieścilibyśmy się w kwocie lakierowania. Nie chcieli ryzykować bo co raz częstsze są kontrole z TU podczas wykonywanych napraw i po nich, a do oględzin przyjeżdża czasami rzeczoznawca na weryfikację fotek. Ponoć jeszcze kilka lat temu by przeszło. Wyobrażam sobie sytuację gdy są oględziny, rozbity reflektor, a w nim coś co nie powinno tam być i problemy ze strony TU później nawet jak mogło to nie mieć wpływu na zaistnienie zdarzenia z powodu niehomologowanej części. Co OWU to inne ale trzeba by przestudiować żeby mieć pewność. Rażące zaniedbanie stanu technicznego jest pojęciem tak szerokim, że można je interpretować bardzo różnie. Można nawet zrzucić winę za sprawstwo kolizji na użytkownika, który zamontował w pojeździe oświetlenie bez homologacji, które oślepiło jadącego z przeciwka, który nic nie widząc doprowadził do zderzenia. Ekstremum, wiem. Ale czy niemożliwe?

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te LEDowe żarówki jeśli są markowego producenta są dopuszczone w wielu cywilizowanych krajach (USA, Japonia) i mniej cywilowanych (Chiny Rosja) oprócz Europy. Po prostu specjaliści od ryb lądowych i krzywizny banana jeszcze tym tematem się nie zajęli. Nawet na TVN Turbo porównywali te żarówki z tradycyjnymi i praktycznie są same plusy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też oglądałem na Tvn Turbo, wspominali nawet coś o rychłym procesie homologacyjnym. Jeżeli tak będzie, kupię. Ale obecnie nawet nie chwytam do ręki.

Homologacja to pewien zbiór parametrów, których producent absolutnie nie może przekroczyć a obecnie to hulaj dusza.  Nawet, jeżeli jest odcięcie, jest jeszcze kilka innych nie mniej ważnych parametrów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pbet No właśnie: H7, czyli właściwie to mają mieć 55W przy napięciu 12V i 70W przy 24V - faktycznie pod to żadnego leda się nie da podciągnąć, ale generalnie >>dostosowanie<< nazewnictwa i przepisów nie powinno być problemem. Pytanie co będzie, jeśli tego typu "żarówki" wejdą legalnie do użycia :arrow: nastąpi stop i odwrót od świateł matrycowych led? Czy może wyjdą z użycia szybciej niż weszły, bo sprawa będzie dotyczyć tylko starszych aut? Myślę, że kilka najbliższych lat wyklaruje ten temat.

Edytowane przez konwil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat ten parametr (moc pobieraną), producent może dostosować bez większych problemów. 

Żarówka ledowa  (kuriozum językowe:) ) nigdy nie dorówna lampom matrycowym przez ograniczenia samego reflektora, więc stawiam na rozwój  w kierunku lamp matrycowych ale ze względu na potężny rynek starych H7 jest cień szansy dla mas na homologowanego leda.

Edytowane przez Lelupi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam się, że sam pokusiłem się na przetestowanie LED-ów H7 w Megi 3 lampa bez soczewki, linia odcięcia nie była tak ładna jak w żarówce i widać było boczne refleksy, kolejny problem to dekielki na lampę, radiatory niemal dotykały ich, światło z LED-ów o temp. 6000K wygląda ładnie, ale do oświetlenia mokrej nawierzchni jest fatalne, ponadto przy dłuższej pracy radiatory są tak gorące, że LED przygasza się o jakieś 30%. Mój znajomy ma nową Skodę SuperB z ledami fabrycznymi i jest bardzo niezadowolony, wcześniej miał SuperB z Xenonami, które jak mówi dawały o wiele lepsze światło na drogę, z ledami nawet jeździł do ASO na sprawdzenie czy jest wszystko OK.     

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Ja na swoim jeżdzę 2lata. Przejechałem kilka krajów UE i nie tylko. Nikt nigdy nie migał, policja nie zatrzymywała, a ze dwa spotkania były ale nie z tego powodu ;-)

Zesta działa pięknie, ale konieczne były proste przeróbki. Bez tego chyba żaden obcny zestaw nie bedzie działał poprawnie. Taką niestety mamy geometrię odbłyśnika i konstrukcje soczewki. Musisz też sobie zdawać sprawę ze słabości takiego układu, np.: brak nagrzewania sie klosza itd.

 

Jak jesteś zainteresowany to tylko na priv'a, bo "tutaj" inaczej się nie da.

 

Pozdr.

 

Dnia 3/6/2018 o 18:46, witman napisał:

Przyznam się, że sam pokusiłem się na przetestowanie LED-ów H7 w Megi 3 lampa bez soczewki, linia odcięcia nie była tak ładna...

 

Dokładnie tak jest. Nie da się zastosować żandego układu LED w tego typu lampach. Wynika to z nie osiowości umiejscowienia sekwencji 3..4led. W przypadku soczewek tego problemu nie ma i poprostu daje to dużo lepszy efekt, bo strumienie są rozsyłane bardziej na boki (poziome rozciągnięcie), ale generuje to problem zaniku światła w centrum.

Jest jednak i na to sposób :-)

 

 

Dnia 1/22/2018 o 14:50, lordboss napisał:

IMG_20180116_170010.jpg

 

Ale taka geometria jak u Ciebie jest nie akceptowalna!!! Masz wyraźny wznios po lewej stronie dla obu lamp. Też taki miałem przy pierwszym zestawie i niestety poszedł do kosza.

Pozdro

 

 

Edytowane przez Jwax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kończę polemikę w tym temacie, a tego typu LED-y H7 testowałem również w moim wcześniejszym Sceniku II 2008r. w lampach z soczewkami i nie świeciło to dobrze.

A wszystkich zainteresowanych zapraszam na darmowe sprawdzenie oświetlenia LED H7 vs. żarówka H7 profesjonalnym sprzętem diagnostycznym na stację kontroli pojazdów we Wrocławiu, bardzo jestem ciekaw wyników, a już nie raz widziałem ;-)

 

 

   

xenon megi.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś nie pyknie na przeglądzie i tyle będzie z tych LEDów. Wystarczy trafić na dokładnego i kumatego diagnostę. Kwestia czasu.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy diagnosta obowiązkowo ma sprawdzić oświetlenie przyrządem: ustawienie wiązki światła dla lewej i prawej lampy, a jeśli zachodzi taka potrzeba to ją wyregulować (możne zostać pobrana dodatkowa opłata za jej wyregulowanie) oraz sprawdzenie natężenia światła, które jest różne dla żarówek i dla lamp wyładowczych zwanych Xenoanami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!