Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nadmierne zużycie oleju.


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Witam,

Nie pisałem wcześniej bo czasu nie było, u mnie po 46000 km palił średnio po 0,6 0,7 l na 1000 km, druga wizyta w serwisie i silnik został wymieniony na nowy - stary motor miał problemy z pierścieniami i palił olej - nowy nie wiem dokładnie bo przejechał jakieś 2000 km i narazie jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, press2 napisał:

x

O kurcze,  a ile trwała diagnostyka zanim zdecydowali że wymienia silnik ? 

lapka2.gif

REGULAMIN - 

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy raz pojechałem w październiku 2018 - czyszczenie chemiczne pierścieni i zmiana oprogramowania silnika - wiedziałem że nie pomoże i nie pomogło :). Potem czasu nie było i pojechałem drugi raz w kwietniu 2019 - wymiana silnika na nowy - w poniedziałek oddany i następny czwartek odebrany - silnik sprowadzany z Francji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha - czyli jednak miałem rację że jest problem z pierścieniami! 

U mnie obecnie jest 42000 km - nie wziął ani grama oleju; martwi mnie, że za chwilę kończy się gwarancja :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem ciekaw czy istnieje zależność pomiędzy "docieraniem" silnika, delikatną jazdą do 3500 km i wymianą oleju po dotarciu, a zwiększonym zużyciem oleju? 

Jak to u Was jest? Było dawanie w palnik czy nie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem jako demo z przebiegiem 600 km ,obecnie 10000 km, pewnie była traktowana w miarę ostro .Do 3000 km jezdziłem max do 130 km/h , wymiana oleju po roku przy przebiegu 7000 km. bez żadnych ubytków/dolewek .Od nowości olej wlany na maxa i tak samo po wymianie mam na maxa na bagnecie .Na chwilę obecną byłem na spasowanie tylnej klapy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.04.2019 o 18:42, pawelbass napisał:

Hej, czy ktoś ma nadal problemy z nadmiernym zurzyciem oleju w 1.6 sce?jak pisałem wcześniej pierwszy komunikat o niskim stanie pojawił mi sie po przejechaniu 4000, dolałem 1litr.Od tamtego czasu zrobiłem 2300km i ku mojemu zaskoczeniu dzisiaj znowu pojawił sie komunikat o uzupełnieniu oleju.Czy po wymianie oleju problem u was ustał całkowicie? Wychodzi ze 0.43l oleju na 1000km.Tak wiem w książce jest napisane że do 0.5l/1000 km.Ale mimo wszystko uwazam że to spora ilość.

Czyli automatycznie pojawia się komunikat ?  To dobrze że nie trzeba co chwilę sprawdzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, ganire napisał:

Czyli automatycznie pojawia się komunikat ?  To dobrze że nie trzeba co chwilę sprawdzać.

Zgłaszaj do aso niech Ci silnik wymieniają,  pierścienie przekraczają 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to sporo oleju Ci bierze, chociaż w ASO powiedzą że wszystko w normie.

U mnie bierze ok. 1L na 10 000 km. Nie czepiam się aż nadto bo w ASO powiedzieli że ten typ tak ma.

 

W Auto świat czytałem ostatnio o silnikach w nowych autach które biorą 1L na 1000 km i to normalne, ponoć są to silniki o niskiej szczelności..... 

Ogólnie po za tym auto ma 30 000 km i jest wszystko ok. Za chwilę zrobię przegląd i zobaczymy.

Komunikat jest automatyczny kiedy poziom dochodzi do minimum.

Zobaczymy za 7 miesięcy koniec gwarancji i zobaczymy co ASO wtedy powie. 

 

Pozdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim 1.6 16V ostatnio dolałem max 0.5l na 1000km przed planowaną wymianą oleju czyli w sumie po 11tyś, olał bym temat bo w sumie, i tak zaraz wymieniam, ale KZFR nie lubi jak jest mało oleju, a mam dobre serce, i dbać lubię więc :D. Co do tego silnika to sporadycznie czasami doleje te 0.5 na około 10/12tyś km czasami nie, zależy od stylu jazdy, a ostatnio kręcę autko dosyć wysoko więc wcale się nie dziwie, że coś łyknie w dodatku mam gaz :D. Co do Clio 0.9Tce tutaj ciężko mi powiedzieć autko typowo do ruchu w mieście, nie kręcone wysoko chyba, że wsiądę Ja, albo ojciec wtedy po tych maleńkich 3 garach dostaje ostro. Przebieg na ten moment lekko ponad 1.6k, i ani grama oleju nie wypiło, a na benzynie przejechało od nowości 4km + to co zrobi zanim przełączy się na LPG, a robi to masakrycznie szybko dużo szybciej niż moja megane :) .

 

 

Natomiast jak już mówimy o piciu oleju w innych autach i markach to skoczę lvl wyżej mamy 3 busy Fiat Ducato 2.3 180KM 10ep, autka piją olej, w zależności od ładunków i terenie po którym się poruszają. Generalnie olej zmiamy co około 20/25tys nie jak zaleca producent co 45tyś :D. Generalnie olej bardzo drogi wchodzi 6l, a kupuje się go w bańkach 2l 125zł za bańkę :) i trzeba te 8l kupić 6 na wymianę i +- te 2l na dolewki. Jak autko śmiga po Alpach np z powiedzmy tą "legalną" toną na dupie to pije, i czasami te 2l pójdzie szybko, a czasami od wymiany do wymiany potrafi zostać nawet litr oleju z dolewki tak więc tragedii nie ma. Dla ciekawskich olej Selenia 0w30

Edytowane przez czik3n
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!