Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nadmierne zużycie oleju.


Rekomendowane odpowiedzi

Hej - uwierz mi to nie jest pierwszy samochód jaki posiadam - moje poprzednie Hondy Accord - np. 1.8 115 HP czy 2.0 w automacie - 135 HP lepiej przyspieszały. Nawet automat. Co się dzieje z tą motoryzacją???? Pytanie retoryczne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym przyspieszeniem, to pewnie też kwestia masy. Pamiętam Scenica I phI, 1998 rok, silnik 2.0 8V 115 KM - wówczas była to dla mnie rakieta :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 4 tygodnie później...
Dnia 26.01.2018 o 16:35, Sarna1 napisał:

Ostro traktujesz auto? Często gania na czerwone pole obrotomierz?

Jeżeli tak to może popalać trochę oleju. Jeżeli jeździsz spokojnie to znaczy że coś jest nie tak. Wyciek albo silnik pali olej. 

W Megane nie dolewałem jeszcze oleju od wymiany do wymiany. 

W Octavii 3 2.0tdi którą latam po autostradach w RFN, dolewam litr na każde 7-8 tyś. Ale średnia na autostradach to 160-180 więc serwis stwierdził, że nic na to nie poradzi. Znalazłem olej za 20 pln za litr Mannol i niech sobie pali.

 

Staraj się pisać poprawnie - kataryniarz

Ja latam hyundaiem i20 po autostradach 160-180 , silnik diesel 1.4 (91koni)  obroty przy 180 km ponad 3 tys ale mniej niż 3.5 tys . Oleju nie pije. 190 k km to auto ma w dwa lata przejechane. Czyli pewnie kwestia ubywania oleju uzależniona jest od konstrukcji silnika albo felerności danej sztuki w konkretnym aucie.

Edytowane przez insaimz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 29.01.2018 o 21:35, Barabasz napisał:

Dodatkowo - pozwolicie że sobie ponarzekam - spasowanie przedniej maski, klapy bagażnika - porażka. Przyspieszenie silnika z teoretycznie 115 km... przecież to nie jedzie.... Ale z drugiej strony - jak to mówi moja żona: "Jaki on ładny. Jakie ma ładne światełka z tyłu.".... Zobaczymy co będzie dalej.

Nadmierne zużycie oleju hm, no zdarzyć się może w każdym, nawet nowym aucie - reklamacja. Wyluzuj, kupiłeś dup.........wóz nie samochód. Ja też po kupnie byłem mega niezadowolony z hałasu i braku przyspieszenia ale przyzwyczaiłem się. Najważniejsze, że wozi z punktu A do B, tanio bo na lpg i się nie psuje póki co. No i zachwyt żony  w Twoim przypadku bezcenny :-)

Edytowane przez mich64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, wątek był o problemie z SCe, umknęła mi ta wzmianka o TDI.

Ps. Ja też ganiałem (dCi, 110 KM) po autostradach głównie w Niemczech, najczęściej 160-170 i nigdy nie ubyło mi ani kropelki oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, 

Mam też Sce z końca 2017 i też pali olej tyle za na początku mniej a teraz przejechane około 13000 km i już powyżej normy czyli więcej niż 0,5 litra na 1000 km. Chyba bez naprawy się nie obejdzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Każdy nowy samochód wymaga dolewek norma, moi rodzice mają fiata z 2012 i dolewki pisze żeby uzupełniać,  mój kolega ma golfa z 2015 i tak samo pisze kontrolować stan oleju ,takie już silniki robia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, bziku123 napisał:

Każdy nowy samochód wymaga dolewek norma

Zdarza mi się jeździć samochodami służbowymi od nowości lub praktycznie od nowości. Do żadnego nie musiałem dolewać nigdy oleju. Każdy trzymał max do wymiany. Diesle Skody, Opla, Toyoty (BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, pbet napisał:

Zdarza mi się jeździć samochodami służbowymi od nowości lub praktycznie od nowości. Do żadnego nie musiałem dolewać nigdy oleju. Każdy trzymał max do wymiany. Diesle Skody, Opla, Toyoty (BMW).

Ostatnio olej brał mi Polonez rocznik 1983 po 150 tys.km. W żadnym samochodzie od lat 90-tych a miałem ich 6 nie musiałem dolewać oleju między wymianami. Tak, że zgadzam się z kolegą Pbet w całej rozciągłości. Jeśli trzeba dolewać coś jest nie tak. I w sumie dobrze, że nie kupiłem 1.2 Tce, bo z moim szczęściem spalałby najmniej litr oleju na 1000 km.

Edytowane przez mich64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynym autem do którego dolewałem olej było Megane II 1.5 101KM. Wlewałem tyle ile mi zostawało z 5 litrów z wymiany na jakieś 1500 km przed wymianą co 10-15kkm. W każdym razie zużycie oleju nawet w starszym aucie na poziomie maksymalnie litra między wymianami można by było zaakceptować i się nie dziwić. Gorzej jak wymieniając co 15kkm  lub co roku trzeba po drodze wlać 15 litrów oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!