Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Recommended Posts

Dzień dobry wszystkim. W listopadzie 2017 r. wpadł mi w ręce 1.6 sce w wersji Grandcoupe. Przy przeglądzie "zerowym" po dojechaniu do domu i następnego dnia na zimnym silniku sprawdziłem olej - był cały stan. Po ok. 6000 km coś mnie tknęło - sprawdziłem stan oleju ponownie - 1 mm powyżej minimum. Po konsultacji z serwisem dolałem 0.5 litra. Jest pół stanu. Czy szanownych kolegów/koleżanek także występowały problemy ze zbyt dużym zużyciem oleju? Litr na 6 tys. km to jakieś 5 litrów dolewek do pierwszego przeglądu. Czy "ten typ tak ma" czy ja mam problem? Serwis oczywiście powiedział że "to jest niemożliwe i zapewne błędnie sprawdzam olej" :-) - niemniej jednak dopełnił do całego stanu i zaprosił za 2 tys. km.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ostro traktujesz auto? Często gania na czerwone pole obrotomierz?

Jeżeli tak to może popalać trochę oleju. Jeżeli jeździsz spokojnie to znaczy że coś jest nie tak. Wyciek albo silnik pali olej. 

W Megane nie dolewałem jeszcze oleju od wymiany do wymiany. 

W Octavii 3 2.0tdi którą latam po autostradach w RFN, dolewam litr na każde 7-8 tyś. Ale średnia na autostradach to 160-180 więc serwis stwierdził, że nic na to nie poradzi. Znalazłem olej za 20 pln za litr Mannol i niech sobie pali.

 

Staraj się pisać poprawnie - kataryniarz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Octavią latasz dobrze rozgrzaną to w trakcie wypalania dpf nie uzupełnia Ci oliwy napędem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie - samochodem jeździ moja szanowna ślubna, zatem żadne "czerwone pole" nie wchodzi w grę. Poza tym - nie wierzę w hasło "silnik jest dotarty wyjeżdżając z fabryki" - także jeździliśmy delikatnie. Jedynie na autostradzie - ale to już po przekroczeniu 5000 km - dostał w "palnik" - mniej więcej 150 km/h. Serwis nie znalazł żadnych wycieków... oczywiście nie szukali w cylindrach :-) a zapewne idzie przez pierścienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To faktycznie lipa. Przy takim użytkowaniu nie powinien brać grama oleju. Musi być jakaś wada silnika. Masz gwarancję. Na każdą dolewkę jedź do ASO. Niech będzie odnotowane ile pali oliwy. 

 

Do moda. Piszę z urządzenia z android em i niestety słownik nie zawsze nadąża. Będę uważać na znaki. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Nie słyszałem, żeby ten silnik brał olej. Możliwe, że Twój silnik ma jakaś wadę. Masz gwarancje . Wykorzystaj to.

Edytowano przez wojfux

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
20 godzin temu, Barabasz napisał:

po przekroczeniu 5000 km - dostał w "palnik" - mniej więcej 150 km/h. Serwis nie znalazł żadnych wycieków.

Uzupełnij stan i obserwuj przy jeździe bez dawania w palnik.

Na jakim oleju jeździsz? Polecam Valvoline Synpower 5W40  

Edytowano przez Andrzej-2010

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, wojfux napisał:

Masz gwarancje . Wykorzystaj to.

W instrukcji jest napisane " W przypadku dotartego już silnika, jeśli zużycie oleju okaże się większe niż 0,5 litra na 1 000 km, należy skontaktować się z Autoryzowanym Partnerem marki."

Skoro spaliło mu ok. 1 litra na 6000km to niestety nie mieści się w normie renault i dlatego pewnie serwis kazał mu przyjechać za 2000km w celu sprawdzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
37 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

Na jakim oleju jeździsz? Polecam Valvoline Synpower 5W40  

Kiedy silnik "bierze" olej, to zdecydowanie lepiej zalać pełen syntetyk, a nie hydrokrakowany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Nie jest 100% syntetyczny. Zerknij w kartę charakterystyki, a ujrzysz prawdę.

valvo_hydro.png

 

Pełen syntetyk poniżej 150 zł za 4l to tylko polski Specol (np. Gold 5W40 za ok 70 zł/4l - testowałem na silniku 3.0D R6 od BMW i potwierdzam, że zużywa go mniej, niż odpowiednika Castrola). Ale żeby nie było - oleje Valvoline złe nie są (sam używam) - niska cena jak za swoje parametry i "markę", jednak fakt przekłamywania na syntetyczności warty odnotowania ;)

Edytowano przez niebianskaskurwoala

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Generalnie, szanowni koledzy i ewentualnie koleżanki, jestem zażenowany tym, że nowy samochód wyposażony w prosty i nieskomplikowany silnik jest w stanie zużywać olej. Nie miałem w żadnych ze swoich samochodów - nowych, używanych - takiej sytuacji. Mój Peugeot Boxer po 500 k km na silnik 2,5 turbo nie zużywa grama oleju - zmiana co 10 k km. C4 Picasso po 200 k km nie zużywa nic. A tutaj co? Dodatkowo - pozwolicie że sobie ponarzekam - spasowanie przedniej maski, klapy bagażnika - porażka. Przyspieszenie silnika z teoretycznie 115 km... przecież to nie jedzie.... Ale z drugiej strony - jak to mówi moja żona: "Jaki on ładny. Jakie ma ładne światełka z tyłu.".... Zobaczymy co będzie dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To nie Rolls ;) Kupiłbyś jakikolwiek inny z tej klasy to też byś narzekał - tyle, że na co innego. A jeśli rzeczywiście pali Ci olej, to po prostu masz pecha - Twój przypadek jest póki co pierwszy i jedyny na forum. Zdarza się po prostu. Reklamuj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Barabasz , praktycznie wszystkie MIV z tego co zauważyłem mają źle spasowane klapy i/lub maskę. Co do silnika jest on wolnossący, więc moc osiąga dopiero w górnej granicy obrotów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hej - uwierz mi to nie jest pierwszy samochód jaki posiadam - moje poprzednie Hondy Accord - np. 1.8 115 HP czy 2.0 w automacie - 135 HP lepiej przyspieszały. Nawet automat. Co się dzieje z tą motoryzacją???? Pytanie retoryczne...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Porównujesz auta z dwóch różnych segmentów, więc co się dziwisz. Mimo wieku, to Accord, to Honda, to pojemność...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tym przyspieszeniem, to pewnie też kwestia masy. Pamiętam Scenica I phI, 1998 rok, silnik 2.0 8V 115 KM - wówczas była to dla mnie rakieta :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w którym miejscu na bagnecie w 1,6 Sce jest min i max, bo chyba nie dowidzę.... a w instrukcjach albo w necie są bagnety, ale innych silników...

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
Dnia 26.01.2018 o 16:35, Sarna1 napisał:

Ostro traktujesz auto? Często gania na czerwone pole obrotomierz?

Jeżeli tak to może popalać trochę oleju. Jeżeli jeździsz spokojnie to znaczy że coś jest nie tak. Wyciek albo silnik pali olej. 

W Megane nie dolewałem jeszcze oleju od wymiany do wymiany. 

W Octavii 3 2.0tdi którą latam po autostradach w RFN, dolewam litr na każde 7-8 tyś. Ale średnia na autostradach to 160-180 więc serwis stwierdził, że nic na to nie poradzi. Znalazłem olej za 20 pln za litr Mannol i niech sobie pali.

 

Staraj się pisać poprawnie - kataryniarz

Ja latam hyundaiem i20 po autostradach 160-180 , silnik diesel 1.4 (91koni)  obroty przy 180 km ponad 3 tys ale mniej niż 3.5 tys . Oleju nie pije. 190 k km to auto ma w dwa lata przejechane. Czyli pewnie kwestia ubywania oleju uzależniona jest od konstrukcji silnika albo felerności danej sztuki w konkretnym aucie.

Edytowano przez insaimz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
Dnia 29.01.2018 o 21:35, Barabasz napisał:

Dodatkowo - pozwolicie że sobie ponarzekam - spasowanie przedniej maski, klapy bagażnika - porażka. Przyspieszenie silnika z teoretycznie 115 km... przecież to nie jedzie.... Ale z drugiej strony - jak to mówi moja żona: "Jaki on ładny. Jakie ma ładne światełka z tyłu.".... Zobaczymy co będzie dalej.

Nadmierne zużycie oleju hm, no zdarzyć się może w każdym, nawet nowym aucie - reklamacja. Wyluzuj, kupiłeś dup.........wóz nie samochód. Ja też po kupnie byłem mega niezadowolony z hałasu i braku przyspieszenia ale przyzwyczaiłem się. Najważniejsze, że wozi z punktu A do B, tanio bo na lpg i się nie psuje póki co. No i zachwyt żony  w Twoim przypadku bezcenny :-)

Edytowano przez mich64

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@insaimz, nie porównuj diesla do benzyny. Silniki dCi też nie biorą oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sarna1 pisal o dieslu, który pije olej, odniosłem się do jego wpisu. Bez sensu ta uwaga, gdyż nic co w niej zawarte nie miało miejsca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sorry, wątek był o problemie z SCe, umknęła mi ta wzmianka o TDI.

Ps. Ja też ganiałem (dCi, 110 KM) po autostradach głównie w Niemczech, najczęściej 160-170 i nigdy nie ubyło mi ani kropelki oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, 

Mam też Sce z końca 2017 i też pali olej tyle za na początku mniej a teraz przejechane około 13000 km i już powyżej normy czyli więcej niż 0,5 litra na 1000 km. Chyba bez naprawy się nie obejdzie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×