Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem po założeniu instalacji lpg


makin23

Rekomendowane odpowiedzi

  W dniu 18.12.2018 o 10:08, linka13 napisał(a):

Potem wizyta u mechanika (oleje itp) i poprosiłam o wymianę termostatu- stwierdzili,

że nie jest zepsuty, bo w aucie jest ciepło i nie wymienili.

Rozwiń  

Zmniejsz intensywność grzania wnętrza.

Zobacz czy osłona dolna silnika jest właściwie przymocowana.

Przysłoń chłodnice częściowo i obserwuj temperaturę silnika.

Z pewnością to się dzieje przy jeździe na krótkich dystansach.

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za szybką reakcję!

@Andrzej-2010 grzeję na 17 stopni tylko, bo przy większej temp. jest już za gorąco.

Zasugeruję sprawdzenie osłony przy wymianie kierunkowskazu z przodu ;)

Przysłonię, ale nie dodałam, że na desce temperatura jest raczej prawidłowa (na 3 kresce jest wskazówka)

Dodam jeszcze, że większość tych akcji miała miejsce przy dodatniej temp. Teraz od tygodnia jest na minusie, a dopiero przedwczoraj taka sytuacja.  Dziwi mnie to, że niewiele osób ma taki problem, a więc to nie "taka uroda" tego silnika, tylko raczej coś jest nie do końca sprawne.

Ja bym powiedziała, że bardziej nie same dystanse a droga (miasto/trasa) ma tu znaczenie. Na trasie przy bardziej jednostajnej jeździe się to nie dzieje.

Edytowane przez linka13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@linka13 może wężyk od gazu jest załamany? Jeśli z temperaturą jest OK to jedyne co przychodzi mi do głowy, to przełączenie na PB z powodu zbyt niskiego ciśnienia LPG podczas dynamicznej jazdy. Ja montowałem gaz w czerwcu tego roku i 2 dni po wyjechaniu autem z warsztatu miałem problem z okresowym przerywaniem na gazie oraz czasem z mocnym telepaniem silnikiem na jałowym biegu. Powodem był załamany wężyk przy wtryskiwaczach, pracownik źle go poprowadził i czasem tak się układał, że ograniczał przepływ gazu, mapy się od razu rozjeżdżały i sterownik głupiał. U Ciebie mógłby to być wężyk doprowadzający gaz do listy wtryskiwaczy na przykład.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@linka13 A ten gazownik, to podawał Ci temperaturę silnika (cieczy chłodzącej) czy temperaturę gazu?

 

Trzeba by na kompie sprawdzić, co rzeczywiście się dzieje z temp. silnika a nie "że ciepło to ok".

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem w Scenikach dwa 2.0 16V F4R z LPG, a żona 1.6 16V K4M z LPG w MII i nagrzewały się dużo szybciej od obecnych 1.4TCe, najdłużej nagrzewają się silniki dCi, siostry 1.5dCi zimą na krótkich odcinkach po Wrocku potrafi wciągnąć 10 litrów ON, bo nie jest w stanie się nagrzać i dochodzi jeszcze wypalanie DPF-a ;-(

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uporałem się z problemem zmieniając warsztat z tego co montowałem lpg na inny ale też z licencją BRC żeby gwarancji nie stracić , podjechałem na  regulację 20 minut i problem ustąpił w warsztacie co montowałem lpg mówili że ten typ tak ma i nic się nie da zrobić .

Edytowane przez makin23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawa to solidny montaż i fachowe zestrojenie, jeśli masz BRC na gwarancji to u każdego partnera BRC w PL i EU możesz dokonać naprawy lub regulacji, a w przypadkach szczególnych morze przyjechać do Ciebie mobilny serwis z centrali Czakram Tarnów i dobrze ogarnięci ludzie zestroją Ci instalkę jak należy, nie mają przy sobie jedynie hamowni ;-)

 

   

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@witman niestety mam innej firmy, ale polecany, sam właściciel w identycznej meganie ma to samo założone i ogólnie mówi, że nie ma reklamacji tego ustrojstwa.

@makin23 czyli nic poważnego a jedynie strojenie. Pocieszające :) dzięki za odpowiedźm w takim razie zaraz po świętach będę męczyć ich ponownie, bo już raz szperali w ustawieniach i na chwilę pomogło...

@deku temperaturę podawał mi gazownik, chyba to była temp. silnika, bo mówił, że jak przyspieszam to spada i zdiagnozował padnięty termostat. Mechanik stwierdził, że skoro ciepło w aucie, to termostat dobry. Najdziwniejsze jest to, że teraz dzieje się to wybiórczo i nie mogę znaleźć żadnej zależnosci.

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi, po świętach mam nadzieję ogarnąć temat u gazownika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś tydzień temu założyłem instalację Stag Qbox do mojej Meganki i od pierwszego dnia po założeniu instalacji występuje problem z odpalaniem samochodu po całonocnym postoju. Jeśli stoi parę godzin problem nie występuje. 

Samochód jest przyduszony przy odpalaniu, obroty wchodzą na 1200 potem nagle spadną do 400  znowu do 1200 i odpali.  Zdarza się że spadną do 400 i zgaśnie, za drugim razem odpala bez problemów. Każde kolejne odpalanie problem nie występuje. Przed montażem instalacji nigdy wcześniej nic takiego się nie działo.

 

Edytowane przez kede86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To żeś fachowo pomógł koledze z tym zakręceniem gazu   <zolta>

 

@kede86 masz nową instalację na gwarancji, więc ścigaj instalatora !

Trudne odpalanie może być związane z nietrzymającym wtryskiwaczem LPG, zgromadzony gaz w fazie lotnej gromadzi się w kolektorze dolotowym i po ponownym uruchomieniu silnik przez chwilkę dostaje gaz i Pb, jest więc bardzo bogata mieszanka i silnik nie może się uruchomić.

Akurat ja nie jestem zwolennikiem tak nachalnie reklamowanego przez wszystkich Staga, bo często niestety wyskakują rożne problemy, reklamacje i dodatkowe regulacje. Być może jest to związane z brakiem wiedzy i fachowości instalatorów !

 

Edytowane przez witman
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!