Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dCi nIe równo odpala na zimnym silniku i kopci na biało


anarchisten

Rekomendowane odpowiedzi

Jak będziesz miał ochotę odpalić 1.5 dci na mrozie, to wciśnij klawisz staru, po 2-3 sekundach wciśnij go ponownie, lub puść sprzęgło - to szybsze i pewniejsze.

Powtórz to jeszcze 2 razy .

Za 3 razem silnik  odpali .

A jak nierówno chodzi to wymień świece.

Ja mam megi 1.5 dci, co ma przebieg 300 tys km.

Była wymieniana tylko jedna świeca żarowa, ale za to 2 razy .

Na cylindrze nr 1.

Ciekawe czemu pali się tylko ta na cylindrze nr 1?

Orientowałem się ,że coś jest nie tak, właśnie jak na mrozie silnik startował troszkę nierówno.

A wszystkie inne świece od nowości są sprawne.

W temperaturze "0" C to w w tym aucie silnik startuje bez problemu z odłączonymi wszystkimi świecami żarowymi. Testowałem.

Może tajemnica sukcesu to paliwo z BP?

 

 

EGR sobie odpuść.

Nie ma on wpływu na rozruch silnika.

Nie ważne, czy jest zamknięty , czy otwarty to silnik powinien ruszyć.

Testowałem to.

Edytowane przez kacper69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie kompletu świec w grudniu 2018 ASO orzekło, że dalej niezbyt dobrze odpala, więc napisali mi na piśmie, że aku słabe. Facet był zaskoczony, jak przy odbiorze auta powiedziałem, że aku kupione tydzień wcześniej. Oczywiście usłyszałem, że jakiś szmelc kupiłem, nie aku, a ja wybrałem jeden z droższych modeli. Ale o czym tu mowa - przecież rozrusznik kręci ochoczo. Takie fachowce w tym ASO. Już kiedyś przy innej naprawie przyłapałem ich, jak wciskali mi kit.

Nie ma mowy o spaleniu się nowych świec, bo od razu po ich wymianie samochód słabo odpalał. Nie stwierdzili żadnych błędów.

Dziś jak zwykle megane odpalił dopiero za trzecim naciśnięciem startu  (-8 C). Do baku nalałem już wcześniej depresator.     WTF ???

Edytowane przez decadent
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwarantujesz przebieg, który masz w opisie ? Nie doczytałem się, aby ktoś zasugerował sprawdzenie zaworków wtryskiwaczy przez próbę przelewową. Z opisu wszystko na to wskazuje. Jednak nie jest to usterka przy takim przebiegu, dlatego zapytałem na początku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwarantuję przebieg, obecnie ponad 90 tys. Samochód mam piąty rok.

A mnie się zdaje, że może to czujnik temperatury silnika (chłodziwa), bo nigdy mi świece nie grzały dłużej niż 2 s. Przy dużym mrozie też grzeją 2 s.

 

Generalnie to start mojego silnika na mrozie wygląda tak: samochód szybko odpala, ale jakby na jednym cylindrze i od razu gaśnie. Druga próba rzęzi i szarpie dłużej, ale w końcu znów gaśnie. Wyskakuje wtedy komunikat "skontroluj pojazd". Trzecie naciśnięcie i już odpala prawidłowo, nie gaśnie od razu. Pompowanie gruchą nie pomaga.

Edytowane przez decadent
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też miałem nadzieję i gwarantowany przebieg. Jak się okazało ten silnik potrafi się zużyć przy takim przebiegu. Jak już tyle wladowales w tą diagnostykę to wydaj jeszcze 70zl i zrób sprawdzian kompresji i będzie wszystko jasne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego właśnie najbardziej się boję....umówiłem wizytę w ASO, ale wolałbym ich naprowadzić, bo popłynę. Ile może kosztować zbadanie kompresji w ASO...

 

Hmmm, ale właściwie to od kiedy mam ten samochód (od przebiegu ok. 70 tys.), to on nigdy nie palił na dotyk, jak benzyniak, nawet w garażu ogrzewanym. Nawet jak rozrusznik machnął, np. 2 razy i już start nastąpił, to i tak zawsze lekko szarpany. Nigdy mi to nie przeszkadzało, bo przecież był garażowany, teraz dopiero po latach pojawił się problem po nocach pod chmurką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mnie właśnie skasował 70zl. Nie chcieli zrobić testu bo jak to taki świeży silnik itd. Lecz wyszło jak wyszło. Kompresja na poziomie 15bar na wszystkich cylindrach. Turbo tuszowalo utratę mocy a DPF zatrzymywał cały dym. 

Co ile ci się wypala filtr? Co ile km? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się dobrze składa, że nie mam DPF'a, rocznik 2009, bodajże maj, a trzy miechy później chyba już wszystkie opuszczały fabrykę z DPF'em.

A odnośnie tego dymka z wydechu, to ja go nigdy nie zaobserwowałem, serwisanci z ASO jakiś zanotowali przy rozruchu....

Edytowane przez decadent
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.01.2019 o 16:15, Andrzej-2010 napisał:

Warto sprawdzić;

 - Czy nie masz pęcherzy powietrza w instalacji przed pompą wtryskową?

-  Kiedy był czyszczony egr?

     - Komputer może nic nie pokazać, bo możliwe, że egr działa w ograniczonym zakresie,

 Czy turbina nie puszcza delikatnie oleju?

-  Sprawdzić stan czujnika temperatury płynu i stan jego łączy.

Kiedy wymieniony był filtr paliwa? ( mann. knecht, purflux ),

Kontrola czujnika położenia wału korbowego, jest to element chimeryczny. Tylko oryginał.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najtaniej to chyba wyjdzie kupno elm327 na PIC18F25K80, program torque za 25 zł ze sklepu play i będziesz miał podgląd na wszystkie parametry silnika. Sprawdzisz temperaturę jaką odczytuje czujnik cieczy silnika, będziesz miał podgląd na czas grzania świec przed i po rozruchu silnika a w Twoim przypadku to jeden z ważniejszych parametrów. W obecnych temperaturach świece powinny grzać jeszcze około 2,5 -3 minut. Sprawdzisz jaka jest odczytana temperatura paliwa, ciśnienie wtrysku itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!