Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Recommended Posts

Witam! Przepraszam z góry jeżeli podobny temat już gdzieś istnieje na forum. Mam problem ze swoją Meganką. Otóż samochód na zimnym silniku nie przyspiesza równomiernie. Przy dodawaniu gazu samochód lekko poszarpuje, mam wrażenie, że problem występuje zwłaszcza na niskich biegach (1,2,3). W momencie kiedy silnik trochę się rozgrzeje problem znika. Najgorsze, że nie zawsze się tak dzieje, więc tym bardziej ciężko mi określić konkretne okoliczności występowania usterki.Wersja mojego auta to:

Renault Megane 2 benzyna 1,6 16v 83kw 113KM 2004 r. Przebieg 226000 km.

Pod koniec 2017 roku wymieniono rozrząd z pompą wody, KZFR, komplet cewek, świec i przepustnicę.

Dodam że auto po podłączeniu pod komputer nie pokazuje żadnych błędów. Może ktoś miał podobny problem?

 

Edytowano przez Hektory

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sonda z czasem się starzeje i pracuje coraz gorzej i wolniej.

Trwałość sond obliczana jest na około 150–200 tysięcy kilometrów przebiegu.

Interwał ten skraca się w przypadku eksploatacji aut;

- zasilanych gazem LPG,

-z zużytym silnikiem o niskiej kompresji.

Ignorowanie niesprawności sondy lub stosowanie nisko jakościowych zamienników oryginalnych czujników bywa bardzo kosztowne w skutkach.

Wolno nagrzewająca się sonda/zużyta ( przy kompletnie niesprawnym podgrzewaczu wywaliło by check – engine i błąd na komputerze), przy niepełnej sprawności sondy, komputer inny niż clip, może nic nie pokazać.

Poczytaj; Problemy z zapalaniem i nierówną pracą silnika z ZI,

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za szybką odpowiedź .Pozdrawiam

44 minuty temu, Andrzej-2010 napisał:

Sonda z czasem się starzeje i pracuje coraz gorzej i wolniej.

Trwałość sond obliczana jest na około 150–200 tysięcy kilometrów przebiegu.

Interwał ten skraca się w przypadku eksploatacji aut;

- zasilanych gazem LPG,

-z zużytym silnikiem o niskiej kompresji.

Ignorowanie niesprawności sondy lub stosowanie nisko jakościowych zamienników oryginalnych czujników bywa bardzo kosztowne w skutkach.

Wolno nagrzewająca się sonda/zużyta ( przy kompletnie niesprawnym podgrzewaczu wywaliło by check – engine i błąd na komputerze), przy niepełnej sprawności sondy, komputer inny niż clip, może nic nie pokazać.

Poczytaj; Problemy z zapalaniem i nierówną pracą silnika z ZI,

Może pytanie wyda się głupie, ale wynika z braku mojej wiedzy w tej materii. Mówimy o sondzie lambda przed czy za katalizatorem? I jaką ewentualnie sonde by Pan polecał do tego auta? Pytam, ponieważ w sklepach internetowych rozstrzał cen sond jest ogromny (od 100 d onawet 1000 zł...).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Hektory napisał:

W momencie kiedy silnik trochę się rozgrzeje problem znika.

Jak długo ( czas ) problem istnieje aż silnik się rozgrzeje?

Chodzi o sondę przed katalizatorem.

Zobacz temat podobny ; Uszkodzona tylna sonda lambda . 

Sonda używana, dobra na próbę.

LPG - nie masz?

Edytowano przez Andrzej-2010
  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, Andrzej-2010 napisał:

Jak długo ( czas ) problem istnieje aż silnik się rozgrzeje?

Chodzi o sondę przed katalizatorem.

Zobacz temat podobny ; Uszkodzona tylna sonda lambda . 

Sonda używana, dobra na próbę.

LPG - nie masz?

Problem istnieje już od około roku. Tyle że w okresie letnim był znacznie mniej odczuwalny. Byłem z tą usterką u kilku mechaników i wszyscy rozkładają ręce, a niektórzy wręcz twierdzą ,że Meganki tak mają...Poza tym silnik pracuje równo, nie ma wycieków, nie żre oleju i planowałem założenie instalacji LPG, ale dopóki nie dojdę o co chodzi z tym ustrojstwem to się nie zdecyduję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Konieczny mechanik z clipem; ( większość czynników przemawia za sondą).

- pomierzyć dane sondy,

- poczyścić wszystkie styki, złączki,

- pomierzyć czujnik temperatury płynu chłodzącego i przeczyścić jego styki,

- pomierzyć ciśnienie w układzie dolotowym ( map sensor ).

 

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak zrobię. Dzięki za pomoc, Pozdrwiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.03.2018 o 19:22, Hektory napisał:

a niektórzy wręcz twierdzą ,że Meganki tak mają..

Kolego, jeśli coś ciekawego ustalisz w tej sprawnie to podziel się tym na forum :-) Ja póki co też żyję w przekonaniu, że te auta tak mają. W mojej występuje coś na zasadzie "turbo dziury". Na zimnym silniku, zaraz po ruszeniu, reakcja na pedał gazu nie zawsze jest idealna. Auto przez 2-3 sekundy przyspiesza powolnie, a potem dostaje kopa. Dzieje się tak nie zawsze na bardzo silnym silniku, ale całkiem często, szczególnie w okresie jesień-zima. Przejadę ze 2 km i o problemie zapominam. W MI (1.6 8v) miałem tak samo co ciekawe i stąd moje przekonanie, że TTTM, a że szczególnie mi to nie przeszkadza to nie próbowałem drążyć tematu. Skoro się tym jednak zająłeś, to napisz gdybyś coś ustalił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Długo z tym walczyłem. U mnie przyczyną był elektrozawór koła. Wymieniłem na nowy i poszarpywanie zostało zniwelowane. Przedtem również wymieniłem pedał gazu.

Adaptowałem sprężynę do starego elektrozaworu na twardziejszą i teraz po zimie mogę stwierdzić, że ten patent jest najlepszy.

Gęsty olej mimo braku sygnału sterującego podnosił tłoczek do przesunięcia zapłonu.

Przedtem bardzo mi to przeszkadzało, żeby w centrum miasta płynnie się włączyć do dużego ruchu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

28-ego samochód jedzie do mechanika. Zobaczymy co "wyjdzie". Mam tylko nadzieję, że nie skończy się znowu na:"te auta tak mają..." 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@jabrze, a z czego wziąłeś tę sprężynę? Ja kiedyś walczyłem z elektrozaworem, jak KZFR zaczęło się odzywać. Kupiłem używkę oryginalną, ale w naprawdę dobrym stanie i nie pomogło z moim problemem, a i nie zauważyłem, żeby zryw na bardzo zimnym silniku jakoś się poprawił. Mam teraz stary elektrozawór, w którym rozciągnąłem trochę sprężynkę, a ten kupiony schowany na zapas.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli można eksperymentować.

Moja sprężynka pochodziła z zamka do drzwi (LOB) i  była tylko docięta na długość. Jest ona twardziejsza od oryginału.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zainteresowałeś mnie teraz mocno tym tematem, muszę to sprawdzić :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niewątpliwie sprawność pompy oleju i parametry oleju odgrywają tu rolę bezpośrednią.

W moim wypadku jest to 5W40. Nowy elektrozawór był w kadłubie silnika, a eksperymentowany z podłączoną równolegle żarówką obserwowałem na sucho położenie tłoka( robione w dwie osoby). Na końcu chciałem  trochę skrócić sprężynę, ale tak zostawiłem i się okazało, że jest dobrze. Teraz na gorącym kultura pracy silnika się podniosła. Co najważniejsze jest znacznie lepsze hamowanie silnikiem (hamowanie bez drgań z wypadających zapłonów).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.03.2018 o 19:33, Andrzej-2010 napisał:

Konieczny mechanik z clipem; ( większość czynników przemawia za sondą).

- pomierzyć dane sondy,

- poczyścić wszystkie styki, złączki,

- pomierzyć czujnik temperatury płynu chłodzącego i przeczyścić jego styki,

- pomierzyć ciśnienie w układzie dolotowym ( map sensor ).

 

Samochód stoi na warsztacie. 

Podczas rozmowy telefonicznej mechanik wspomniał, że sonda lambda wskazuje za niską temperaturę więc jest nadzieja, że coś się ruszy w temacie.

Ma jeszcze posprawdzać rzeczy, o których wspomniał Andrzej-2010, ale jestem pełen nadziei na pomyślne zakończenie tej historii.

A że przy okazji wizyty u mechanika wyszło, że są luzy na przekładni kierowniczej to inna sprawa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam! Po wymianie sondy miałem spokój ze swoją Meganką długi okres czasu. Niestety ostatnio znowu zaczęła wariować.Zwracam się z problemem tutaj, ponieważ mam wrażenie że jest tu więcej kumatych osób niż w lokalnych warsztatach. Sprawa wygląda następująco:

- na zimnym silniku podczas dodawania gazu zaczyna szarpać samochodem (raz mocniej raz lżej, czasem wcale) 

- w momencie gdy usterka wystąpi zaobserwowałem falowanie obrotów na biegu jałowym

- w sytuacji gdy szarpanie jest mocniej odczuwalne dochodzi jakieś stukanie spod maski

Proszę o pomoc jeżeli ktoś ma o tym pojęcie. Pozdrawiam i dziękuję z góry. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, Hektory napisał:

- w sytuacji gdy szarpanie jest mocniej odczuwalne dochodzi jakieś stukanie spod maski

Ósemka skrzyni biegów do wymiany.

Usterka występuje tylko na zimnym?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, jabrze napisał:

Ósemka skrzyni biegów do wymiany.

Usterka występuje tylko na zimnym?

Tak tylko i wyłącznie. Co to jest ósemka skrzyni biegów? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przy szarpnięciu silnika w momencie zasprzęglenia pojedynczy stuk to jest wyrobiona poduszka. Oryginały wytrzymują koło 200 kkm.

Czy zimny zapala od razu z jednego-dwóch obrotów wału silnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, jabrze napisał:

Przy szarpnięciu silnika w momencie zasprzęglenia pojedynczy stuk to jest wyrobiona poduszka. Oryginały wytrzymują koło 200 kkm.

Czy zimny zapala od razu z jednego-dwóch obrotów wału silnika

Auto odpala od razu. Jak byłem z problemem u mechaników to w komputerze raz pokazało błąd "wypadanie zapłonu na 4 cylindrze", w warsztacie podmienili mi kolejno: świecę z 4 cylindra na 1

Cewkę z 4 na 2 

Wtrysk z 4 na 3 

Niestety problem dalej istnieje a błąd już nie wyskakuje 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że to się dzieje na obrotach biegu jałowego. Wypadanie zapłonów to praca układu zapłonowego (czujnik położenia wału, cewki i świece), oraz praca koła zmiennych faz). Czujnik można wyczyścić włącznie z czołem magnetycznym.  Jeśli masz możliwość to podmień do prób sprawny elektrozawór sterujący kołem. Pływanie wolnych obrotów, to również to.

Pozostaje jeszcze czystość przepustnicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, jabrze napisał:

Nie papuguj.

OK, dzięki za sugestie, będę próbował i dam znać. Pozdrawiam. 

lapka2.gif

REGULAMIN - 5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam, mam podobny problem teraz ze swoją renią, u mnie są to przepalone zawory, w zimniejsze dni strasznie szarpał, a czasem nawet ciężko było odpalić, miałem już naprawiać, wydatek spory, ale ostatnio coś jej przeszło i chodzi w miare poprawnie, czasami delikatnie szarpnie, wstrzymałem się z naprawą, zoba

czymy co będzie dalej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×