Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak mocy na zimnym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Znalazłem w końcu dobrego mechanika od Renault...

W moim przypadku po roku czasu..

Wydałem na usunięcie usterki w sumie 3500zl.

Wymieniłem bez sensu  połowę osprzętu w aucie.

Tygodnie bez auta, kiedy stało w warsztatach...

Nawet w ASO nie zauważyli, że na kompie pokazywało zbyt wysokie ciśnienie na dolocie...

Okazało się, że mam odwrotnie założone KZFR...

Przy okazji obalam mit o świecach EQuiem, używałem ich zamiennie z NGK, na pierwszych autko chodzi ciut lepiej...

Pozdrawiam.

resized_20201006_143502.jpeg   resized_20201006_143615.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.10.2020 o 12:54, lukasz243243 napisał:

jakie jest prawidłowe ciśnienie na dolocie? 

 

W  silnikach  benzynowych ; 1.4, 1.6 16V  podciśnienie  w  kolektorze  dolotowym ;

    -  powinno  oscylować  w  granicach ;   32 +/- 4 kPa (320 +/- 40 mbar),  czyli   w   przedziale   28   do  36 kPa ,  

    -   silnik  nagrzany  do  temperatury  > 80 C  i  na  biegu jałowym.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie pokazuje również 40 kpa więc chyba muszę dołączyć do grona osób poszukujących przytkanego dolotu przed przepustnica :mad: parametry dla silnika który osiągnął właściwą temperaturę roboczą

Screenshot_20201014-181410_Torque.jpg

Edytowane przez lukasz243243
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, lukasz243243 napisał:

 

Screenshot_20201014-181410_Torque.jpg

Kat wyprzedzenia zapłonu znacznie za wysoki, a przy tym nadmiernie zamknięta przepustnica. Nie widzę obrotów, ale z tych parametrów musi wynikać zbyt wysokie podciśnienie. To się wiąże że zwiększonym spalaniem na postoju. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obroty oscylują pomiędzy 730-760 rpm. Uszczelki przepustnicy oraz kolektora dolotowego wymienialem nie dalej jak 3 miesiące temu. @jabrze co radzisz w związku z Twoim poprzednim wpisem?

Czytałem o wątku gdzie brak mocy na zimnym spowodowany był zużyta pierwsza sonda lambda, ja mam 163k przejechane z czego prawie 80k na LPG a sonda ciągle oryginalna. Druga była wymieniana przy 110k km, de facto niepotrzebnie no ale siedzi tam oryginał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoje podciśnienie jest takie jak dla silnika o pojemności 2,0. Musisz zmniejszyć wyprzedzenie zapłonu max do 3 stopni, czyli zawór sterujący przepuszcza nadmierną ilość oleju do koła zf.

To spowoduje obniżenie obrotów w okolice 700 i zmniejszy się podciśnienie.

W następstwie zmieni się proporcja paliwa do powietrza; przepustnica podniesie się w okolice 11,8. Spadnie zużycie paliwa na postoju z jednego litra do 0,8. Sondy na razie bym nie dotykał.

Przypuszczam, że w bieżącym ustawieniu masz powolne problemy z odpalaniem zimnego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektrozawór wymieniłem na oryginał końcem maja. W przyszłym tygodniu będę miał do chińczyka więc mogę podmienić i zobaczę co tam się wtedy wydarzy z parametrami. 

W jaki sposób zmniejszyć wyprzedzenie zapłonu? 

Co do rozruchu na zimnym silniku, od "tyka" nie pali ale dłużej jak 2-3 sekundy nie potrzebuje się kręcić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, lukasz243243 napisał:

W jaki sposób zmniejszyć wyprzedzenie zapłonu? 

Za to odpowiada elektrozawór i koło zf. Za wszystkim stoi sterownik, ale jego nie śmiem podejrzewać. Oczywiście piszę to w odniesieniu do benzyny. Jeśli strojenie gazu było zrobione przy dobrze pracującej mapie benzyny pomiary powinny być wiarygodne.

Problemu z rozruchem jeszcze nie zauważasz, bo dawkę paliwa masz teraz zwiększoną przez podciśnienie z mapsensora.

Skoro prędzej zmieniałeś zawór powinieneś sprawdzić Pyclipem, czy nie masz stałego błędu koła zmiennych faz. Torque tego nie wykrywa.

Mając LPG  powinieneś sprawdzić korekty po dokonanych zmianach. Jest tu na forum szczegółowo opisany ten temat w którym uczestniczył @szwagier24a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło zf było wymienione przy przebiegu około 80k km. Wtedy też Megane wpadło w moje ręce. Uprzednio jeździli nim moi rodzice i wiem że mieli charakterystyczne terkotanie przy odpalaniu, potrafił po sekundzie zgasnąć jak koło zaterkotalo itd więc widząc ten objaw zostało ono wymienione ale nie wiedziałem że mógł po nim zostać zapamiętany błąd. 

Ogarnę Pyclipa, poszukam błędu i przestudiuję temat @szwagier24a a później dam znać co zdołałem ustalić. Dziękuję na ten moment za podpowiedzi! 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!