Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak mocy na zimnym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Rozumiem jako zamianę czegoś lepszego na coś gorszego z kolei następnym wpisem sugerujesz że "słabsze oleje mają tendencje do..." przy czym napisałem iż stosuje te dwa stąd moje pytanie czy uważasz że są to słabe jakościowo oleje? :-)

Edytowane przez lukasz243243
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płukanie silnika trzeba zrobić płukanką przed wymianą oleju. Dobrze byłoby zmierzyć kompresję wcześniej czy są przesłanki do tego aby szukać silnika gdyby okazało się, że któreś z gniazd jest wypalone. Jeżeli głowica żyje to zanim płukanka to najpierw antykoks na tłoki, później płukanka, markowy olej i cieszyć się drugim życiem silnika.

Dużo bierze oleju?

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, lukasz243243 napisał:

@szwagier24a trochę klepią, słychać je nawet bez nadmiernego wsłuchiwania się.

Niezależnie czy zawory są z hydro-regulatorami czy bez to przez;

Nieprawidłową mieszankę LPG /strojenie może wystąpić;

    - wypalenie zaworów wydechowych - mieszanka zbyt uboga,

    - uszkodzić się katalizator - nadmiernie bogata mieszanka,

Do czasu rozwiązania problemu ;

   -  zakręć gaz na butli, jeźdź na benzynie,

  -   doprowadź układ dolotowy do porządku,

  -   sprawdź ustawienie rozrządu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobię jak zalecasz. Dzwoniłem wstępnie do mechanika, mówił że kompresję powinno mierzyć się na zimnym silniku (dojeżdżam do pracy i trochę problem abym mógł mu zostawić samochód na cały dzień). Co Wy na to? Pomiar na ciepłym silniku jest bez sensu czy warto go i tak zrobić? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, lukasz243243 napisał:

Dzwoniłem wstępnie do mechanika, mówił że kompresję powinno mierzyć się na zimnym silniku

1/Kompresje silnika sprawdza się ;

   A/ W warunkach zbliżonych do naturalnych warunków w jakich silnik pracuje, czyli gorącym silniku;

       -  stan ten określa chwila, w której załącza się wentylator chłodnicy,

       -  przy odłączonej pompie paliwa – wyjmując bezpiecznik lub przekaźnik,

      -   z b. dobrym akumulatorem, aby silnik mógł osiągnąć prędkość co najmniej 100 obr./min,

      -   pedał gazu musi być wciśnięty cały czas na max, aby przepustnica była całkowicie otwarta,

     -   filtr powietrza nowy,

B/ Pomiar kompresji przeprowadza się ;

     -  na sucho,

     -  z dawką oleju.

2/ Może coś więcej napisz o tym braku mocy na zimnym silniku;

    - przez jaki czas jej brakuje?

    - czy po częściowym rozgrzaniu - moc jest ?

   A jest moc na ciepłym silniku?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

 

2/ Może coś więcej napisz o tym braku mocy na zimnym silniku;

    - przez jaki czas jej brakuje?

    - czy po częściowym rozgrzaniu - moc jest ?

   A jest moc na ciepłym silniku?

 

Mocy brakuje przez pierwsze około 60 seund. Wiadomo że w zimie jest to trochę dłużej, w lecie krócej. Zanim wskoczy pierwsza mała krateczka mówiąca o temp. silnika oraz zanim się jeszcze LPG przełączy moc już jest. Także jej brak to kwestia niedługiej chwili. Jeżeli uruchomię silnik i pochodzi on przez moment bez ruszania wówczas jest już normalnie. 

Samochód w moim domu jest od nowości i wiem że już przy przebiegu 70 k km miał tak samo. Ktoś pewnie powie ze trochę już przejechałem bez ingerencji w ten problem lecz nie jest on super uciążliwy ale skoro mogę dojść do rozwiązania to chcę to zrobić :) 

Edytowane przez lukasz243243
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pomiarem kompresji - daj sobie obecnie spokój;

   1/oprócz czynności wymienionych powyżej,

   2/ ewentualna wymiana czujnika temperatury płynu chłodzącego;   

         a/ na clipie podglądnąć co pokazuje przy zimnym i nagrzanym silniku ( włączenie wentylatora ),

         b/ sprawdzić jego oporność, czystość złączy, wtyczek,

         c/ od niego zależy wielkość dawki paliwa przy rozruchu,

         d/ jeżeli winowajcą jest przy trudnościach z odpaleniem to ;

                - odpięcie tego czujniku powinno sprawić, że auto zapali jak nówka z salonu,

         e/ czujnik ten optymalizuje ( dla danej temperatury ) ;

                - kąt wyprzedzenia zapłonu i skład mieszanki,

    3/ przeczyścić czoła czujników;

           - położenia wału,

           - położenia wałka rozrządu,

    4/ pomiar napięcia sond;

            - rozgrzany silnik > 80 C,

            - bieg jałowy,

     5/ przeczyścić przepustnicę, wymienić oring.  

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Andrzej-2010
dobrze prawi. Osobiście obstawiam, że winowajcom jest gaz (nie nadzorowany, nie regulowany).

Zastosuj się do wskazówek Andrzeja. Zacznij od butli i czujnika temperatury cieczy.

Sam dolewalem do auta że znacznym przebiegu podobnie 0,5 - 0,7 L/10000 km aby utrzymać górny stan. Dlatego nie wierzę, że komuś auto nie "bierze" oleju. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie wymiana oleju = serwis gazu. Na gazie przejechałem prawie 80 k km i trzymam interwał niezmiennie. 

Jutro wyczyszczę czujnik wału i wałka a także sprawdzę wskazania które polecił @Andrzej-2010. Zakręcę gaz i przelecę większy dystans (powyżej 100 km) na wyższych obrotach, zobaczymy czy coś się zmieni. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popularny Elm pokarze na aplikacji w telefonie, jakie są korekty długo i krótkookresowe czasu wtrysku. Jeżeli długa, na rozgrzanym silniku, na wolnych obrotach, po skończonym pewnym odcinku drogi (bez wyłączania silnika), przy zmiennym obciążeniu i zmiennych obrotach, będzie oscylować w okolicy 0. Jeżeli winny był gaz to ta korekta LFTF będzie znacznie różna od 0. Krótkookresowa, na wolnych obrotach będzie próbować wyrównać.

Serwis gazu nie równa się wymianie filtrów. Tak działają serwisy LPG: 100 i dowidzenia.

Odczyt temperatury cieczy można porównać z tym co widzi instalacja LPG, zwłaszcza na zimnym - odczyty nie powinny się różnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, lukasz243243 napisał:

Zakręcę gaz i przelecę większy dystans (powyżej 100 km) na wyższych obrotach, zobaczymy czy coś się zmieni. 

Takie dystanse należy powtarzać często;

    -  bo jednorazowy wypad za miasto, dużo nie zmieni,

    -  należy doprowadzić układ dolotowy do podciśnienia ok; 32 kPa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!