Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak mocy na zimnym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Zwiększona wartość podciśnienia to ;

    -  przytkany/brudny układ dolotu powietrza,

    -  silnie zabrudzony filtr powietrza ,

    -  przytkany przewód serwa,

    -  przytkana odma olejowa,

    -  uszkodzony zawór recyrkulacji par benzyny lub przytkane/ niedrożne

           jego przewody do zbiornika z węglem aktywnym i do zbiornika paliwa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczyściłem styki, odpowietrzylem układ i wyniki są jak poniżej. Widać poprawę. Odłączenie rury przed przepustnica nie zmieniło wskazań. Filtr powietrza ma niewiele przejechane poza tym sporo km robię autostradą więc zabrudzony nie jest. 

Zawór par paliwa mogę jakoś szybko odpiąć żeby zobaczyć czy to on tutaj paskudzi sprawę? 

Screenshot_20201020-172656_Torque.jpg

Screenshot_20201020-172736_Torque.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektrozawór wymieniłem na oryginał końcem maja (tak go zakupiłem więc zapewne od razu został zamontowany). Z jednej strony byłbym trochę zawiedziony ze po ponad 4 miesiącach szwankuje a z drugiej strony ciągle mogę go oddać na gwarancji a jeśli to faktycznie jego wina wówczas bym się cieszył. Mam gdzieś chińczyka w domu rodzinnym na drugim końcu Polski także spróbuję podmienić. Jest możliwość sprawdzenia czy kzfr wraca do pozycji zerowej? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, lukasz243243 napisał:

 Jest możliwość sprawdzenia czy kzfr wraca do pozycji zerowej? 

Takie rzeczy się robi przed zmianą rozrządu. Jest to bardzo trudne, ale dobry mechanik jest w stanie wydać orzeczenie na temat sprawności samego koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wykluczam przytkanej odmy lecz na pewno nie wynika to z dawno zmienianego oleju lub jego zużycia. Do 140 tys stosowałem LM 5W40 a teraz używam Motul 5W40 zmieniając go co 10-11 tys. km, nigdy nie zdążyło mi się przeciągnąć dłużej. 

Jest jakiś sposób na sprawdzenie odmy lub jej profilaktyczne przeczyszczenie? 

Edytowane przez lukasz243243
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

847430437_Odma16.thumb.png.8350be3ac244831e89ffb3991e6b0598.png

- zużyty olej, dawno nie zmieniony.

Po wymianie oleju, ta pokrywa będzie wyglądała tak samo. W przypadku dokładnie tej pokrywy, przydało by się aby się trochę przytkała bo ma bardzo łatwo przerzucać olej do dolotu.

@lukasz243243: czy przypadkiem na zimnym silniku nie klepią zawory? Jeśli klepią to nie będzie mocy.

Już słyszałem taki przypadek w tym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, lukasz243243 napisał:

ja zmieniłem na podane powyżej i nie sądzę aby to był zły wybór.

LM mam w Toyocie wlany od pierwszego przeglądu i tak jest 9 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@szwagier24a trochę klepią, słychać je nawet bez nadmiernego wsłuchiwania się. Na rozgrzanym nawet lekko je słychać ale nie mam odniesienia co jest normą a co już przesadą. Jutro nagram przed wyjazdem pracę na zimnym silniku a po powrocie z pracy na rozgrzanym dla porównania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleje słabszej jakości mają tendencję do ;

     - produkowania większej ilości zanieczyszczeń, które mają między innymi wpływ na zatykanie ;

         - odmy,

        - dysz olejowych,

        - regulatorów hydraulicznych zaworów,

        - elektrozaworu kzfr,

        - blokowaniu pierścieni tłokowych.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!