Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy kupilibyście ponownie Megane?


funyboy

Rekomendowane odpowiedzi

No tak, ta kalkulacja mocno mnie ostudziła. Liczyłem bowiem, że skoro wyłożę 30 000 wkładu własnego i wezmę maksymalny wykup 10%, to jednak raty będą bardziej symboliczne (a zwłaszcza odsetki). Co prawda mam w to wliczony GAP (jakiś cholernie drogi swoją drogą; na C5 GAP wynosi mnie 24zł miesięcznie, a tutaj jest ponad 80! tylko różnica chyba taka, że w C5 dopłacają w razie całki +20%, a tu niby wypłacają kwotę z faktury-więc w sumie opłaca się np. "upolować" sarnę po 4 latach :P , o co o takiej porze roku nietrudno (przynajmniej w moich okolicach) ).

 

Co do Meganki to jestem zauroczony jej wyglądem. Do tego ma dość mocne silniki. Więc moje kryteria spełnia :) Tylko jeśli w GC miałoby nie być 160KM to już bym się decydował prędzej na kombi. Bo jednak silnik dla mnie ważniejszy, a teraz zobaczyłem, że 160 ma 7 biegów, a 140 nadal 6. Więc powinno się potwierdzić to co pisałem, w rzeczywistości, 160 powinna być bardziej ekonomiczna w spalaniu.

Jak jest z autami z innych rejonów Polski? Jeśli np. dogadałbym się z dealerem z innego krańca Polski to oni przerzucają to auto na ustalonych warunkach np. do Nawrota? Czy trzeba po nie jechać?

 

Warto brać ew. pod uwagę auta demo? Czy raczej nie? Bo chyba takie są gorsze niż kupić od 1 właściciela z przebiegiem nawet ze 30 000,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kupowałem swoją w Decar Wawa bo mój diler chciał mi ją przywieźć do salonu w miejscowości za jedyne 1000 netto :)

Zobacz na ofertę Mercedesa - mają swiętne warunki dla firm. za 110 koła to już jeździsz Cklasse a nie Megane :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak.Tylko golas jeśli chodzi o wyposażenie.

Nie,ale dziękuję.

Poza tym jest jeszcze jedna najważniejsza kwestia-auto premium i utrzymanie też premium.

Takie są fakty :mrgreen:

Edytowane przez lubowitz78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Sarna1 napisał:

Zobacz na ofertę Mercedesa - mają swiętne warunki dla firm. za 110 koła to już jeździsz Cklasse a nie Megane :D

Litości, ja mam jeszcze kredyt w CHF na dom :D

Może gdybym kiedyś wygrał na jakiejś loterii to bym się za Mercem rozglądał ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tylko propozycja, jeżeli i tak finansujesz auto w długim teminie to róznica 50 czy 100 pln w racie to chyba nie dramat.....pół litra alkoholu :)

 

Serwis Merca nie jest drogi w przypadku regularnych przeglądów - z resztą jak wszędzie wykujesz pakiet i po sprawie.

Jak sam zauważyłeś 100 koła to sporo pieniędzy i faktycznie średnio fajnie człowiek się czuje z myślą że wydał 100 tyś a za 3-4 lata odzyska z tego może 35-40 tyś w przypadku Renówki. Niestety ale ta marka strasznie traci na wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przykładzie.

Kupiłem 4 lata tame 6 letnią Lagunę III Initiale Paris łącznie z panoramicznym dachem.'Zapłaciłem za nią 27 tyś.zł

Jeździłem nią 4 lata-sprzedałem niedawno za 21 tyś.zł.

Ogólnie obserwuję rynek samochodowy i wzrosty oraz spadki-i Renault nie jest nawet  w pierwszej 10-tce jeśli chodzi o spadek wartości auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Bartolini82 napisał:

Tylko jeśli w GC miałoby nie być 160KM to już bym się decydował prędzej na kombi. Bo jednak silnik dla mnie ważniejszy, a teraz zobaczyłem, że 160 ma 7 biegów, a 140 nadal 6.

Hatchback i kombi mają 7-biegowy automat niezależnie od mocy silnika. Jeden bieg mniej w GC wynika raczej z nieco macoszego traktowania tej wersji nadwoziowej przez Renault, a nie przez to że silnik ma tylko 140 koni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O! super, 

to mam lepszy przykład

 

w 2006 kupiłem BMW 325i z 93 roku za 6000 a w 2010 sprzedałem je za 11.000 ;D 

nie piszę o autach wiekowych - piszę o nowym kupionym na 3-4 lata i wymiana znowu na nowe po tym czasie - w tym przypadku niestety Renault nie jest marką która dobrze trzyma cenę. Trzeba liczyć się z kosztem min. 50% wartości początkowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, goku napisał:

Hatchback i kombi mają 7-biegowy automat niezależnie od mocy silnika. Jeden bieg mniej w GC wynika raczej z nieco macoszego traktowania tej wersji nadwoziowej przez Renault, a nie przez to że silnik ma tylko 140 koni.

Macoszemu traktowaniu? Jest po prostu na inny rynek. 1.2 tce edc ma 7 biegów. Nie wiem dlaczego 1.3 ma tylko 6. Diesle też mają 6 biegów w automacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, lubowitz78 napisał:

Na przykładzie.

Kupiłem 4 lata tame 6 letnią Lagunę III Initiale Paris łącznie z panoramicznym dachem.'Zapłaciłem za nią 27 tyś.zł

Jeździłem nią 4 lata-sprzedałem niedawno za 21 tyś.zł.

Ogólnie obserwuję rynek samochodowy i wzrosty oraz spadki-i Renault nie jest nawet  w pierwszej 10-tce jeśli chodzi o spadek wartości auta.

Porównywanie cen aut używanych jest bez sensu. Tu faktycznie, można czasami nawet zarobić (rzadko bo rzadko, ale jednak).

Normalną rzeczą jest, że im tańsze auto, tym mniej się straci (kwotowo, nie %). Niedawno gdzieś był jakiś artykuł w necie o stratach różnych marek i modeli w kolejnych latach. Szkoda, że go nie wrzuciłem do zakładek :/

Obstawiam jednak, że taka Meganka, po 5 latach, będzie warta ok. 50% ceny fakturowej i to pod warunkiem, że będzie w dobrym stanie. Jak w średnim i z przebiegiem ok. 100 000, to cena pewnie będzie oscylowała w okolicach 40% wartości jaką się dało za nówkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każde nowe auto wyjeżdżające z salonu za bramę,to tak jakbyś Sobie stanął nad klopem i zaczął palić po 100 zł w kwocie 30% wartości auta.

Czasy,gdzie nie traciło się na wartości samochodu aż tak minęły już bezpowrotnie.

A najbardziej auto traci na swojej wartości przez pierwsze dwa lata.

Dlatego też.....ja nie kupię nigdy nowego samochodu-za dużo strat niż korzyści.

Bo kupując wtedy nowe auto,żeby to miało jakikolwiek sens trzeba by było nim jeździć dobre 10 lat co w moim wypadku odpada.

A ja nie zamierzam robić tylko na auto :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, lubowitz78 napisał:

Każde nowe auto wyjeżdżające z salonu za bramę,to tak jakbyś Sobie stanął nad klopem i zaczął palić po 100 zł w kwocie 30% wartości auta.

Nie no, nie przesadzaj. Aż tak źle to nie jest, że na dzień dobry -30%.

Co do dalszej części Twojej wypowiedzi to byłoby to dobre zwłaszcza przy obecnej Megance i nowych silnikach. Za 2 lata tak naprawdę będzie można coś powiedzieć na ile są to udane konstrukcje. Na razie są w użyciu chyba od początku roku, więc ciężko cokolwiek jednoznacznie stwierdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, LTar napisał:

Jest po prostu na inny rynek

Nie interesują mnie inne rynki. Rozmawiamy o naszym, bo na naszym jest ona również oferowana. A u nas sytuacja wygląda tak, że oferta na GC jest niestety mocno wykastrowana. Niewiele wersji wyposażeniowych i silnikowych, 6-biegowy automat (gdy w hatchbacku i kombi są 7-biegowe), itp. itd.

18 minut temu, lubowitz78 napisał:

Kupiłem 4 lata tame 6 letnią Lagunę III Initiale Paris łącznie z panoramicznym dachem.'Zapłaciłem za nią 27 tyś.zł

Jeśli to miał być argument za dobrym trzymaniem ceny przez Renówki, to chyba słabo wyszło. Auto klasy D, na wypasie, z panoramą, które po 6 latach można wyrwać za 27 tysięcy. To już mój Seat po 4-5 latach był lepiej wyceniany :D 

I żeby nie było... Mi na przykład szybki spadek wartości aż tak nie przeszkadza, bo nie zmieniam samochodów co 4 lata.

 

Edytowane przez goku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • kataryniarz zmienił(a) tytuł na Czy kupilibyście ponownie Megane?
  • kataryniarz przypiął/eła ten temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!