Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Akumulator dodatkowy i gdzie go można przymocować.


Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno kupiłem używane kombi w celach podróżniczych. Niestety akumulator który tam jest ma tylko 50 ah, a ja chciałbym móc używać laptopa, grzałki do wody i lodówki. Zamiast kupować akumulator 120 ah wymyslilem ze kupie 80 ah i go podłączę do istniejącego, bo wyjdzie taniej. Mam więc pytania:

1 Jeżeli podłączę drugi akumulator który ma więcej ah to coś się zepsuje?

2 Wklejam zdjęcie miejsca gdzie mógłbym przymocować drugi akumulator. Czy takie miejsce było by prawidłowe? Umocowałbym tam jakąś plastikową lub metalową skrzynkę śrubami do której włożyłbym akumulator. Nie chcę bowiem mieć akumulatora kwasowego wewnątrz auta, a poza tym przeciąganie kabli do środka mogłoby być kłopotliwe.

Z góry dziękuję za pomoc.

IMG_20180422_114510.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W megankach były fabrycznie akumulatory we wskazanym przez Ciebie miejscu, także możesz kupić fabryczną podstawkę i już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Vorg napisał:

Wklejam zdjęcie miejsca gdzie mógłbym przymocować drugi akumulator.

Nie bardzo wiem jak Ty chcesz tam bezpiecznie zamontować drugi akumulator?

Nie lepiej, żeby zamontować go w bagażniku?

Poza tym nie wiem czy alternator wytrzyma, jak będziesz jeździł na długich trasach to nie ma problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy podłączeniu drugiego akumulatora do instalacji samochodu " na żywca " będzie on podłączony równolegle do już zainstalowanego .

W przypadku różnych pojemności przy niepracującym silniku ,będą  się samoczynnie rozładowywać . Inny problem to czy alternator da radę obydwa naładować w czasie pracy ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie bezpośrednie podpięcie przy różnych pojemnościach i różnym stanie  jest bardzo niekorzystne. Samochody, które oryginalnie mają dwa akumulatory zawsze się wymienia razem, ze względu na rezystancję wewnętrzną.

Lepszym jest odseparowanie dodatkowego diodą z układem kontroli i wyprowadzenie do dodatkowych urządzeń używanych na postoju, bo rozumiem,że tak ma być eksploatowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem podobne wątki na portalach angielskojęzycznych i opinie są bardzo podzielone. Jedni piszą że będą się rozładowywały na postoju i  doprowadzi to do destrukcji słabszego akumulatora. Inni zaś twierdzą że tylko parametr napięcia (12V) musi się zgadzać i wszystko będzie dobrze działało miło i przyjemnie. Te diody i kontrolery to zbyt dużo zachodu. Jeżeli Panowie twierdzicie, że to ryzykowne i byście sami czegoś takiego nie próbowali, to może powinienem jednak wyposażyć się w akumulator 150 Ah? Tylko wtedy prąd rozruchowy będzie 1000 A zamiast standardowego 450.. Wogóle czy można podpinać tak mocne akumulatory do megane? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Vorg napisał:

Inni zaś twierdzą że tylko parametr napięcia (12V) musi się zgadzać

Musi się zgadzać rezystancja wewnętrzna i gęstość elektrolitu i jasny wniosek, że napięcie będzie dokładnie takie same. Ładowanie obydwóch będzie takie same. Przy różnych pojemnościach trudno temu sprostać, żeby łączyć na "żywca" i wyeliminować wzajemny wpływ przy ładowaniu jak i rozładowywaniu.

Możesz podpiąć tylko tak duży na ile ci pozwala alternator. Za duży będzie ciągle niedoładowany i się szybko wykończy.

Pomyśl również o obciążeniu mechanicznym silnika, jaki opór będzie stawiał twornik alternatora. Zwiększysz pojemność akumulatora o 20-25% to powinno być jeszcze bezpieczne, ale powyżej to już nie jest wskazane.

Zostawmy max prąd rozruchowy w spokoju, bo z niego wynika tylko rezystancja wewnętrzna akumulatora i ewentualny wydłużony czas kręcenia rozrusznikiem.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doświadczenia są wskazane.

Ja dawniej na wyjazd z przyczepą campingowa miałem dodatkowy akumulator  i dało radę, ale po naładowaniu był odlaczany od podstawowego akumulatora.

Po odpaleniu samochodu go podłączałem w celu doładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!