Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy napięcie podczas zapłonu świadczy o zdrowym aku i alternatorze?-filmik


Rekomendowane odpowiedzi

Taki pomiar o niczym nie świadczy - może jedynie o tym, że akumulator nie jest zasiarczony.

Dokonywany został w najlepszych warunkach dla akumulatora. Prąd rozruchowy był poniżej 150A i zauważ w jak krótkim czasie.

Sprawność baterii jest określana pod obciążeniem zbliżonym do znamionowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam ,że koledze Vorg chodziło o spadek napięcia widoczny na filmiku i czy ten spadek nie jest objawą wady akumulatora,tak to odebrałem.W starych akumulatorach ten spadek napięcia jest znacznie większy podczas zwykłego rozruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kilkugodzinnym graniu muzyki prawie na full (heavy metal), łakumulator rozładował sie do 12.54 V mierzone bez obciążenia. Po 1.5 godzinnej oszczędnej jeździe, naładował się z powrotem do 12.84 V, którą miau jak mu władował prostownik. Lubię ten akumulator. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisujesz jakie jest napięcie na zaciskach akumulatora, ale żeby było w jakiś sposób miarodajne, to ono uzależnione od temperatury elektrolitu (od gęstości), a przepływ prądu wymusza zmiany temperaturowe.

Te pomiary o niczym nie mówią.

Zastosowałeś akumulator przeznaczony do diesla więc stosowniejszym byłoby podać napięcie jakie jest na jego zaciskach w trakcie pracy silnika. Zmierz to napięcie po dłuższej jeździe i nie ważne, czy oszczędnej, czy dynamicznej, bo alternator ładuje tak samo.

W ten sposób bardziej praktycznie  ocenimy wartość zespołu alternator-akumulator, czyli jego wartość w czasie eksploatacji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj Jabrze nie masz racji. Zajrzyj do książeczki megane. Tam jest napisane przy jakich obrotach ktory alternator daje jakie natężenie..więc przy oszczędnej jeździe ładowania będzie mniej.

Edytowane przez Vorg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Vorg napisał:

x

Alternator wytwarza napięcie i jego wzbudzenie następuje dużo poniżej obrotów jałowych samochodu - wielkość koła pasowego twornika.

Stawia opór mechaniczny w zależności od pobieranego prądu tzn. ma wpływ na zużycie paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja nie o tym mówię. Napisałeś przecież Zmierz to napięcie po dłuższej jeździe i nie ważne, czy oszczędnej, czy dynamicznej, bo alternator ładuje tak samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W woli ścisłości jest  mała różnica uzależniona  od zmian termicznych, bo do stabilizacji służy regulator napięcia, czyli stabilizuje napięcie niezależnie od obrotów silnika.

Akumulator jest również ładowany na obrotach biegu jałowego, oczywiście w sprawnym samochodzie.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kolega umie angielski to może się douczyć na ten temat. Ajeżeli nie zna to niech wklei fragment konkluzji z abstraktu do google translate ". The result shows that the faster the alternator 
spin, the more power it can produce. And when there is more power, the 
faster the charging rate of the battery." i ”Alternator may not generate sufficient charging voltage until alternator speed is greater than about 2000 RPM". Ufam inżynierom produkującym te rzeczy bardziej niż tobie.

matecconf_aigev2017_01076.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!