Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy napięcie podczas zapłonu świadczy o zdrowym aku i alternatorze?-filmik


Rekomendowane odpowiedzi

Taki pomiar o niczym nie świadczy - może jedynie o tym, że akumulator nie jest zasiarczony.

Dokonywany został w najlepszych warunkach dla akumulatora. Prąd rozruchowy był poniżej 150A i zauważ w jak krótkim czasie.

Sprawność baterii jest określana pod obciążeniem zbliżonym do znamionowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam ,że koledze Vorg chodziło o spadek napięcia widoczny na filmiku i czy ten spadek nie jest objawą wady akumulatora,tak to odebrałem.W starych akumulatorach ten spadek napięcia jest znacznie większy podczas zwykłego rozruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kilkugodzinnym graniu muzyki prawie na full (heavy metal), łakumulator rozładował sie do 12.54 V mierzone bez obciążenia. Po 1.5 godzinnej oszczędnej jeździe, naładował się z powrotem do 12.84 V, którą miau jak mu władował prostownik. Lubię ten akumulator. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisujesz jakie jest napięcie na zaciskach akumulatora, ale żeby było w jakiś sposób miarodajne, to ono uzależnione od temperatury elektrolitu (od gęstości), a przepływ prądu wymusza zmiany temperaturowe.

Te pomiary o niczym nie mówią.

Zastosowałeś akumulator przeznaczony do diesla więc stosowniejszym byłoby podać napięcie jakie jest na jego zaciskach w trakcie pracy silnika. Zmierz to napięcie po dłuższej jeździe i nie ważne, czy oszczędnej, czy dynamicznej, bo alternator ładuje tak samo.

W ten sposób bardziej praktycznie  ocenimy wartość zespołu alternator-akumulator, czyli jego wartość w czasie eksploatacji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj Jabrze nie masz racji. Zajrzyj do książeczki megane. Tam jest napisane przy jakich obrotach ktory alternator daje jakie natężenie..więc przy oszczędnej jeździe ładowania będzie mniej.

Edytowane przez Vorg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Vorg napisał:

x

Alternator wytwarza napięcie i jego wzbudzenie następuje dużo poniżej obrotów jałowych samochodu - wielkość koła pasowego twornika.

Stawia opór mechaniczny w zależności od pobieranego prądu tzn. ma wpływ na zużycie paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja nie o tym mówię. Napisałeś przecież Zmierz to napięcie po dłuższej jeździe i nie ważne, czy oszczędnej, czy dynamicznej, bo alternator ładuje tak samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W woli ścisłości jest  mała różnica uzależniona  od zmian termicznych, bo do stabilizacji służy regulator napięcia, czyli stabilizuje napięcie niezależnie od obrotów silnika.

Akumulator jest również ładowany na obrotach biegu jałowego, oczywiście w sprawnym samochodzie.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kolega umie angielski to może się douczyć na ten temat. Ajeżeli nie zna to niech wklei fragment konkluzji z abstraktu do google translate ". The result shows that the faster the alternator 
spin, the more power it can produce. And when there is more power, the 
faster the charging rate of the battery." i ”Alternator may not generate sufficient charging voltage until alternator speed is greater than about 2000 RPM". Ufam inżynierom produkującym te rzeczy bardziej niż tobie.

matecconf_aigev2017_01076.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!