Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak mocy na rozgrzanym silniku Megane I Coupe 1.6 16V 2001


czarnbar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z Meganka 1.6 16V 2001r, LPG otóż po rozgrzaniu silnika tj przejechaniu kilkudziesieciu kilometrów silnik dławi się  zaczyna pracować nie równo taci moc jakby na jednym cylindrze  i terkocze jakby był to diesel.Dodam ,że nie dzieje sie to zawsze dlatego jak jezdzę z mechanikiem to akurat ten problem nie wystepuje:)

Wymienieane były świece, krokowiec, sprawdzane cewki, sondy, przepustnice, odmy itd. cuda nie widy.... Pisałem tez do TVN TURBO Samochód marzeń Kup i zrób który po obejrzeniu tego nagrania stwierdził ,że moze to byc koło zmiennych faz rozrządu :-) ale co sie okazuje ten silnik zmiennej fazy rozrządu nie ma... Pozniej myslałem ze to wina instalacji gazowej bo wymieniałem wtryski na nowe i myslałem ze instalacja została żle wyregulowana wiec zrobiłęm przegląd raz jeszcze w innym serwisie - wszystko jest ok . Auto w tej chwili ma przejechane 280000 km ponad, rozrząd zmieniany był przy ok 200000 km 

Może miał ktoś podobny przypadek - ponizej film który udało mi sie nagrać ostatnio:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odzew. Co do oleju napisałęm jak powyżej. Aktualnie auto mam w warsztacie. Napisał Pan j żeby sprawdzić stan popychaczy hydraulicznych... Muszę wspomiec , że w lutym wymienana była uszczelka pod zaworami tzw. klawiaturą czy wobec tego moze to miec równiez jakis wpływ? moze Mechanicy coś spierdzielili uszczelniając ten silnik i teraz są skutki....:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ten hałas zaistniał po wymianie uszczelki pod klawiaturą zaworów ?

Jest to możliwe ; jeżeli zanieczyścili olej, wlali olej zużyty, 

Poprawność ustawienia rozrządu;

   -pasek mógł przeskoczyć, być błędnie ustawiony, jest uszkodzony napinacz, uszkodzone są rolki,

Popychacze hydrauliczne ;

 -  mają b.małej średnicy kanaliki olejowe,

 -  dlatego im lepszy gatunkowo olej tym korzystniej dla ich pracy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie takie cuda zaczęły się dziać po wymianie uszczelki pod zaworami, wiec mogli coś spierdl...

Samochód stoi własnie u nich. Teraz niech dochodzą co spieprzyli...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik nie ma uszczelki na obudowie zaworów, uszczelnia się silikonem. Operacja uszczelnienia może być spartolona, ale bez oględzin trudno to stwierdzić. Obejrzyj dokładnie silnik ze wszystkich stron czy gdzieś nie ma wycieku. Mam nadzieję, że umyli silnik, bo jak tam była nieszczelność to olej gdzieś musiał uciekać. 

Po zdjęciu pokrywy zaworów i jej ponownym zamontowaniu niezbędne jest ponowne ustawienie rozrządu, przy tej operacji, co najmniej,  powinien być wymieniony pasek rozrządu, a najlepiej kompletny rozrząd.  Tu bym upatrywał przyczyny takiego zachowania silnika.

Pytanie dodatkowe - objaw występuje na Pb czy LPG.

 

PS

Cewki, świece na pewno są sprawne?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaa czyli takie buty...;/ wszyscy są dobrzy tylko do brania pieniędzy... Wycieku nie ma teraz nigdzie na 100%...Teraz patrze na fakture za tą naprawę na której mam wymienioną uszczelkę dekla za 130zł plus uszczelkę kolektora ssącego za 60 zł :-) Niestety po tej wymianie rozrząd nie był ustawiany ani wymieniany ... 

Po drugie nie mam pewnosci co oni po tym uszczelnenieniu zalali za olej......

objawy takie same na PB jak i na LPG

Swiece wymienione, cewki tez wporzadku

Edytowane przez czarnbar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Operacja uszczelnienia pokrywy zaworów to poważna operacja, trzeba wszystko zdemontować, to co widać po otwarciu maski.

Uszczelki kolektora są to prawda, tzn tego plastikowego elementu na samej górze silnika i jest ich bodaj 5 sztuk.

Poza tym, tam nie ma innych uszczelek, wszystko idzie na silikon.

Proponuję wykręcić cewki i świece i zobaczyć czy w gniazdach nie ma oleju, wody, ogólnie mówiąc syfu. Jeżeli jest to na bank nie uszczelniali pokrywy/obudowy zaworów.

Zresztą to i tak operacja co najmniej na dwa dni, potrzeba czasu żeby silikon dobrze związał.

Obudowa zaworów jednocześnie podtrzymuje oba wałki, więc jej zdjęcie może spowodować przestawienie rozrządu. Niby są magicy, którzy twierdzą, że nie trzeba nic ustawiać, ale...

Na plikach masz do tego silnika serwisówkę, poszukaj, tam wszystko ładnie jest opisane.

Zacznij od sprawdzenia i wyczyszczenia cewek, świec i gniazd w których to wszystko siedzi.

Obstawiam, że któryś z tych elementów po nagrzaniu nie działa prawidłowo. Przeglądnij moje posty pisałem o tym na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

odebrałem auto od mechaników dokładnie tydzień temu - usterka zdiagnozowana przez nich cewka po raz kolejny . Ok wymieniona cewka wszystko ładnie pieknie przez cały tydzień...Dziś jadę znów to samo - a więc zatrzymałem się przed rondem , luz, hamulec, czekam az az przejadą z lewej , jeden , dwa , zjazd z ronda i juz czuje ze auto słabnie...pedał gazu w podłoge koniec...tzn brak zupełnie mocy, klekot silnika i drgania...:( zgasilem , odpaliłem ponownie i jest w miarę ok mozna jechać.

Dodam , że mam w niej LPG . Po odebraniu auta przejeżdziłem jakies  ponad 100 km w benzynie. Po zrobionej stówce zalałem gaz na Orlenie przejechałem moze ze 200 km po czym jądąc ekspresówką jakies 120 km/h przy wyprzedzaniu  lewym pasem odczułem szarpnięcie...i od tego się zaczęło...a więc przy kazdym wciśnieciu pedału gazu np przy wyprzedzaniu na wyzszych biegach czy to w lpg czy w benzynie bez róznicy czuc było szapniecie , mały spadek obrotów np z 3,5 tyś do 3 i znów skok do 3,5 tyś przy wyrażnym odczuciu , że auto jest słabe i zmulone totalnie. Do tego dochodziły strzały w słumiku przy jezdzie na gazie natomiast na benzynie było bardzo słabo i auto wogóle sie nie zbierało jak powinno. udało mi sie znów nagrać filmik. Nie mam pojecia co zrobić w tym momencie. wymienione sa cewki świece , sonda lambda ta w tłumiku , wszystkie filtry, olej Castrol 10w40 i dalej takie cyrki. PS zdjałem wąż dolotu zeby przynajmniej było widać po przewodach jak się wszystko trzęsie:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpilbym pod clipa i analizował pracę silnika z nastawieniem na przesuwanie zapłonu i przejście w 16V. Prędzej odczytał błąd zawarty w pamięci.

Twoje obserwacje podpowiadają tą drogę. Na 8V pracuje prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z błędu wynika uszkodzona (niełącząca) sonda lambda. U ciebie chyba jest tylko jedna ( nie znam typu silnia ), czyli komunikat dotyczy pierwszej. Proponowałbym sprawdzić  całe połączenie w złączce.

Kolejny raz sygnalizuje cewkę. Gniazda świec nie mogą być zaoliwione, a nie wiem jak tam wygląda.

Mamy dwa błędy, ale pierwszy opisany również może wynikać z uszkodzonej cewki

Jeśli po zgaszeniu i powtórnym odpaleniu wszystko zaczyna pracować poprawnie, to oznacza że  powoduje to sterownik w następstwie złej pracy sondy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!