Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Zaloguj się, aby obserwować  
bratpit

Megane IV phI Felgi 18 cali w wersji Limited

Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Mam pytanie. Posiadam Megane 4 w wersji Limited na stalowej strukturalnej feldze 16 cali. Chciałbym założyć felgi 18 calowe z wersji GT Line. Czy wersja Limited ma inne zawieszenie jak wersja GT Line lub wersja Intense , głownie chodzi mi o wysokość zawieszenia , obawiam się  ,żeby auto na tych 18 calowych felgach nie wyglądało jak na szczudłach. Wersje GT Line i wersje Intense widziałem na zdjęciach z 18 calowymi felgami i wygląda to fajnie ale Limited z reguły na 16.  Limited jeszcze na 18 calach nie widziałem. Może ktoś przerabiał temat. Drugie pytanie dotyczy śrub czy śruby ze stalowych felg są inne jak do aluminiowych w Renault. W VW miałem 2 komplety do stali półkole a to alu stożek. Z góry dzięki za info

Edytowano przez bratpit

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zawieszenie między tymi wersjami nie różni się. Śruby do stalowych i aluminiowych są inne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
37 minut temu, kataryniarz napisał:

Zawieszenie między tymi wersjami nie różni się. Śruby do stalowych i aluminiowych są inne.

Dzięki za wyjaśnienie , czyli jak założę 18 cali to nie będzie stał jak wóz drabiniasty ?  W jak dużym stopniu pogarsza się komfort jazdy. Cały czas nie umiem podjąć końcowej decyzji czy 17 czy 18. Rozsądek mówi 17 , a serce 18.

 

Regulamin pkt. 5.13 - Nie cytujemy postu w całości odpowiadając bezpośrednio pod nim - kataryniarz

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najprościej obejrzeć auta na żywo i skorzystać z jazdy testowej np. w salonie. Komfort musisz ocenić sam, każdy ma inne preferencje. Spójrz też na ceny opon pod konkretny rozmiar felgi, np. 205/50/17 są dość drogie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Słuchaj serca bierz 18 inaczej później będziesz dorabiał ideologię i szukał potwierdzenia u wszystkich :) W ostateczności za jakiś czas sprzedasz 18 i ...kupisz 17  w czym problem :)

Edytowano przez ganire

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Stałem przed tym dylematem w kwietniu. 

Gybym miał 2 komplety kół to bym się zdecydował na lato na 18 a na zimę na 17. 

Jednak znajomy z Reno mi odradzał 18 bo ma u siebie i mówi że komfort słaby. Do tego na zimę moim zdaniem za niski profil opony. 

 

Zdecydowałem się na 17. Jednak uważam, że 18 są ładniejsze. Decyzja to już kwestia Twoich preferencji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
57 minut temu, ganire napisał:

Słuchaj serca bierz 18 inaczej później będziesz dorabiał ideologię i szukał potwierdzenia u wszystkich :) W ostateczności za jakiś czas sprzedasz 18 i ...kupisz 17  w czym problem :)

 

Dokładnie tak jest jak mówisz :)  A powiedzcie mi czy nie będzie stał jak wóz drabiniasty chodzi mi o prześwit w nadkolach czy będzie identycznie jak w GT line ?

27 minut temu, LTar napisał:

Stałem przed tym dylematem w kwietniu. 

Gybym miał 2 komplety kół to bym się zdecydował na lato na 18 a na zimę na 17. 

Jednak znajomy z Reno mi odradzał 18 bo ma u siebie i mówi że komfort słaby. Do tego na zimę moim zdaniem za niski profil opony. 

 

Zdecydowałem się na 17. Jednak uważam, że 18 są ładniejsze. Decyzja to już kwestia Twoich preferencji

 Ja na zimę zostawiłbym sobie 16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę bardzo, tak to wygląda w wersji Intens z 18''. Nie ma żadnego wozu drabiniastego. Prześwit normalnie wygląda. Komfort? No cóż, jak na 18'' to i tak jest dobrze. Dopóki nie będziesz miał przyjemności przejechać się 16'' lub 15'' to zapomnisz jak to jest wygodnie podróżować po polskich drogach :-)

reno.jpg

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za fote o to mi właśnie chodziło cudnie wygląda.

 

Regulamin pkt. 5.13 - Nie cytujemy postu w całości odpowiadając bezpośrednio pod nim -  kolega zwróci uwagę przy pisaniu -kataryniarz

Mam jeszcze pytanie do Geble. Z jakich przeskoczyłeś kół 16 czy 17 na te 18 calowe koła. I jak duży jest spadek komfortu , bo nie ukrywam , że na tych 16 jest komfortowo. W 18 jest opona o profilu 40 więc musi być dość twardo  a że nie jeździłem tym modelem na 18 to trudno mi podjąć decyzję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W poprzednim samochodzie miałem 16'', więc różnica była na pewno, ale myślałem, że będzie gorzej. Po czasie się przyzwyczaisz. Wczoraj jednak odebrałem zastępcze Megane na 16'' i trochę smutno się zrobiło, że można jeździć tak komfortowo ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w Mokce na lato miałem 18 i na zimę kupiłem sobie 16, zawsze z uśmiechem wchodziłem w sezon zimowy, oczywiście na lato też cieszyłem się na zmianę ze względów wizualnych :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chyba wejde w 17 cali będzie to chyba kompromis. Z racji, że się starzeje i komfort nie jest mi obojętny 17 cali chyba będzie ok. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chciałem zauważyć, że w ziemie liczy się szerokość opony, a profil ma mistyczne znaczenie przy nierównej nawierzchni. Pisze mistyczne bo duża część osób zapomina, że wszystko zaczyna się od opony i tak np. sport contact będzie gorzej wybierał dziury a premium contact będzie to robił lepiej. Więc moim zdaniem między 17 a 18 nie będzie różnicy jeśli założysz oponę klasy premium, natomiast 18 będą już znacznie droższe. Z innej strony od 18 niektórzy producenci zaczynają sprzedawać opony z najwyższej półki które nie występują w mniejszych średnicach. Kolejną sprawą jest fakt, że o ile może wyższy profil opony lepiej amortyzuje, to niższy profil znacznie lepiej trzyma w zakrętach.

 

Moim zdaniem 17 do Megane to kompromis pomiędzy ceną, wyglądem, komfortem. Oczywiście bezapelacyjnie 18 wyglądają najlepiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 11.09.2018 o 12:41, bratpit napisał:

Mam pytanie. Posiadam Megane 4 w wersji Limited na stalowej strukturalnej feldze 16 cali. Chciałbym założyć felgi 18 calowe z wersji GT Line. Czy wersja Limited ma inne zawieszenie jak wersja GT Line lub wersja Intense , głownie chodzi mi o wysokość zawieszenia , obawiam się  ,żeby auto na tych 18 calowych felgach nie wyglądało jak na szczudłach. ... Drugie pytanie dotyczy śrub czy śruby ze stalowych felg są inne jak do aluminiowych w Renault. W VW miałem 2 komplety do stali półkole a to alu stożek. Z góry dzięki za info

1. zmieniając felgi z 16 na 18 musisz dać opony z niższym profilem żeby nie zmieniła się średnica zewnętrzna koła = żeby nie przekłamywał licznik

Równe średnice zewnętrzne kół = brak zmiany wysokości zawieszenia = żadne szczudła itp

2. Łeb śruby zależy od felgi. Są felgi z gniazdem stożkowym i kulowym. Jakie kupisz takie śruby musisz dać. Ja ze stalówkami z salonu miałem śruby z łbem stożkowym, takie kupiłem felgi alu i mam 1 komplet śrub do obu kompletów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz stronkę gdzie możesz sobie wszystko przeliczyć z wizualizacją przeliczarka.

 

Na 18 będzie wyglądała super, ale jakby nie patrzeć komfort spadnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×