Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.6 16V [K4M 838] Cena wymiany rozrządu.


arturdebski

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim.
- Mam do wymiany kompletny rozrząd z KZFR
- olej wraz z filtrami: oleju i powietrza + filtrem kabinowym
Skomentujcie proszę cenę 2300zł brutto w Warszawie w serwisie francuskich samochodów (nie u dealera Renault)
za kompletna usługę w raz z oryginalnymi częściami, olejem ELF zalecanym przez Renault, filtrami itp.

W cenie jedną z pozycji jest "przegląd całego pojazdu" około ~250zł w który wchodzi również robocizna
wymiany filtrów i oleju.

Co do reszty pozycji w usłudze nie wypowiem się ponieważ nie dostałem precyzyjnego punkt po punkcie kosztorysu.
Zestawy rozrządu z KZFR patrząc dla "odniesienia" na Allegro kosztują około 600-700zł:
1) https://allegro.pl/oryginal-rozrzad-kolo-faz-pompa-megane-iii-1-6-16v-i7315327402.html
2) https://allegro.pl/rozrzad-oe-pompa-kolo-faz-clio-iii-1-4-1-6-16v-i6881287757.html
3) https://allegro.pl/rozrzad-kolo-faz-pompa-megane-iii-1-6-16v-oryginal-i7040605865.html
4) https://allegro.pl/renault-megane-iii-1-6-16v-rozrzad-kolo-pompa-wody-i7422589646.html

Skomentujcie tez proszę w miarę możliwości wskazane przykładowo zestawy rozrządu - czy to oryginalne jak w większości piszą?

Czy można się naciąć na podróbki? Jak rozróżnić odpowiednik od oryginału gdybym sam chciał kupić zestaw rozrządu?

 

Pozdrawiam

--

Artur Dębski

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja podobnie płaciłem we Wrocławiu tylko bez wymiany oleju, ale za to z uszczelnieniem obudowy termostatu i wymianą uszczelniaczy wałków rozrządu.

Serwis też nie ASO tylko aut francuskich. Części wolałem żeby oni kupili bo w razie czego to reklamacja u nich a nie przepychanki między sklepem a warsztatem.

Na wszystko oczywiście dostałem rachunek a nie jak u Miecia w garażu "na gębę".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena i wysoka, i nie wysoka.
Wysoka jak trzeba zapłacić, niewysoka jak trzeba zrobić i wziąć za to odpowiedzialność.
Też spodziewam się w Gdańsku takiej ceny za ww. usługę na oryginalnych częściach.

Edytowane przez deku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tanio nie jest ale jak Ci to zrobią na dobrych częściach i z gwarancją to... ja bym się zastanowił.

Podobno Warszawka ceni się też trochę inaczej niż "reszta świata" ;)

Czy wycena zawiera pasek i akcesoriów oraz wymianę płynu chłodniczego?

Jeśli tak to raczej jest to dobra cena. Sam się liczę z podobnymi kosztami za rok.

1 godzinę temu, arturdebski napisał:

Jak rozróżnić odpowiednik od oryginału gdybym sam chciał kupić zestaw rozrządu?

Wtedy zapomnij o gwarancji.

Jak bym jeszcze zapytał w ASO o ofertę w tym programie:

https://www.renault.pl/finansowanie/renault-service/przeglad-i-obsluga-serwisowa/serwis-4.html

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O wymianie płynu chłodniczego nie było mowy - więc raczej bez wymiany płynu chłodniczego.

Pasek rozrządu i wszystkie akcesoria - jeśli o nich mówisz - czyli: rolka prowadząca, napinająca, gumowe zaślepki + jakieś nowe śruby itp. - w cenie.
Pozdrawiam
--

Artur Dębski

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie sporo sobie policzyli, bez przesady, wymiana rozrządu w tym silniku nie jest aż takim wyzwaniem.Moim zdaniem warto zrobić tak, jak napisał @pbet. Podjechać do ASO i zapytać u nich o cenę. Jeśli już jesteś gotowy tyle wydać, to może lepiej w ASO, cena może być podobna, a gwarancja pewniejsza, choć wiadomo, wa-wa :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@arturdebski jak wymieniasz pompę wody, a z tego co czytałem to tak więc wskazana jest wymiana płynu. Z resztą płyn powinno się zmieniać wg ASO co 5 lat lub 150kkm.

Oprócz tego, że do wymiany masz rozrząd (domyślam się, że ze względu na wiek) to taki sam interwał (kilometry/lata) jest dla napędu akcesoriów (np. alternator, klima) czyli tzw. osprzęt napędu akcesoriów. To nie to samo co rozrząd.

Uzupełniając. Jak strzeli pasek akcesoriów to się często wkręca w rozrząd, następuje kolizja (silnik jest kolizyjny) i remont silnika gwarantowany albo poszukiwanie używki.

Dlatego to równie ważne, a wielu o tym zapomina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pbet rozrząd był robiony pod koniec 2016  jakieś 16tys km temu. Robię rozrząd ze względu na burczący KZFR który nie był wymieniony najprawdopodobniej razem z rozrządem. O napędzie akcesoriów nie było mowy przy telefonicznej wycenie  - wiec raczej nie brany jest pod uwagę.
Porozmawiam pewnie co z płynem chłodniczym w takiej sytuacji. Od właściciela warsztatu który wyceniał dowiedziałem się ze do 20tys km można naciągnąć pasek rozrządu ponownie i pompy tez mógłbym nie wymieniać - ale chyba nie będę ryzykował i główkował nad 500zł za pompę i jakies grosze za nowy pasek w skali 5lat/100tys km  - bo chyba taki interwał wymiany rozrządu jest zalecany.

Pierwszy raz (to mój 6-ty samochód przez ponad 20lat) spotykam się z podejściem wymiany pasków napędowych akcesoriów obligatoryjnie po danym przebiegu, których to pasków stan techniczny można ocenić "organoleptycznie" w każdej chwili gdyż nie są zasłonięte (chyba ze o czymś nie wiem w 1.6 16V) i reagować/wymieniać w miarę potrzeby a nie przebiegu. (Zaprzestanie obracania się alternatora nie powoduje trwałego uszkodzenia innych podzespołów)
Może koszty tych pasków nie są powalające ale wymienianie ich "według książkowych zaleceń" po przebiegu  - sądzę ze jest trochę nadgorliwością i może być podyktowane jedynie np. bardzo długimi zagranicznymi wyjazdami  lub inna formą intensywnej eksploatacji pojazdu.

Pozdrawiam
--

Artur Dębski

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Organoleptycznie, ale wytrzymałości tej gumy, która została ze stanu pierwotnego po latach, nie sprawdzisz wzrokowo czy na dotyk. Nie wiem, czy faktycznie 5 lat, ale wiek ma bardzo duże znaczenie. Rozrząd też wymieniasz co określoną ilość kilometrów lub po konkretnym czasie, jeśli nie dobijesz tych kilometrów, właśnie z racji zmęczenia materiału wiekiem. Akurat wymiana tego elementu w tym silniku zgodnie z książką nie jest nadgorliwością. Poczytaj sobie forum, jak to głupi pasek po zerwaniu dostawał się do rozrządu, zrywał go i robił bałagan w silniku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, arturdebski napisał:

Od właściciela warsztatu który wyceniał dowiedziałem się ze do 20tys km można naciągnąć pasek rozrządu ponownie

A znasz taką piosenkę... "nie wierz mi... nie ufaj mi... bo z rąk... Ci się wywinę..." :D Zastosuj w tym przypadku. Nie naciąga się drugi raz paska rozrządu. Never ever. Chyba, że brakuje Ci adrenaliny i niespokojnego snu :D

16 minut temu, arturdebski napisał:

O napędzie akcesoriów nie było mowy przy telefonicznej wycenie  - wiec raczej nie brany jest pod uwagę.

Pytanie więc czy kiedykolwiek był robiony i czy nie warto w takim razie przemyśleć zagadnienia.

18 minut temu, arturdebski napisał:

(Zaprzestanie obracania się alternatora nie powoduje trwałego uszkodzenia innych podzespołów)

I tu się mylisz. W MII 1.5 zatarło mi się sprzęgiełko/rolka na alternatorze. Dobrze, że szybko zareagowaliśmy z mechanikiem (auto pojechało do niego na lawecie) bo już strzępił się pasek i mogło go zerwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, pbet napisał:

I tu się mylisz. W MII 1.5 zatarło mi się sprzęgiełko/rolka na alternatorze. Dobrze, że szybko zareagowaliśmy z mechanikiem (auto pojechało do niego na lawecie) bo już strzępił się pasek i mogło go zerwać.

A Koledze nie chodziło o to, że jakby strzelił pasek i alternator stanie, to co najwyżej rozładuje się akumulator? Odnośnie tematu: cena wysoka, ale ja akurat jestem przyzwyczajony do takich kwot i na samochodzie bym również nie oszczędzał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

I tu się mylisz. W MII 1.5 zatarło mi się sprzęgiełko/rolka na alternatorze. Dobrze, że szybko zareagowaliśmy z mechanikiem (auto pojechało do niego na lawecie) bo już strzępił się pasek i mogło go zerwać.

Możesz rozwinąć? Rozumiem ze uszkodził się sam alternator i przez to mógł się zerwać jego pasek?

Mam na myśli że zerwanie paska rozrządu skutkuje kapitalnym remontem głowicy w silniku "kolizyjnym" gdzie otwarte zawory wtedy spotykają się z tłokami (ewentualnie dodatkowo popękane tłoki i pokrzywione korbowody) co przy starej jednostce obecnie sugeruje jej wymianę na inny używany silnik.

Zerwanie paska alternatora nie robi takich uszkodzeń, nie robi w ogóle uszkodzeń oprócz braku ładowania akumulatora ze zrozumiałych przyczyn - chyba ze nie wiem czegoś o budowie 1.6 16V [K4M 838] i jego osprzętu.

Pozdrawiam
--

Artur Dębski

http://blogit.one.pl

Edytowane przez arturdebski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, arturdebski napisał:

Możesz rozwinąć? Rozumiem ze uszkodził się sam alternator i przez to mógł się zerwać jego pasek? 

Nie uszkodził się alternator. Uszkodziło się łożysko/rolka/sprzęgiełko na alternatorze. Zatarło się, najpierw się wolniej obracało, a później kompletnie stanęło. Szczęście, że stanęło bo zaczynało szarpać pasek.

5 minut temu, arturdebski napisał:

Zerwanie paska alternatora nie robi takich uszkodzeń, nie robi w ogóle uszkodzeń oprócz braku ładowania akumulatora ze zrozumiałych przyczyn - chyba ze nie wiem czegoś o budowie 1.6 16V [K4M 838] i jego osprzętu.

W silnikach bezkolizyjnych to co piszesz jest możliwe. Nasze 1.6 są silnikami kolizyjnymi gdzie przy strzeleniu paska alternatora ten w 99% uszkadza rozrząd wraz ze wszystkimi tego konsekwencjami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł, cenię Twoje porady bo widzę że "drążysz" temat swojego samochodu, ale czytając to:

Cytat

W silnikach bezkolizyjnych to co piszesz jest możliwe. Nasze 1.6 są silnikami kolizyjnymi gdzie przy strzeleniu paska alternatora ten w 99% uszkadza rozrząd wraz ze wszystkimi tego konsekwencjami.

...odnoszę wrażenie ze nie do końca wiesz co to znaczy "kolizyjność" silnika lub nieprecyzyjnie określasz to co chcesz przekazać  - trochę brzmi jakby pasek alternatora miał wpływ na kolizyjność silnika.
 

Wyjaśnij mi na spokojnie proszę w jaki sposób pasek alternatora niszczy rozrząd - bo może ja czegoś nie wiem o budowie 1.6 16V [K4M 838] . Albo wskaż jakiś wątek z tego forum czy info z sieci którym się "podpierasz" pisząc o niszczeniu rozrządu przez pasek alternatora.

Pozdrawiam
--

Artur Dębski

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację, nie jestem mechanikiem specjalistą tylko pasjonatem i bardziej teoretykiem :) Pisząc kolizyjny może faktycznie nie używam tego określenia zbyt trafnie ale chodzi o to, że częste i znane są przypadki, że się komuś pasek alternatora wkręcił po uszkodzeniu w rozrząd, a dalej lawina. W sumie mechanicy jakich spotykałem na swojej drodze również często tak określali kolizję. Nie chodziło o kolizję tłoków z zaworami, a paska alternatora z rozrządem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!