Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy może być taka instalacja?


lakiluki

Rekomendowane odpowiedzi

@witman Odłączyłem aku. Instalacja gazowa jest podpięta bezpośrednio do aku. Ją też odpinać, czy same klemy na "-"? Pomimo odłączenia aku i braku napięcia w aucie dioda od instalacji migała. Wyłączyłem ją ręcznie. Głupie pytanie na koniec, choć ponoć nie ma głupich pytań. Czy jak odłączę szyny "-", założę osłonę aku to szyny "-" mogę na niej położyć i nic się nie stanie nawet jeśli przypadkowo dotkną maski przy zamykaniu?

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elektrycznie nie ma to znaczenia, ale zawsze dla bezpieczeństwa odkręca się szynę minusową, to na przypadek gdybyś podczas odkręcenia kluczem klemy plusowej zwarł ją nie chcący do masy pojazdu, zwarcie ``przyspawało`` by klucz, a osoba trzymająca klucz poparzyła by sobie dłoń próbując go oderwać w skaranych przypadkach dochodzi do rozerwania aku, a rozgrzany zwarciem gorący elektrolit przez ciśnienie w aku wyrzucany jest na zewnątrz !

Gdy dokręcasz szynę minusową i zewrzesz klucz do masy pojazdu nic się nie stanie, gdyż różnica potencjałów wynosi zero Volt i prąd nie popłynie.

Widziałem już kiedyś u znajomego warsztacie rozerwany aku po zwarciu, jeden z pracowników położył przedłużkę do klucza, która się przetoczyła na klemy aku, było wielkie bum i sprzątanie komory silnika po elektrolicie, nikt nie ucierpiał na szczęście.

 

   

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz błąd stały poduszek to przecież odłączenie aku nic Ci nie da.

Masz dwa konkretne błędy:

DTC809211 - obwód czujnika uderzenia bocznego strona lewą

DTC80B71A - obwód czujnika pozycji fotela przedniego kierowcy

To je wyeliminuj a nie licz że Ci znikną.

Zobacz ten czujnik położenia fotela. Prześledź jak idą kable do wtyczki. Może odsuwali fotel kierowcy max do tyłu i się coś rozłączyło

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, Qbak napisał:

 To je wyeliminuj a nie licz że Ci znikną.

A co ja robię? Jutro jak będą mieli chwilę w ASO to jadę do nich, a jak nie to do majstra w środę lub czwartek.

35 minut temu, Qbak napisał:

Jak masz błąd stały poduszek to przecież odłączenie aku nic Ci nie da.

Jeśli sugeruje to mega spec @witman to to robię. Nie znasz szczegółów w jakiej sytuacji pojawił się błąd, a z kolegą rozmawiałem telefonicznie. Nie zaszkodzi. Jak nie pomoże to płakał nie będę.

37 minut temu, Qbak napisał:

Może odsuwali fotel kierowcy max do tyłu i się coś rozłączyło

Odsuwali. Wszystkie wtyczki są podłączone. Wczoraj majster sprawdzał pod fotelem. Na resztę kazał przyjechać w przyszłym tygodniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Qbak napisał:

Jak masz błąd stały poduszek to przecież odłączenie aku nic Ci nie da. 

 

 

Jeśli w którymś kalkulatorze (sterowniku) będzie wisiał ``stan nieustalony`` może on generować błąd, jedynie poprzez zdjęcie zasilania można go zlikwidować, ale zarejestrowany błąd i tak trzeba będzie później wykasować. Jak już pisałem takie anomalia mogą być rejestrowane przy załączaniu klemy aku, trzeba ją zakładać tak, aby podczas przykręcania był dobry styk, najlepiej po załączeniu mocno przytrzymywać, aby nie było przerw i iskrzenia na klemie. Podobne anomalia mogą być generowane przy słabym, zużytym lub uszkodzonym aku podczas uruchamiania silnika, gdy napięcie w instalacji spada do bardzo niskiego poziomu.  

 

@pbet przy kolejnym podłączeniu clipa niech diagnosta odczyta przy jakim przebiegu zostały zarejestrowane błędy i czy to się stało tylko raz, czy kilka razy przy różnych przebiegach.

Dobrze jest zrobić raport lub zrzut ekranu, aby mieć jakąś adnotację, że stało się to w czasie montażu LPG lub po, a nie przed montażem, świadczyć będzie o tym zarejestrowany przez system przebieg auta przy każdym z błędów.

Za pewne masz, gdzieś zanotowane przy jakim przebiegu oddałeś auto gazownikowi, taką adnotację powinieneś też mieć w dokumentach od zakładu instalatora.

 

Jeszcze odnośnie złączy i wtyczek sprawdź ponownie te wtyczki czy przypadkiem któryś pin nie został podczas załączania wygięty lub złamany.

 

     

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@witman Sam jutro podepnę Clip i sprawdzę dane o których piszesz. Wrzucę screeny.

Mam protokół oddania auta i gwarancję z określonym przebiegiem w chwili jego odbioru. Jakbyś jutro pracował i miał czas to chętnie bym podjechał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, pbet napisał:

Odsuwali. Wszystkie wtyczki są podłączone. Wczoraj majster sprawdzał pod fotelem

Rozłącz je, oceń czy na pewno jest wszystko ok i podepnij ponownie.

 

14 godzin temu, witman napisał:

Jeśli w którymś kalkulatorze (sterowniku) będzie wisiał ``stan nieustalony`` może on generować błąd, jedynie poprzez zdjęcie zasilania można go zlikwidować, ale zarejestrowany błąd i tak trzeba będzie później wykasować.

Nie nie wiem.. Akurat w przypadku sterownika airbag parametry systemu są skanowane na bieżąco, nawet w trakcie jazdy.

Jeśli wykryje jakąś anomalię w systemie to go dla bezpieczeństwa wyłączy i pojawi się klucz na desce.

Jeśli parametry wrócą do normy to błąd sam zniknie.

 

Skoro nawet przy ponownym włączeniu zapłonu błąd jest od razu to znaczy, że coś jest nie tak na linii. A tym bardziej jak były fotele ruszane i błąd dotyczy fotela kierowcy to tam bym się skupił na poszukiwaniach.

Może jak wtyczka jest ok to kabelki przetarły się na zgięciu i przy max odsunięciu się coś urwało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Qbak napisał:

Rozłącz je, oceń czy na pewno jest wszystko ok i podepnij ponownie. 

Robię to na czym się znam. To na czym się nie znam zostawiam tym, którzy się na tym znają. Nie będę kombinował. Tym bardziej, jeśli chodzi o poduszki.

9 godzin temu, Qbak napisał:

A tym bardziej jak były fotele ruszane i błąd dotyczy fotela kierowcy to tam bym się skupił na poszukiwaniach. 

Od ponad 2 lat naprzemiennie żona przysuwa, a ja odsuwam fotel. Nawet na maksa. Nigdy anomalii nie było. Błąd dotyczy także obwodu czujnika uderzenia bocznego str. lewa.

Dnia 26.07.2019 o 23:25, witman napisał:

Jeszcze odnośnie złączy i wtyczek sprawdź ponownie te wtyczki czy przypadkiem któryś pin nie został podczas załączania wygięty lub złamany.

Ale jak mógł zostać wygięty lub złamany pin podczas załączania jeśli gazownik twierdzi, że żadnej wtyczki nie rozłączał?

Dnia 26.07.2019 o 14:59, witman napisał:

Odłącz nawet na całą noc.

Nie pomogło. Co ciekawe skasowała się godzina w radiu ale nie zresetowały się dane z komputera (przebieg, spalanie, itp.) Błąd został. Po skasowaniu od razu strzelają jednokrotnie zamki i wraca na deskę.

image.thumb.png.bb1bb34705f587d1d8824b01f247fc7c.pngimage.thumb.png.bec8d6167ed2326955ab12bad009292a.pngimage.thumb.png.7ddcadc5c31203987e2a02e492a3c121.pngimage.thumb.png.1b5b2d87e578fadf5d5eaaf2c594add4.png

Przy okazji byłem dziś w ASO. Podłączyli swój sprzęt - te same błędy. Musiałbym zostawić na 2 dni żeby popatrzył elektryk, który pracuje tylko pn-pt.

Błędy były zapamiętane przy przebiegu 86444 czyli z wtorku kiedy to majster je skasował ale one błyskawicznie wróciły.

Pewnie jakbym teraz podłączył swój Clip to byłby przebieg z dzisiejszego kasowania w ASO.

No nic. Czekam do wtorku i dzwonię do majstra. Mam nadzieję, że w środę lub czwartek mnie przyjmie i rozwiążemy problem. Jak nie pomoże to będzie trzeba odstawić do ASO na 2 dni. ASO twierdzi, że skoro to są błędy obwodów to możliwe, że jakimś wkrętem został uszkodzony jakiś przewód i może być zwarcie, a przez nie błędy. Z tym, że patrzyli i wszystkie przewody do zbiornika idą pod podwoziem i są ładnie ułożone, a elektryka idzie tylko z komory silnika do centralki znajdującej się obok prawego kolana kierowcy. Zasilanie instalacji jest bezpośrednio z akumulatora.

 

Z innej beczki.

Dnia 25.07.2019 o 18:18, fullxda napisał:

Przejechałeś 100 km i zasięg na komputerze  rośnie??? dziwna sprawa.

Potwierdzam, że nie maleje. Właściwie to jest taki, jaki byłby na całym zbiorniku paliwa (mam pełny bak) przy aktualnym średnim zużyciu wg kompa. Aktualnie mam przejechane od tankowania 181,2 km i zasięg wynosi 710 km przy średnim spalaniu 8,3/100. Po tankowaniu zasięg wynosił dużo mniej, a wczoraj trochę mniej niż dziś. Średnie spalanie wczoraj miałem ciut wyższe niż dziś, a przy tankowaniu dużo wyższe. Zakładając zbiornik 59 litrów przez 8,3/100 daje właśnie zasięg na poziomie 710 km.

@deku @fullxda @sylwekdm @witman jeśli chodzi o emulator (a właściwie jego brak) to na razie jakieś jaja. Mam przejechane od tankowania 181,2 km, średnie spalanie z kompa 8,3/100, 15,1L zużytego paliwa, zasięg 710 km i pełny stan paliwa i gazu. Cały czas praktycznie na gazie ponieważ przełącza się błyskawicznie. Stan gazu podczas dłuższego zjazdu z górki dzisiaj spadł do 3 z 4 kresek ale zaraz po wyjściu na prostą wrócił na 4. Ciekawostka bo jeśli miałoby ujmować benzyny to już dawno zniknąłby przynajmniej 1 kwadrat. A tu nic. Jak tankowałem to się nie świeciła żadna zielona kreska od gazu tylko czerwona i weszło mi 38,77L.

 

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pbet jakoś tak dużo bardziej estetycznie masz to zrobione, u mnie w sumie nawet nie wiem czy to zgodnie ze sztuką, ale 30k ponad na gazie i auto jeździ nigdy nawet nie szarpnęło więc się nie przejmuję. Zaraz po zdjęciach pojechałem na myjnię więc laleczka już :D . Dziwne, że nie zaproponowali Ci emulatora, u mnie gość powiedział że TRZEBA bo będzie auto świrować, ale nie wiem może to faktycznie zależy od rocznika. 

67480884_460449464799498_8419081428620279808_n.jpg

67349547_474637673107705_3798153800213069824_n.jpg

67500000_2432393650317392_3354030379097915392_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!