Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie osiąga temperatury roboczej silnika-Megane IIIphIII 1.5 DCI 110 fap


Rekomendowane odpowiedzi

No jak by była zapowietrzona to nie miałbyś w ogole ogrzewania. Jeżeli masz i grzeje mocno to wszystko jest ok a problem leży po stronie termostatu.

 

Swistak - podjedz do kogoś kto ma komputer - wsiądze do auta i zobaczysz przy jakiej temp zapala się 2 kreska a przy jakiej znika - porównasz z danymi na temat temp roboczych termostatu podawanymi przez producenta i już będziesz wiedział co jest nie tak.

 

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To samo jest w moim 1.5dCi. Wymieniłem płyn, termostat (wkład, bez czujnika, bo tylko to było w sklepie) i auto zachowuje się tak samo jak przed wymianą. Tzn wskazówka nie dochodzi do pionu, a wg OBD temperatura to max 73C, nawet po 100km. Jedynie raz temperatura osiągnęła 93C, kiedy stanąłem w dużym korku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalny termostat otwiera się całkowicie przy 83 stopniach. Renault sprzedaję termostat jako jeden element - obudowę z termostatem i czujnikiem temperatury - tego bym się trzymał, nie kombinował jak koń pod górę z wymianą samego wkładu na produkt niewiadomego producenta, to nadawanie sobie samemu roboty i wpędzanie się w koszty. Oryginalny, zapakowany termostat do tego silnika to koszt 80,- i masz pewność że po wymianie będzie ok. Ta meganka to moje 9 renault i przez ten czas nauczyłem się że zamienniki często są tanie tylko pozornie i  wpędzają nas w dodatkowe koszty.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

x

Rozumiem, ale wymiana nic nie dała na jakikolwiek, jest jak było, czyli kasa wyrzucona w błoto ;) Nie wiem czy jest sens czekać, bo cieplej raczej nie będzie, a jazda w zimie niedogrzanym dieslem to między innymi większe spalanie - czyli znowu koszty ;)

lapka2.gif

REGULAMIN - 5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzałki są pod nadkolem po stronie kierowcy nad halogenem nie mam zdjęcia ale wygoogluj jak to wygląda w mały aluminiowy blok są wkrecone świece żarowe i do tego bloku dochodza przewody od chłodzenia silnika

Sprawdź czy masz PTC bo to fajna sprawa, grzałka elektryczna w nawiewie 1000W

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzałki silnika tylko wspomagają nagrzewanie silnika działają bodajże tylko do 60 stopni potem nie działają; wydaje mi się iż delikatnie termostat ci za wcześnie przepuszcza ; bo miałem tez małego diesla 1.3 multijeta w Grande punto to tam temp. pracy to 78 stopni w necie można było przeczytać o termostatach 88 stopni ale to bzdura ;w dokumentacji technicznej fiata wyrażne było napisane że do tego silnika temperatura pracy to  78 stopni  plus minus 2 stopnie tolerancji także 1.5 dci prawdopodobnie ma taka samą roboczą temperaturę mam megankę z silnikiem 1.4 tce i temperatura robocza po obd  wynosi plus minus 85 stopni zwiększa się lub zmniejsza w zależności od obciążenia o 2-3 stopnie ,pierwsza cegiełka na wyświetlaczu zapala się przy 50 st. a pełne rozgrzanie pokazuje juz przy 75 st. a brakuje jeszcze do temp. nominalnej 10 stopni.także te znikanie tej środkowej ciegiełki jest związane z temp. 75 stopni jak ci ja dobije to wskakuje jak jest niżej to spada .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też jest wskazówka zawsze niżej o kreskę niż połowa. Myślę że to może byc spowodowane nieoryginalną chłodnicą - widać że jest przykręcona w innych miejscach niż powinna i jest raczej duża. Duża chłodnica - szybsze chłodzenie. Termostat otwiera się w pierwszym obiegu, a w drugim chłodnica trochę szybciej chłodzi niż powinna. Może to chyba minimalnie powodować gorsze spalanie (ale u mnie i tak zawsze jest poniżej 6L/100km) ale lepsza trochę za niska temperatura niż przegrzewanie silnika i rozdupczenie uszczelki jak to miało miejsce w mojej Megane z silnikiem k7m.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja problem niedogrzania silnika 1.5 110 koni zgłaszałem na każdym przeglądzie gwarancyjnym.  I to w 3 ASO, bez efektu. Jak skończyła się gwarancja przestałem walczyć z wiatrakami.

Po prostu TEN TYP TAK MA.

Mam swój sposób, żeby ciut cieplej miał silnik - zakładam na zimę swojego pomysłu zasłonkę dolnego wlotu powietrza , mam wrażenie że silnik się szybciej nagrzewa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mrarek w Meganie III są tylko dwie kreski :) Też rzadko widuję >>tę drugą<< od jesieni do wiosny, ale wystarczy wyjechać na autostradę i już jest. Ciekawe jest to, że podczas normalnej jazdy, >100 km, po zjeździe z szybkiej drogi ww. druga kreska gaśnie. Osobiście - olewam to, wiatraki nie dla mnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!