Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

System Start-Stop TCE


lubowitz78

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli jest dobre chłodzenie wodne-to wtedy ten system start-stop ma jak najbardziej sens.

Ponieważ wątpię,żeby wtedy turbinie mogło by się coś stać:mrgreen:

 

 

Edytowane przez lubowitz78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej megance 3 1.4 tce jest chłodzenie wodne turbiny nawet gdzieś jest temat na forum  o tym ;załącza się nawet jak silnik jest wyłączony po forsownej jezdzie poprzez buczenie to można obczaić 

https://megane.com.pl/topic/42132-wodne-chłodzenie-turbo-w-14-tce/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest takie chłodzenie, w AMG jak go ostro łoiłem to chodziło do 20 minut po zgaszeniu. W garażu miałem jak w saunie po takim lataniu po mieście :D 

 

Ale tam turbina była jak cały silnik w megance żony a rura od dolotu wessała by całe auto na śniadanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda w 1.4TCe turbina chłodzona jest płynem i wymuszone jest to dodatkowo małą pompką elektryczną, pompka jest bardzo cicha i trudno ją usłyszeć wewnątrz auta, co do nowszych modeli TCe 1,6, 1,8 i 1,3 nie mogę się obecnie wypowiedzieć, po prostu nie mieliśmy jeszcze takiego modelu na warsztacie ;-)

W 1,4TCe jest bardzo żywotne i bardzo proste turbo firmy Garrett bez zmiennej geometrii. 

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno opiniować system s/s, na pewno jeżdżąc w dużych miastach typu Wrocek, gdzie jest trochę stania na światłach super sprawa, gorzej w korkach, bo co chwilę musisz podjeżdżać, ja osobiście nie używam s/s, bo moje 1.4TCe jeżdżą na LPG i każde uruchomienie silnika jest na Pb nawet na ciepłym silniku przy pierwsze 5sek. leje się Pb.

Jeśli ktoś dużo jeździ po mieście z s/s warto zadbać o akumulator, gdyż zimą może być niedoładowany, powinna o to zadbać elektronika auta, która w przypadku niskiego stanu naładowania aku wyłącza automatycznie system s/s i wyświetla komunikat `` akumulator rozładowany`` oraz ``ładowanie akumulatora`` podobnie jest z elektrycznymi grzałkami w klimatroniku, system ich nie włączy, gdy aku jest rozładowany, sam alternator nie jest w stanie pociągnąć grzałek, nawet przy podniesionych obrotach silnika.

Co do silników z turbo i systemu s/s warto się pochylić nad chłodzeniem uważam, że systemy elektroniki i oprogramowanie powinno zapewnić optymalną i bezpieczną pracę oraz chłodzenie, jeśli jechaliśmy dynamicznie lub przez dłuższy czas system s/s powinien chwilę odczekać, aż turbo ostygnie lub załączyć wymuszone chłodzenie np. takie jak jest przy turbo w 1.4TCe.   

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz po odpaleniu auta i wrzuceniu jedynki mój wskazujący palec wędruje w kierunku przycisku start-stop. Wyrobiłem sobie nawyk wyłączania tego ustrojstwa zaraz po ruszeniu, gdyż uważam, że to bardziej szkodzi, niż pomaga. W linku poniżej jest porównanie jazdy z włączonym i wyłączonym systemem w kontekście oszczędności paliwa. Facetowi wyszła oszczędność w spalaniu rzędu 0.2 l/100 km, więc moim zdaniem gra niewarta świeczki.

https://autokult.pl/3248,czy-uklad-start-stop-naprawde-daje-oszczednosci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda, siostra jeździ 1.5dCi 110KM z DPF po Wrocku i system start-stop udało jej się zejść ze spalaniem z  8,6-8,5 do 8,3-8,2 ON/100 przy średniej prędkości przejazdu wg. komputera 19-21km/h, więc szału nie ma, a częste uruchamianie silnika może mieć wpływ na szybsze zużycie rozrusznika, akumulatora, alternatora lub innych podzespołów, których wymiana i naprawa nie pokryją oszczędności z paliwa z działania systemu s/s.

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nad czym Wy dywagujecie - to jest wymysł eko-oszołomów.

Jaka to jest oszczędność jak wychodzi średnio z 20 tyś. km - 0,2l.

 

Żona jeździ praktycznie tylko po mieście i nie pamięta żeby wyłączać SS  - tyle jest dobrego, że zauważyłem że jednak oprogramowanie tego pilnuje żeby nie wyłączać silnika jak ma słabe warunki (ale np. akumulator musiałem w tamtą zimę raz doładować).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie rozpaczajcie nad Start&Stop. Zdecydowana większość samochodów ma przycisk wyłączający Start&Stop i można się tego wyuczyć w kilka tygodni, tak jak dawniej się włączało światła gdy weszły przepisy nakazujące jazdę na światłach z tego co pamiętam w 2007 albo 2008 roku. Peugeot 3008 ma wyłączanie Start&Stop w menu nawigacji, trzeba dotykowo głęboko grzebać aby to wyłączyć - koszmar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też zgadzam się z tym, że funkcję S/S najlepiej wyłączyć. Jednak bardzo ważne, aby się upewnić, czy nasze silniki (TCe 1.2) mają zabezpieczenie przed włączeniem S/S po forsownej jeździe. Ta wiedza może przynosić spokój tym, którzy po ostrej jeździe na autostradzie zatrzymują samochód na bramce ale zapomnieli wyłączyć tę funkcję (taki nawyk wcale nie jest łatwo sobie wyrobić aby działał w 100%). W instrukcji jest zapis, że S/S nie wyłącza silnika jeśli temperatura nie jest wystarczająca, i tylko tyle.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

``Temperatura nie jest wystarczająca`` opis w instrukcji zapewne dotyczy nierozgrzanego w pełni silnika, na marginesie osobiście nigdy nie widziałem w clipie pomiaru temp. turbiny lub spalin.

Kusiło mnie kiedyś podłączenie małej diody LED w obwód pompki wymuszającej obieg płynu przez turbinę w jednym z moich 1.4TCe tak z ciekawości, aby wiedzieć kiedy pompka pracuje i czy faktycznie pracuje jeszcze po wyłączeniu silnika. Co prawda mam już kilka takich LED-ów, sygnalizujących mi np. pracę sondy lambda czy funkcję załączenia grzałek w klimatroniku, więc co za dużo to niezdrowo, ale tak już mam, lubię wiedzieć co się dzieje ;-)

Może dziś pogrzebie clipem czy jest jakiś komunikat o włączaniu pompki może jest funkcja jej uruchomienia testowego.   

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie totalny brak wiedzy na ten temat, jest czy nie jest mechanizm zabezpieczające turbinę przed szkodliwym działaniem systemu S/S w szczególnych sytuacjach. I to nie tylko dotyczy jednego modelu. Czytałem dużo na temat dbania o turbinę w takich serwisach jak Auto Świat, Autokul, itp. Ich eksperci także lakonicznie wspominają o tym, że niektóre samochody mają to zabezpieczenie, ale które i jakie, to nie mają wiedzy. Moim zdaniem, jeśli producenci nie dbają o takie ewidentne sytuacje, kiedy użytkownik użytkuje samochód zgodnie z instrukcją, a to czyni szkodę w jego pojeździe, to taka sprawa jest do szybkiego przegrania przed wymiarem sprawiedliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego trzeba się samemu zainteresować zagadnieniem i mieć trochę własnego pojęcia i za w czasu zadbać o niektóre rzeczy, a wiadomo nie od dziś, że producenci nie tylko samochodów stosują rożnego rodzaju sztuczki, aby produkt się w odpowiednim czasie zużył lub zestarzał i to najlepiej po gwarancji, aby móc zarabiać na częściach zamiennych.

Takim najwymowniejszym przykładem jest wymiana oleju co 30tys.km co przy 150tys.km skutkuje zajechanymi panewkami i interes się kręci :-)

Co prawda w wielu instrukcjach obsługi jest informacja, że zaleca się skrócić interwał wymiany oleju o połowę, a w cyklu typowo miejskim do 1/3, ale kto czyta uważnie instrukcje ? A kto wykonuje tzgw. przegląd zerowy po przejechaniu 1-2tys.km od nowości i wymienia olej w silniku ? 

 

 

 

 

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!