Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

System Start-Stop TCE


lubowitz78

Rekomendowane odpowiedzi

Cóż, witman'owi trzeba przyznać rację. Ja wymieniłem olej pierwszy raz na 2,9 tys. od nowości, ale tzw. zerowego przeglądu nie zleciłem.

W instrukcjach używania leków zawsze jest punkt "Uboczne efekty". Może doczekamy się czegoś podobnego w użytkowaniu innych produktów, zwłaszcza tych, które dużo kosztują jak samochody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej to i ja w nowych autach wymieniam po pierwszych 5 000 km, a poźniej co 10-12 000 km. 

@witman czy masz wiedzę czy w silniku 1.2 TCE występuje jakieś dodatkowe chłodzenie turbiny?

Ja wyłączam SS na autostradach ale w mieście czasami korzystam. Dla własnej wiedzy chciałbym mieć info czy 1.2 ma chłodzenie Turbo czy nie. Dziękuje za informację i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dla własnego lepszego samopoczucia przed każdym wyłączeniem zapłonu odczekuję te 20-30s i daję turbinie się lekko schłodzić nawet jeśli nie pałuję ostatnich kilometrów. Nie wierzę w tę magię S/S i podtrzymanie smarowania. Gdyby tak było to każdy wyłączałby silnik z turbo od razu po zaparkowaniu, a jednak bardzo często obserwuje się ludzi w nowszych samochodach, którzy z pewnością mają S/S, a mimo to studzą samochód kilkadziesiąt sekund.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz. A ja korzystam od zawsze w samochodach z systemu start stop i nic się w nich nie dzieje. A były to nawet sportowe samochody jak merc amg a45. 

 

Osobiscie czuje się bardziej fair wobec środowiska naturalnego nie spalając paliwa wtedy kiedy to nie potrzebne, a widzę że s/s wyłącza silink tylko wtedy kiedy jego praca jest zbędna. 

Oleju po 5 tys tez nigdy nie wymieniałem,  robię to zgodnie z zaleceniem producenta albo że wskazaniem komputera o ile aucie jest system wskazujący kiedy olej trzeba wymienić (BMW)

Samochodami jeżdżę maks do 200 tys km wiec może dlatego nie miałem okazji do poważnych napraw. Przebiegi te uzyskuje w ok 40 miesięcy wiec eksploatacja ponadprzeciętna później zmieniaja właściciela. 

 

A że producenci projektuja tanie marki na 200 tys to prawda. Zachodnie narody nie użytkują wozu więcej niż do tego przebiegu. Wystarczy spojrzeć na mobile.de jakie przebiegi ma 99% samochodów na sprzedaż. Ruch w intresie napędza wymyślanie nowych modeli, nowych rozwiązań itp, co powinno cieszyć bo wozy muszą być coraz bardziej ekologiczne. Jeżeli technologia hybrydy plugin stanie je to następny samochód na pewno kupię z takim wspomagaczem. 

W weekend użytkowałem merca e53 amg czyli taką miękką hybrydę z instalacją 48V i to co silnik elektryczny robił w tym samochodzie to poezja. A to tylko wspomagacz. Miło mieć prawie 400 koni i spalanie jak w megane ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ło matko tak se czytam i czytam i mamy wojne eko vs nie eko :D. Szczerze mówiąc ja mam w głębokim poważaniu eko =] bo te pare aut które "zanieczyści" powietrze ma się nijak do 2 dużych elektrowni które smrodzą 24/7. W tym roku byłem w stanach i ich podejście do eko jest najlepsze. Osobiście jeździłem chyba najsłabszym autem bo miało tylko 2.4L pojemności :D a jak na parkingu obok mnie podjechał gościu fordem F350 z 6.7 powerstoke V8 to prawie orgazm dostałem :DDDD. Jego silnik na odpalenie pewnie zużywa tyle paliwa co nasze kosiarki na 100km (pomijam ceny paliwa które tam są śmieszne). 

Wracając do tematu są znane przypadki że systemy S/S niszczą rozruszniki i to do stanu w którym nie ma co regenerować tak się zużywają (nie są specjalnie wzmacniane przynajmniej w autach budżetowych).

Edytowane przez onomatopeja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, LTar napisał:

Dla własnej wiedzy chciałbym mieć info czy 1.2 ma chłodzenie Turbo czy nie. Dziękuje za informację i pozdrawiam 

 

Udało mi się jedynie ustalić, że identyczna pompka BOSCH do chłodzenia turbawki co jest w 1.4TCe jest również w przy silniku F4Rt 2.0TCe 180KM ~ 275KM w Megane 3 GT i RS oraz w dostawczakach przy silnikach 2.3dCi M9T w Renault, Nissan NV400 2,3dCi i Opel 2,3 CDTI.

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że w 1.2TCe też jest w obiegu elektryczna pompka, jest trochę mniejsza, ale jest.

Taka sama jest też 1.6 TCe w Clio RS

Edytowane przez witman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest taki: S&S plus zalecany interwał wymiany oleju za 90złotych co 30kkm (niby jest czujnik zużycia liczący cykle). Za każdym razem olej odbiera temperature i jak trubina jest rozgrzana to poprostu się smaży i zużywa.

 

Na S&S zapewne oszczędzi pierwszy właściciel bo potem zmiana akumulatora a już odpukać rozruszniak oszczędności znosi do zera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!