Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Akumulator rozładowany (komunikat)


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Ostatnio czekając w kolejce do wymiany opon (ponad 2h) wyświetlił się komunikat o tym, że akumulator jest rozładowany i mam włączyć silnik. Dodam, że do tego czasu włączałem zapłon ok. 20razy, podjeżdżałem ok. 5metrów i wyłączałem silnik. Oczywiście cały czas świeciły się zegary.
Po tym komunikacie włączyłem silnik i przez ok. 15min widniał komunikat o tym, że akumulator jest ładowany.

Mam kilka pytań co do zaistniałej sytuacji:
-czy ten komunikat oznaczał, że akumulator jest naprawdę tak blisko rozładowania? no i czy to oznacza, że akumulator jest już słaby albo to normalna sytuacja w moim przypadku?
-czy można coś zrobić aby zegary nie świeciły się będąc w samochodzie? karta była wyjęta, a zegary wyłączyły się po ok. 15min (może później)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zegary gasną po 10 minutach.

Czasem też miałem taki komunikat, jak bardzo długo bawiłem się nawigacją. Jak jeszcze gra radio to tylko przyczynia się do szybkiego rozładowania. W oświetleniu  mam LEDy, ale jak masz żarówki, to każda ma moc 5W - suma ich już swoje robi. Jedno z wyjść to nie wyłączać silnika.

A napięcie akumulatora faktycznie spada - mam woltomierz połączony bezpośrednio z akumulatorem i widzę w kabinie napięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja radio miałem wyłączone, ale wiele razy włączałem zapłon (automatycznie załączały się światła do jazdy dziennej [mam żarówki]) i po ok. 30-60sek wyłączałęm silnik. No i potem świeciły się te nieszczęsne zegary.

A można coś zrobić żeby te zegary zgasły prędzej? Trochę to denerwujące jak siedzi się w samochodzie i to ciągle świeci...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. To mój pierwszy samochód. Dopiero wszystkiego się uczę i stąd wychodzą takie problemy. No, ale to już wiem na przyszłość, żeby nie wyłączać silnika od razu przy takiej 'jeździe' ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przyszłość możesz zapamiętać również, że jak chcesz coś podłubać przy aucie  i wyłączysz zapłon, to otwórz przednie drzwi (lewe i prawe), nie zamykaj ich i możesz dłubać. Po 10 minutach zegary zgasną i wszystko zostanie wyłączone.

Każde otwarcie/zamknięcie przednich drzwi powoduje odpalenie całej "choinki" z zegarami na czele i kolejne 10 minut trzeba czekać.

A to prądu żre.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć, podepnę się pod temat. U mnie komunikat najczęściej wyświetla się gdy silnik jest zgaszony, a ja mam otwarte wszystkie drzwi (np. podczas odkurzania na myjni). Radio jest wyłączone. Najciekawsze jest to, że po zamknięciu samochodu z kluczyka, odczekaniu kilku minut i ponownym otwarciu nie ma już tego komunikatu, a przecież akumulator nie naładuje się na postoju :) Trochę to irytuje, co mogę z tym zrobić? Czy to oznacza, że akumulator jest do wywalenia, czy to jest bardziej ostrzeżenie przed tym że coś (w tym wypadku oświetlenie) pobiera dużo energii i istnieje ryzyko rozładowania akumulatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz w sobotę zrobiłem autem 200km trasę więc raczej akumulator był doładowany, a mimo wszystko w niedzielę podczas odkurzania auta wyskoczył komunikat... Najdziwniejsze jest to, że gdy stoję z wyłączonym silnikiem i włączonym radiem przez dłuższy czas to ostrzeżenie się nie pojawia, a gdy stoję z otwartymi drzwiami i wyłączonym radiem to po kilku minutach mam informację nt. akumulatora.

Edytowane przez Silverek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto byłoby zmierzyć napięcie ładowania na zaciskach akumulatora, bo powinien być w pełni naładowany. Może być zaśniedziała instalacja na drodze od akumulatora do UCH. ( np zaśniedziała masa lub brak   czystych galwanicznych połączeń zespołu bezpieczników z dodatniej klemy  akumulatora ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Silverek napisał:

Teraz w sobotę zrobiłem autem 200km trasę więc raczej akumulator był doładowany, a mimo wszystko w niedzielę podczas odkurzania auta wyskoczył komunikat... Najdziwniejsze jest to, że gdy stoję z wyłączonym silnikiem i włączonym radiem przez dłuższy czas to ostrzeżenie się nie pojawia, a gdy stoję z otwartymi drzwiami i wyłączonym radiem to po kilku minutach mam informację nt. akumulatora.

Miałem podobnie, aczkolwiek bez komunikatu.

Teraz w sobotę wymieniłem akumulator na nowy FORSE WESTA o tych samych parametrach, co oryginał FIAMM.

Powód - na starym napięcie niby utrzymywało się w normie (mam voltomierz bezpośrednio podpięty do akumulatora), ale po nocy już było "słabo", a po kilku dniach stania silnik odpalał przy napięciu 8,5 V.

Po wymianie akumulatora na nowy silnik odpala znacznie szybciej, a napięcie po zamknięciu samochodu i wyłączeniu się wszystkiego utrzymuje się w normie.

Ładowanie cały czas sprawne: 15,0 - 15,2 V przy max rozładowanym akumulatorze, 14,4 - 14,7 V przy mocniej rozładowanym, a później standardowe ładowanie 13,4 - 13,6 V.

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Dziś (po nocnym postoju) u mnie pojawił się komunikat:

"Akumulator rozładowany włącz silnik"

 

Po uruchomieniu silnika komunikat:

"Ładowanie akumulatora"

Zniknął po przejechaniu 5km.

 

Auto niedawno przebyło dość długą trasę (ponad 1000km). Po tym dystansie jeździłem tylko do pobliskich marketów.

Być może spadki temperatury (poniżej zera) się do tego przyczyniły.

 

Akumulator był wymieniany w marcu 2018 roku.

Niemniej - pora na pomiary i tutaj trochę dziwię się, że powyżej zostały wymienione wartości ładowania:

 

"Ładowanie cały czas sprawne: 15,0 - 15,2 V przy max rozładowanym akumulatorze, "

 

Z tego co wszędzie w necie czytam, to ładowanie nie powinno przekraczać wartości 14,5V.

Jak ktoś mógłby się ustosunkować (najlepiej autor hehe). Bo wg for typu elektroda maxem właśnie jest 14.5, czasami pada wartość 14,8, ale nigdy wyżej.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez attila
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, attila napisał:

Z tego co wszędzie w necie czytam, to ładowanie nie powinno przekraczać wartości 14,5V.

tak, ale dla 20 stopni temperatury elektrolitu - zwykły akumulator kwasowo-zasadowy.

W poście powyżej jest prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!