Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne dźwięki - Megane IV 1.3


Rekomendowane odpowiedzi

Nie muszę być konstruktorem żeby wiedzieć :)

W piórka obrosłeś po tym sarkastycznym uśmiechu. Tu mowa o dwóch innych rzeczach, mianowicie o ekonomii i o elastyczności. Przy 3 tyś obrotów przy 180km/h masz ciszę? W Audi a4b7 przy 180 jest głośno a to segment wyżej i w dodatku Avant. Jedyne z czym się zgodzę to z wypowiedzią w sprawie Megi 3 i jej skrzyni. Tutaj najlepiej się rozpędzić na 1 biegu do 20 wbijac od razu 2 bieg żeby przyspieszyć. Gdybym wiedział, że taka jest charakterystyka tej skrzyni to w życiu bym na to nie poszedł. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojej strony koniec tematu, pojezdzij autem z silnikiem tce i skrzynia 6tka i wtedy się wypowiadaj na forum. Nawet w odpowiedzi na mój post piszesz bzdury których ja nie pisałem ;)

 

Konstruktorem nie musisz być ale podstawowa wiedza o mechanice nie szkodzi. 

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Renia08 napisał:

cyt: "Nie muszę być konstruktorem żeby wiedzieć :)"

 

 

Szóstka w silniku 1.3 140KM jest prawdziwą 6, fakt w moim poprzednim Megane III 6 była tylko z nazwy. Tutaj jest zupełnie inaczej, mało tego, że szóstka jest prawdziwa szóstką  to jeszcze przyśpiesza od 1,5 obrotów, jak 1.6 Megane 3 na trójce... (producent deklaruje dostępność momentu od 1,5 obrotów i tak faktycznie jest). Więc to zupełnie inna epoka. Lubiłem swoją Megane III 1.6 jedno co mi przeszkadzało to zmulone 1.6 niby 110 KM (przy 5,5 tyś obrotów :-) kto tak normalnie jeździ żeby to wykorzystać?). W porównaniu do 1.3 turbo to odczucie jest takie jakby było 4 litry pod maską. Połączenie elastyczności diesla z kulturą pracy benzyny i zero turbo-dziury, dzięki innemu rozwiązaniu zmiennych faz rozrządu, wtryskowi bezpośredniemu i 250 barom ciśnienia wtrysku common rail (tak tak w benzynie). Wiec niech kolega nie pisze głupot, ten silnik 1.3 140 KM jest rewaluacyjny, jestem nim zachwycony, a z natury jestem marudny co do aut.  Co do reszty to III nie jest dużo gorsza, ale silnik 140 KM w IV - wymiata... Miałem kupić 115, ale po jazdach próbnych mi przeszło i wolałem trochę słabsze wyposażenie niż za słabą moim zdaniem 115, różnica w elastyczności pomiędzy 115, a 140 jest ogromna... Tyle prawdy w temacie...

 

@artur-wiater kolor czerwony zarezerwowany jest dla administracji - kataryniarz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam M3 coupe 1.6 110KM i M4 1.3 115KM . Obie bardzo lubię i mimo tego rzężenia nie zamieniłabym na nic innego. Miałam wcześniej niezawodną salonową Toyotę ale jestem fanką stylistyki Renault i do tej marki powróciłam . M3 niestety trochę zamulona w stosunku do 4 ale obie do codziennej jazdy  i czasem w trasę dla kobietki  bardzo spoko . 

Edytowane przez asiulka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Sarna1 Ja nie czepiam się tego, że Meganka jest słaba co tak bardzo rozwijasz i masz straszny ból zadniej części o to :D

Nie wątpię w moc Meganki 4 I nie będę wątpić. Ja się dowalilem do skrzyni. Czy Megane 3 czy Megane 4 to skrzynia się wali. I tu zawsze będzie 50/50 bo jednemu się trafi ideał a drugiemu nawet z salonu się trafi szrot. 

Więcej Renault nie kupię i takie moje zdanie :) liczy się pierwsze wrażenie, i zbijam grabe z każdym kto podziela moje zdanie albo dzieli ten sam problem co ja.

 

Miłego dnia. 

Edytowane przez Renia08
  • Like 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podzielam opinię kolegi. Megi III tce nie kupiłem bo bałem się tego silnika a znając swoje szczęście pewnie bym wtopił. 1.6 k4m świetny do lpg, ale poza tym zupełnie nie do tego auta, może sprawdzał się w II ale w III bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nie wiem co Wy chcecie. Z mojego 1.6 jestem zadowolony :) Poruszam się sprawnie z miejsca na miejsce, mam zapas żeby wyprzedzić, spalanie całkiem spoko jak na ten motor. Potwierdza się to, że trzeba być świadomym co się kupuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wady wychodzą po dłuższym użytkowaniu. Nie neguję masz prawo być zadowolony. Po prostu Meganka rozczarowała mnie w porównaniu z moim poprzednim autem. Po kilku latach trochę się do niej przyzwyczaiłem ale wolałem jednak sprzedać. Coś mi w tym aucie nie pasowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem. Mam MIII z tym silnikiem 2 latka. Może podchodzę do tego trochę inaczej bo miałem kiedyś MI 1.6 z mniejszą ilością kuni i też się jeździło. Po prostu coś za coś, jak to w życiu. Trzeba się z tym pogodzić i wybierać świadomie. Następne auto to będzie raczej KIA. Prawdopodobnie Proceed. Swoją drogą jakbym miał do wydania 100k na nowe auto jak kolega kilka postów wyżej to bym się nie zastanawiał, jest piękna. A jakbym miał mniej to Cee'd kombi, też fajny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja chyba zaszaleję i kupię coś z v6. Dużo teraz nie jeżdżę, może nie zbankrutuję :) A te silniki już są na wymarciu.

Edytowane przez mich64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu, znalazłem filmik:

 

Dźwięk jest podobny i komentarz:

After several appointments with renault garage, they found out its misplaced heater pipes near the pedals. They fixed the issue and I had no such noise since.

 

Może o to chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze, podobny dźwięk miałem kiedyś w swoim starym peugeot 206cc, kiedy przerdzewiała jedna ze śrub mocujących osłonę katalizatora i osłona brzęczała.

Jeszcze jedno mi się skojarzyło, nie wiem, jak jest to zrobione w megane iv, może hałasuje blacha osłaniająca kolektor wydechowy?

Kolejna rzecz, dźwięk pojawia się po osiągnięciu ca 50 km/h, na dowolnym biegu? 50 można jechać na kilku biegach, na nawet na luzie! czy obroty i nr biegu też mają znaczenie? 

Edytowane przez janek072
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Dziwne dźwięki - Megane IV 1.3

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!