Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne dźwięki - Megane IV 1.3


Rekomendowane odpowiedzi

15 godzin temu, pbet napisał:

Ja tam nie wiem co Wy chcecie. Z mojego 1.6 jestem zadowolony :)

 

I słusznie, jak ktoś auto traktuje jako narzędzie przemieszczania z punktu a do b to super silnik - niezawodny, dobry pod gaz, tani w naprawie itd.. Natomiast jego przestarzała konstrukcja powoduje, że mól z niego straszny, a to co najgorsze trzeba go trzymań na wysokich obrotach żeby jechał, a to powoduje spalanie na poziomie 10-11 litrów. Owszem można zejść do 7 ale przy dziadkowej jeździe... A wiec podsumowując dobry ale już nie dla mnie . Zdecydowanie wolę 240 Nm dostępne od 1,5 tyś obrotów... :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, artur-wiater napisał:

a to co najgorsze trzeba go trzymań na wysokich obrotach żeby jechał, a to powoduje spalanie na poziomie 10-11 litrów. Owszem można zejść do 7 ale przy dziadkowej jeździe..

Nie prawda :) Obroty ok ale reszta nie do końca. Ale spoko. Ja mam niskie spalania i nie jeżdżę dziadkowo, a nawet dość często kogoś wyprzedzam n trasie :D No ale nie o tym temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, pbet napisał:

 Nawet dość często kogoś wyprzedzam n trasie :D No ale nie o tym temat.

 

Oj Kolego, miałem 5 lat to auto bez gazu i mogłem jedynie ciągniki wyprzedzać :-) oj ok jeszcze czasami Polonezy i WieśVageny z lat 80-tych...

 

Zalety silnika było widać dopiero przy 140 na autostradzie no ale wtedy był wir w baku z racji 6ki która była niecałą piątką...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi meganka paliła ok 8 litów benzyny a jej nie oszczędzałem. Z resztą się zgadzam, hałas na autostradzie nie do przyjęcia, skrzynia też beznadziejna. A czy na benie czy na lpg jeździła tak samo.

Edytowane przez mich64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, artur-wiater napisał:

Oj Kolego, miałem 5 lat to auto bez gazu i mogłem jedynie ciągniki wyprzedzać :-) oj ok jeszcze czasami Polonezy i WieśVageny z lat 80-tych...

No to grubo. Widać kiepsko trafiłeś albo nie umiałeś się z tym silnikiem obchodzić bo ja nie mam problemu z wyprzedzeniem czegoś sporo nowszego przy prędkościach około 70-100 jak to zwykle w trasie w niezabudowanym. Powyżej nie wyprzedzam bo nie mam takiej potrzeby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, pbet napisał:

No to grubo. Widać kiepsko trafiłeś albo nie umiałeś się z tym silnikiem obchodzić

Oj ja też nie miałem problemu, tylko trzeba było mieć 4-5 tyś obrotów, a tego nie lubię bo hałas straszny. Lubię jak auto bierze od dołu i z tego to wynikało...

Wstąp kiedyś do salonu i przejedz się 1.3 140 KM to zmienisz zdanie, a może lepiej nie bo nie będziesz już chciał swoim "śmigać"  tak jak ja już nie chciałem... :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mogę zjeść ze spalaniem poniżej 9 litrów. Jazda do pracy 20 km w dwie strony gdzie czasem mogę przycisnąć do 90 po 21 godzinie. Czasem wypad do Rzeszowa to tam 150 na budziku. Jak ktoś będzie 70 i jest pusta droga to nawet z 6 biegu można wyprzedzić bez problemu i nie katując silnika. Następne auto będzie albo uturbione z pośrednim wtryskiem albo dizelek jakiś w Audi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, artur-wiater napisał:

Oj ja też nie miałem problemu, tylko trzeba było mieć 4-5 tyś obrotów, a tego nie lubię bo hałas straszny

Za mojej kadencji auto nie widziało więcej niż 4000 (oprócz autostrady). Zmieniam biegi przy 3000 na ciepłym silniku. Na zimnym max 2500. Podjazd po górkę i wyprzedzanie od 3000 i zmiana na 3500-3750.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w 1.6 mam LPG i nie zastanawiam się nawet ile pali . Mogę jeździć tak jak lubię i pocisnąć kiedy chcę . W M4 staram się nie przekraczać prędkości 120km/h  bo spalanie drastycznie rośnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, artur-wiater napisał:

Wstąp kiedyś do salonu i przejedz się 1.3 140 KM to zmienisz zdanie, a może lepiej nie bo nie będziesz już chciał swoim "śmigać"  tak jak ja już nie chciałem... :-)

Wiesz... MIII z 1.6 to nie jest jedyne auto którym w życiu jeździłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pbet nie przekraczasz 4 tys? I mówisz o komfortowym szybkim wyprzedzaniu? No chyba, ze masz 500m wolnego pasa to tak. A jak nie to się za dużo baśni naczytaleś. Jak chcesz żebyśmy uwierzyli to musisz nagrać jak wyprzedzasz :P 4-4,5tyś obrotów to minimum żeby tym autem wyprzedzić jak cywilizowanym autem. Jak już robią auta z takim silnikiem to mogli chociaż przestroić je do 8 tyś obrotów, wtedy strzałka obrotomierza by była niżej. 

Cały czas jadę z przykładem Mondeo mk2 czy nawet mk4. W mk4 tam jakoś 1.6 125 koników nie bylo zawalidrogą I nie trzeba było kręcić to do 4 tyś. Lubiłem czasem przycisnąć do 5-5,5 tys obrotów. Dla porownania wracalem moim Mk2 1.8 115 koni a moja druga połówka Meganka po zakupie. Nie miala najmniejszych szans mnie dogonić, a mondeo ważyło minimum 150g więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm. Co brzęczy w aucie autora wątku? Diagnoza jest najważniejsza, gdyż jeżeli okaże się, że to nic ważnego, to byłaby bardzo ważna informacja. W końcu nie jest to auto klasy premium i pewne rzeczy można sobie odpuścić. Co innego, jak ma to wpływ na żywotność napędu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam identyczny egzemplarz jak autor wątku i występuje u mnie identyczny odgłos . Niestety po kilku wizytach w ASO diagnozy nadal brak  i nikłe szanse  na znalezienie przyczyny w najbliższym czasie jeśli ktoś w ogóle ją znajdzie :mad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Dziwne dźwięki - Megane IV 1.3

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!