Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana oleju w skrzyni EDC


Recommended Posts

Witam wszystkich,

aktualnie stan mojego licznika przekroczył magiczną barierę 30k km i powoli zaczynam się zastanawiać co dalej z moją skrzynią EDC.

Serwis oczywiście nie jest pomocny, bo twierdzą, że oleju w tej skrzyni się nie wymienia :62_dizzy_face: 

Wiadomo, lepiej żeby się rozleciała po kilku latach i trzeba im wtedy zapłacić za nową :96_ok_hand:

No ale do rzeczy, jakiś czas temu ktoś w innym "olejowym" temacie pisał, że u naszych zachodnich sąsiadów zalecają wymianę przy około 40k km. Czyli w moim przypadku już niedługo. Jakie są Wasze doświadczenia w tej kwestii? Ktoś wymieniał olej w EDC? 

Najgorsze jest to, że w ASO nawet nie wiedzą jaki to jest olej.

 

Pozwalam sobie podbić, a nóż widelec ktoś za niedługo będzie się zastanawiał lub zobaczy ktoś bardziej doświadczony, bo u mnie za niedługo stuka 40k km i coraz poważniej myślę co z tym fantem zrobić.

Z góry dzięki za pomoc.

Pozdrawiam

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 5 miesięcy temu...

Ja też podbijam. Chce za 5-10 000 km wymienić olej w tej skrzyni. 

Serwis mi dzisiaj powiedział, że olej wymienia się po 90 000 km, dla mnie to trochę żart. 

Chce wymienić przy 35 000 km. 

Serwis powiedział, że koszt to około 1200 zł, wymieniał ktoś? Podobno bardzo drogi olej.

 

 

Edit: 

Odbierałem auto po przeglądzie. Zmiana stanowiska serwisu. Wymiana oleju w skrzyni wg gwarancji jest co 120 000 km. 

Koszt 460 zł

 

Edytowane przez LTar
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 1 rok później...

wymieniałem, olej musisz kupić w ASO. 

Norma właściwie niedostępna w sklepie. 

Koszt oleju w ASO około 360 zł

332 zł płaciłem. Norma to chyba nieosiągalna DC7?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hmm, ile tam wchodzi oleju?? Podobno niecałe 6 litrów a 1 litr (DW6) kosztuje prawie 130pln + koszt filtra. Jak możliwe że salon bierze za materiał i usługę 30% ceny samego materiału?? 

Edytowane przez athlon64x4
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wchodzi 3.3 litry przy wymianie plus 0.7 litra na jakieś odpowietrzania. 

Ogólnie kupuje się 4 litry. W sklepie ten olej bardzo trudno dostać, cena zbliżonego waha się od 70 do 130 zł za litr. 

W aso zapłaciłem 332 zł. 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

To jest ta sama skrzynia co montowana np. w Fordach (PowerShift) czy Volvo firmy Getrag. Można stosować olej Motul Multi DCTF. A jej pojemność to ok. 6l (część starego oleju zostaje i jest to podobno nieco ponad 0,5l). Mokre sprzęgło dlatego tyle oleju. Przynajmniej takie jest w moim samochodzie. Dochodzi do tego filtr oleju. Wymiana wg ASO co 120 000 km. Jest to zapisane w harmonogramie przeglądów Kadjar 1.33 TCe EDC 7b.

Edytowane przez Faustus
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 miesiące temu...

Witam.

I jak z tą wymianą w EDC 7b? U mnie za chwilę 60 000km i zastanawiam się nad wymianą. Wymieniał ktoś poza ASO? Ile w końcu wchodzi oleju? Wymiana statyczna czy dynamiczna? Jakie koszta w ASO? W forum scenic pisali, że to jest skrzynia sucha i nie ma potrzeby wymiany co 60 000 km jak w DSG ... @LTar co o tym sądzisz? wymieniłeś w końcu?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak wymieniłem w ASO. 

To jest z mojej wiedzy skrzynia mokra. Sam olej w ASO ponad 300 zł, poza ASO trudno dostępny i cena podobna. Wymiana dużo nie kosztowała. 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ale Ty masz jednak inny silnik. Teraz zauważyłem. To może faktycznie tam jest inna skrzynia. 

U mnie koszt wymiany z olejem wyniósł około 450 zł. 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jakoś dziwnie myślicie koledzy. Macie skrzynię EDC czyli 2 sprzęgła suche, skrzynia jest właściwie konstrukcyjnie manulalem (poza 2 sprzęgłmi) z zewnętrznie umieszczonym automatycznym sterowaniem z siłownikami elektrycznymi. Nie ma "miliona" zaworów, korektorów, regulatorów, szybko starzejącego się ATF-u, absurdalnych ciśnień i temperatury, która potrafi przekraczać w klasycznych skrzyniach automatycznych 100 stopni. Więc na jaką cholerę wymieniać olej przy 40 tyś...

Taka konstrukcja to prawie same zalety bo i ewentualny koszt naprawy nie jest bardzo wysoki, a najczęściej pada sterowanie, które nie ma związku z olejem.

Moim zdaniem szkoda kasy, bo to nic nie zmienia, a dochodzi jeszcze ryzyko nieprowidowanej wymiany u Pana Zdzisia....

Tak wiec jak ktoś lubi "spuszczać kasę w kiblu" to ok - jego sprawa ale wymiana oleju w tej skrzyni przy 40 tyś jest zbędna, tak jak w manuału.

Nie chcecie naprawiać skrzyni, to dbajcie o sprzęgła dzięki braku ich katowania w czasie normalnej codziennej jazdy... Szczególnie trzeba uważać na szepnięcia podczas ruszania, czyli na początku jazdy delikatnie z gazem jak nie ma potrzeby deptać. Na awarię sterownika i mechaniki sterowania większego wpływu nie macie, nowy olej nic tu nie zmieni bo to loteria jest...

Edytowane przez satisati
  • Like 2
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ciekawy głos rozsądku. Ale w takim razie, twoim zdaniem wymieniać w ogóle ten olej tylko po prostu nie przy 40 tys, a raczej bliżej 120 jak sugeruje ASO, czy nie ruszać? Koszty dla 1.2 Tce wydają się małe, jak za małe Spa dla skrzyni.

 

PS.

Odnośnie sugestii o katowaniu, zaciekawiła mnie jedna sytuacja - auto w garażu podziemnym, po odpaleniu na zimnym przy wyjeżdżaniu trzeba depnąć żeby pokonać wzniesienie podjazdu, raz za razem. Jeśli tylko powoli dotoczę się do podjazdu i chce zrobić to lekko, to automatyka głupieje na początku podjazdu gdy natrafi na opór (to mocne wzniesienie) i po nieudanym wtoczeniu się, dodaje gazu na maksa rwąc jak przedstawiciel handlowy w Fabii na A4-ce. Najpłynniej samemu nabrać prędkości wcześniej przed wzniesieniem żeby trochę sie już wtoczył bez oporu, ale to niebezpieczne (zakręt) i dodatkowo czuje że w końcu skończę z porysowanym zderzakiem. Ale mniejsza o to, jedno tylko pytanie przy okazji: Twoim zdaniem to bardzo źle dla takiej skrzyni jeśli na zimnym, często takiego buta daje też sobie "sama" od sterownika przy wzniesieniu?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie 120 jest ok... No niestety na wzniesienie nie poradzisz. Musi ostro reagować. Kiedyś klasyczny automat mojego kumpla po zatrzymaniu w Chorwacji na wzniesieniu osiedlowym nie dał rady i musiał auto stoczyć w dół a to skrzyni nie służy....

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!