Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana oleju w skrzyni EDC


Geble

Rekomendowane odpowiedzi

Może i tak. Jeździmy trochę dłużej niż to by wynikało z założenia życia produktu. Z drugiej strony, jakie to znowu muszą  być parametry, żeby koło zębate przesmarować? Nie wiem, może się nie znam w końcu ze wsi jestem :) Pamiętam czasy, jak kiedyś w konnych maszynach rolniczych, jak się do snopowiązałki nalało smarowidła to działało to lata, a że kurz był wszędzie maksymalny, to po kilku latach przypominało to jakiś hmmm wosk pszczeli?? Chyba ta skrzynia EDC tak wiele od tej snopowiązałki się nie różni. Tryb jest tryb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia EDC to nie zwykła skrzynia z trybami. Tam jest co smarować i olej należy bezwzględnie wymieniać podobnie jak w silniku. Renault chyba zaleca wymianę oleju w automacie, musiałbym sprawdzić co jaki okres.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jak masz takie dojście kolego, bo faktycznie mogę kogoś w błąd wprowadzić. Osobiście nie wierzę, że wymiana oleju w tej skrzyni jakoś niesamowicie wydłuży czas jej eksploatacji. Dużo bardziej pomoże jej właściwe traktowanie, zgodne z zaleceniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.10.2021 o 08:17, bartasKRK napisał:

Wymieniłem w ASO bo mam auto na gwarancji i salon po drugiej stronie ulicy a ten nadal swoje, że przepłaciłem 130 zł ... mistrz oszczędzania się znalazł.
DO tego durne argument typu, że można poczekać i zmienić sobie olej po trasie ... Zastąp tekst [ciach]. Następnym razem jak będzie się szykować jakiś serwis to wcześniej podpytam Ciebie o jakieś life hacki. 

A co do serwisowania w ASO i tego, że ludzie na to patrzą to tak jest i będzie. Tak samo jak z przebiegiem poniżej 150 000 km. Ludzie na to zwracają uwagę i nadal będą. Za głęboko to jest zakorzenione. 

  

Teraz jesteś taki mądry? Trzeba było od początku napisać, że masz jeszcze auto na gwarancji, serwis "za płotem" więc alternatywy Cię nie interesują. Czytanie ze zrozumieniem nie boli. A durne argumenty sam niestety przytaczasz, więc nie ceduj swoich żali na innych. Tak na marginesie: gdzieś Ty przeczytał w którejkolwiek z moich odpowiedzi o "argument typu, że można poczekać i zmienić sobie olej po trasie"? Powtórzę: czytanie ze zrozumieniem nie boli i uczą go już w szkole podstawowej. Ty będziesz mi zarzucał stosowanie durnych argumentów? Zastanów się choć trochę zanim cokolwiek napiszesz, bo dajesz sobie niechlubne świadectwo "własnej mądrości". Na szczęście nie zamierzam dzielić się z Tobą jakimiś "life hackami" (coby to nie było...), bo to mija się z celem. I tak nie zrozumiesz... Wiesz przecież swoje...

A że Polak mądry (nawet po szkodzie) raczej nie jest i dalej będzie się kierował magicznymi limitami przebiegu czy serwisowaniem w ASO (nawet jak tam dalej będzie się szerzyło partactwo), to niestety jak zauważyłeś "Za głęboko to jest zakorzenione". Do standardów zachodnich jeszcze nam daleko. I wiem co mówię o partactwie w ASO: ciągle walczę o doprowadzenie samochodu do stanu, w jakim go oddałem do naprawy.

 

A co do wymieniania oleju w skrzyni biegów:

są dwa rodzaje EDC: z mokrym i suchym sprzęgłem. Wyobraźcie sobie więc jazdę samochodem z mokrym sprzęgłem przez 120 000 km, gdzie w oleju/płynie hydraulicznym pływają śmieci powstałe z pracy sprzęgieł, skrzyni (resztki okładzin sprzęgłowych, opiłki metalu) i dalej ta zawiesina usiłuje smarować elementy skrzyni. Gdzie Waszym zdaniem ten syf się odkłada? Na dnie skrzyni? Chyba nic bardziej mylnego. Na trybach, synchronizatorach, dodatkowo zapycha wszelkie przewody/kanały transportujące olej/płyn do żywotnych elementów skrzyni. A może nie mam racji? Każdy może się mylić...

 

Wrócę do pytania z jednego z moich poprzednich postów:

zawierzyć ASO i wlać olej/płyn sygnowany przez Renault (ciekawe kto jest jego producentem?) czy zakupić inny specyfik np. Motul Multi DCTF, AmsOil DCT Fluid, Penrite DCT Fluid czy Ravenol DCT/DSG Getriebe Fluid? Nadmienię, że są to dużo tańsze odpowiedniki a jak wiadomo ASO nie jest instytucją charytatywną... i "musi" zarobić łupiąc klientów.

Edytowane przez Faustus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie wiem co zalewa ASO do skrzyń, ale skoro samochód francuski to pewnie i olej francuski. ELF? We Francji mocno promuje się krajowy przemysł, ale pewności nie mam. Swoją drogą to w tych skrzyniach nie ma filtra oleju co by ten syf zbierał??? Aż niemożliwe... Ja olej dobieram po cenie. Norma producenta i najdroższy olej. Podaj mi Twoją normę to Ci sprawdzę co jest na rynku topowego. Kiedyś jeszcze w latach 80 przyszedł do mnie ktoś, kto kupił za grosze prawie nowego Forda Scorpio z zatartą skrzynią automatyczną, bo nikt nigdzie tego nie naprawiał w Polsce. Czy się podejmę a że tak trochę gramotny byłem, mówię czemu nie. Z kolegą rozebraliśmy ją na części pierwsze. Okazało się, że chyba ciągnął przyczepę, bo spalone w koszach były płytki cierne, wymieniliśmy tylko te płytki, wszystko umyliśmy, złożyliśmy i skrzynia naprawiona. Trochę to wtedy trwało, bo części szły kupę czasu w końcu już i samochód był na sprzedaż, za jeszcze mniejsze grosze; ale to już inna historia. Niestety, zaczynałem studia i nawet takowe grosze były nie do przeskoczenia, bo cholernie mi się wtedy ten samochód podobał, czasy gdzie królowały polonezy. Działanie tej skrzyni opierało się faktycznie na mechanice płynów a moment był przenoszony za pomocą sprzęgła hydrokinetycznego. I w tym typie skrzyń olej musi być czysty i zawsze trzymać parametry. Pełni on bowiem wiele innych funkcji, niż tylko smarowanie jak to jest w EDC Ale jak kolega @bartasKRK oznajmił, to ASO jednak zaleca wymianę. Także się wycofuję z tego co sugerowałem, że oleju w tych skrzyniach nie wymienia się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwis skrzynie.com.pl odpisał mi na moje pytanie odnośnie oleju do automatu: "Przykro mi lecz nie posiadamy w ofercie odpowiednich olejów do skrzyń EDC. Na rynku wielu producentów olejów nie ma odpowiedniego oleju do tych skrzyń biegów, dlatego dla bezpieczeństwa proszę korzystać z oleju serwisowego."

Pytanie skierowałem więc w nieodpowiednie miejsce, które nie ma chyba nic wspólnego z serwisowaniem skrzyń EDC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, omega napisał:

A nie masz w instrukcji podanej normy? U mnie dla oleju silnikowego jest ona podana. Zerknij do książki.

W tym przypadku nie została określona. Jest tylko mowa o normie oleju silnikowego, płynu chłodniczego czy hamulcowego.

13 godzin temu, bartasKRK napisał:

@Faustus co Ty piszesz głupoty. Nazwałeś mnie jeleniem .......

Licz się ze słowami. Gdzie użyłem tego określenia? Naprawdę masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem? Nic do Ciebie nie mam ale Ty masz chyba jakieś kompleksy... które leczysz wyżywając się na innych.

Jeśli nie potrafisz napisać nic sensownego w poruszanym temacie, to po prostu nie pisz. Tyle i aż tyle.

Dla przypomnienia: czy odłożenie wymiany oleju w skrzyni o kilkadziesiąt km spowoduje katastrofalne w swym opóźnieniu skutki? Jaka to różnica czy wymiana nastąpi przy przebiegu dajmy na to 60 000 km czy 60 082 km? Żadna. Nieładnie będzie wyglądało w książce serwisowej? A szukanie tańszej opcji wymiany? Niczego Ci nie zarzuciłem tylko podkreśliłem, że można taniej. Wybór należy do każdego z nas. I nie myśl, że nie rozumiem Twoich pobudek. Ja na szczęście czy też nie mam większy wybór, z którego świadomie korzystam. Dlatego tak to ująłem.

I kończąc: jeśli Cię uraziłem używając słów, które z mojej strony nigdy nie padły, to mimo to przepraszam. To mnie nic nie kosztuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.10.2021 o 19:39, Faustus napisał:

A ja naiwny myślałem, że tylko w warszawce szukają jeleni na wyłuskanie ich z kasy.

Tutaj nazwałeś jeleniem. Więc sam licz się ze słowami 

 

I nie wiem po co wspominasz cały czas o tym odłożeniu wymiany oleju w skrzyni? Co by to dało w moim przypadku? Miałbym czekać aż ceny usług stanieją?
Nie. Wspomniałeś, że w warszawie jest taniej po czym wspomniałeś, że odłożenie wymiany w czasie nie zaszkodzi, więc każdy kto potrafi czytać ze zrozumieniem zorientuje się, że przemyciłeś, że jestem jeleniem bo przepłaciłem w Krakowie a nie poczekałem i nie pojechałem gdzieś indziej. Może Ty zacznij pisać, ze zrozumieniem?

I chyba, sam leczysz kompleksy i się podniecasz pisaniem w kółko tego samego.

 

Przeprosiny przejęte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!