Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

seimi

Megane IV phI Dławienie zimnego silnika

Recommended Posts

Napisano (edytowany)

Ostatnio zauważyłem,  że gdy jadę autem podczas gdy jeszcze silnik nie zszedł z wysokich obrotów (prawie 1,5 tys.), przez kilka sekund mi sie dławi/szarpie jakby nie pracował na wszystkich cylindrach. Zdarza się to rzadko,  ponieważ przeważnie niż rozpocznę jazdę zamykam jeszcze garaż i silnik zdąrzy zejść z obrotów.

Macie też tak?

Raczej pomijam kwestię paliwa,  gdyż tankuję na markowych stacjach. 

Dopóki nie pokaże się żaden błąd,  ASO nic pewnie nie zrobi. 

Powoli już tracę cierpliwość do tego samochodu...

Dodam,  że mam przejechane 2,5 tys. km.

 

Edytowano przez seimi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trudne do zdiagnozowania, podłączałeś kompa? Może być błahy problem np z filtrem powietrza. Częśto jak samochód się dławi to wygląda jakby prakowało mu tlenu. Może coś w ten desen?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie mam komputera do auta. Z resztą auto mam od lutego i nie planowałem grzebać w jego ustawieniach na gwarancji. 

Wydaje mi się,  że przyczyna może tkwić w nienaturalnie wysokich obrotach po uruchomieniu zimnego silnika. Kto wie czy go tam za bardzo nie zalewa...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, seimi napisał:

Ostatnio zauważyłem,  że gdy jadę autem podczas gdy jeszcze silnik nie zszedł z wysokich obrotów (prawie 1,5 tys.),

przez kilka sekund mi sie dławi/szarpie jakby nie pracował na wszystkich cylindrach.

Sprawdzić czy;

  - cewki i świece są suche i czyste ( przed startem ),

 -  wykręcić świece i zobaczyć ich stan,

 -  ewentualnie zamienić świece miejscami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W nowym samochodzie ? @Andrzej-2010 Nie rób jaj ;)

 

jest opinia ze to celowy zabieg konstruktorów samochodu. Samochód chodzi na bogatej mieszance żeby jak najszybciej nagrzać filtr FAP tak aby spełniał normy spalania. 

Po prostu dodawaj więcej gazu. I kręć samochód wyżej na obrotach. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Silnik nie może się dusić. Poobserwuje u siebie. Fakt że kiedy wyjeżdżam to też zamykam garaż i obroty w tym czasie schodzą. U mnie na wolnych obrotach buda trochę się trzęsie i byłem z tym raz w serwisie. Zmienili oprogramowanie i trochę się poprawiło. Póki co jeżdżę i tyle. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rno nie słynie z "dobrych" map wtrysku w silnikach turbo. Pewnie jak w poprzednich TCe zimny silnik będzie zalewany wiadrami paliwa. Tutaj pomogą odczyty LTFT i STFT z np. Torqa. Jak LTFT będzie na minusie (jak dobrze pamiętam) tzn że mieszanka zbyt bogata. Ja u siebie w 1.4 Tce tą wartość mam koło -10 więc silnik ciągle zalewany paliwem :S Tak się chyba reno zabezpiecza przed wypalaniem zaworów/gniazd/ topieniem tłoków. Wolą dolać paliwa niż uszkodzić silnik, resztę przepali katalizator.

  • Zwycięzca 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
1 godzinę temu, onomatopeja napisał:

zimny silnik będzie zalewany wiadrami paliwa....

O tak, z pewnością. Tym bardziej ze to przeciez polscy "tunerzy" znają sie na produkcji silników i samochodów a nie Francuzi ;-)

A tak wyglądają wiadra paliwa w katalizatorze 

https://m.facebook.com/photo.php?fbid=2203683719863308&id=1558899707675049&set=a.1578360612395625&refid=13&__tn__=%2B%3D

 

Edytowano przez Pitrek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Koniecznie jedź do ASO skoro samochód jest na gwarancji. Może jest jakiś nowy soft dla silnika, i eliminuje powyższe problemy.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 30.05.2019 o 14:35, mayn napisał:

Koniecznie jedź do ASO skoro samochód jest na gwarancji. Może jest jakiś nowy soft dla silnika, i eliminuje powyższe problemy.....

Do 1.33 140 KM jest nowy soft i jest zdecydowanie lepiej. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Byłem w ASO zgłosić problem dławienia. Zrobili adaptację przepustnicy. O nowym sofcie nie słyszeli. Oczywiście problem pozostał :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ewidentnie coś jest nie tak a wysokie obroty silnika na moje oko kompletnie  nie mają z tym nic wspólnego.Tez mam 1.33 tce  każdego dnia rano ruszam samochodem nawet jak obroty po uruchomieniu silnika nie zdążyły jeszcze opasc i nigdy nie zdażyło mi się żeby samochód zaczol szarpać,dławić  się  albo pracować na 2 gary.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak macie torq i wtyk obd2 na BT to sprawdzcie sobie wartość LTFT. Jak będzie mocno na minusie to już wiecie czemu szarpie na zimnym. Pewnie mapa tak zrobiona, że zalewa cylindry paliwem raz żeby szybciej go nagrzać (eko), a 2 w reno soft ECU piszą małpy i dlatego tak jest xd. Ja w 1.4 tce mam LTFT na prawie -10 (stąd też te wysokie spalanie). Wszystko mam sprawne. STFT idzie do 0 i tak je trzyma jak wciśniemy więcej gazu (turbinka pompuje więcej powietrza). Przy delikatnym operowaniu gazem ciągle STFT jest w granicach -3 czyli zalewania paliwem.

 

U mnie na zimnym też potrafi lekko poszarpywać silnik jakby zapłony wypadały na luzie (też nie zawsze) ale jak się ruszy to w sumie jest dobrze i nic nie szarpie. Taki urok tych silników najwidoczniej. Nie wiem jaki mam soft silnika być może stary jakiś ale go nie zmieniam bo w nowszych pewnie pozmieniali przebieg momentu :D który tu mi się podoba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak widać te francuskie "małpy" jak piszesz robią całkiem nieźle samochody. Ale polskie samochody są znacznie lepsze. Prawda? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a ty umiesz czytać ze zrozumieniem czy tylko wyłapujesz z tekstu słówka? Nigdzie nie napisałem że małpy robią samochody tylko małpy (po SPZcie) piszą soft do silnika a tego robić nie umią (tak samo jak projektować skrzyń biegów).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...