Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dCI 110km 2014r


mateuszjb

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Poważnie rozważam zakup Megane z sinikiem 1.5 dCi 110km. Niestety poczytałem trochę o przekręcających się panewkach. Czy w modelach 5 letnich (2014 rok) ten problem nadal występuje?

Zakładam, że auto przy 128k km przebiegu miało wymienany olej co 30 tyś. Jutro zamierzam go zobaczyć na żywo, jednak chciałbym zaciągnąć opinii na temat tego silnika w danym roczniku.

 

Auto docelowo ma robić mniej niż 10 tyś km i posłużyć kilka lat. 

 

Proszę o ocenę wyposażenia / przebiegu do ceny.

 

Link: https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-1-5dci-110km-nawigacja-limited-salon-bezwypadkowy-serwis-f-vat-23-ID6BQmsd.html

 

Dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z panewkami został rozwiązany już w silnikach pierwszej serii Megane III wymiana oleju co 15 tys to rozsądek który sprawia że nie ma problemów nie tylko z panewkami ale i z turbiną. Kolega jeździ służbowo 1.5 90KM ma już przebieg sporo ponad 200 tys i jest spokój z autem Co do Fap'a to ten zamontowany w MIII jest dość mało problematyczny mam doświadczenie z autami z silnikiem 1.9 dCi z Fap I 1.6 dCi z Fap które jeżdżą głównie po mieście i nie ma w nich problemu uważam że cała otoczka wokół filtra cząstek stałych jest za bardzo rozdmuchana I nieprawidłowe dane są powielanie co nie znaczy że nie ma wcale problemów ale wynikają raczej z zaniedbań użytkownika niż samego systemu

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DPF w Renault to nie problem. Przy sprawnym silniku oczywiście. Jak wtryski leją,  wtrysk DPF niesprawny lub niewłaściwy olej i słabe paliwo - wtedy się odzywa 

Edytowane przez Komarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, tomakur napisał:

Co do Fap'a to ten zamontowany w MIII jest dość mało problematyczny, mam doświadczenie z autami

z silnikiem 1.9 dCi z Fap I 1.6 dCi z Fap, które jeżdżą głównie po mieście i nie ma w nich problemu

Problemy pojawiają się po przebiegu > 150.000 km,

Proponuje przestudiować temat ; Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników.

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejrzałem plik i po prostu nie chce się wierzyć, że po bez mała 40kkm i nie było żadnej regeneracji a poziom sadzy tylko 5 g.:D Może ten wydruk zamiast liczby udanych regeneracji pokazuje liczbę nieudanych.  W nowszych 1,5 dci dpf jest bezpośrednio za turbiną i pewnie warunki pracy pozwalają na automatyczne spalanie sadzy bez uruchamiania procedury wypalania. Faktycznie takim silnikiem można śmiało jeździć po mieście.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

Problemy pojawiają się po przebiegu > 150.000 km

Jak zwykle swoje błędne wnioski przedstawiasz jak prawdę objawioną. Widziałeś wątek kolegów z przebiegami 300kkm+ 1.5dCi? Ja mam skromne 163kkm i na ostatnim przeglądzie sprawdzili na moją prośbę FAP - jest w doskonałym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale 300kkm+ to nie poniżej 10kkm rocznie , które przynajmniej mi kojarzą się z durzą ilością krótkich odcinków, także z wypaleniem fapa byłoby słabo, no ale autor tematu napisał że głownie trasy także problemu nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie nissan żeby 1.5 dci miało problemy z filtrem cząstek stałych. 

Co auta z linku- jechać i zobaczyć. Obstawiam serwis co 30tyś . Jeśli auto jest po najmie długoterminowym - często sprzedawcy mają raport rzeczoznawcy . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, kataryniarz napisał:

Ja mam skromne 163 kkm i na ostatnim przeglądzie sprawdzili na moją prośbę FAP - jest w doskonałym stanie.

Mój fap również jest w najlepszej formie;

 - Wypala się co ok,1700 km,

Odpowiedź moja dotyczyła tych aut z fap-em w MIII, które w większości jeżdżą po mieście i na krótkich dystansach ;

12 godzin temu, tomakur napisał:

Co do Fap'a to ten zamontowany w MIII jest dość mało problematyczny mam doświadczenie z autami z silnikiem

1.9 dCi z Fap I 1.6 dCi z Fap  które jeżdżą głównie po mieście i nie ma w nich problemu

Okres pomiędzy wypaleniami  tzw; zupełnymi fap-a skraca się coraz bardziej;

        - jeżdżąc po trasie; wypalanie jest w granicach 1700 km do 2000 km,

        - jeżdżąc po mieście; wypalenia są w granicach 400 km do 600 km,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dajcie już spokój z tą wymianą co 30 tyś. km.

Jeżeli auto jest z zachodu to każdy tam tak wymienia i nawet się nie zastanawia bo po pięciu latach i tak bierze nowe.

Jak wie że auto idzie do sprzedania to ciągnie nawet więcej. Często widać to po sprowadzonych samochodach że ostatni serwis olejowy jest przeciągnięty.

Ten egzemplarz akurat jest krajowy, ale jeżeli jeździł jako flotowy to nikt z pewnością nie wymieniał oleju wcześniej.

Takie wymiany to tylko w prywatnych wozach i to u ludzi którzy są świadomi że oleje long live to mit.

 

Co do samochodu z ogłoszenia to wygląda właśnie na samochód po przedstawicielu handlowym. Wnętrze jak nowe i tylko miejsce pracy kierowcy zdradza ślady zużycia.

Przednie czujniki cofania nie wyglądają na oryginał. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!