Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki olej wybrać


Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, Andrzej-2010 napisał:

Oleje poniżej spełniają normę RN17 ;

  a/ Valvoline Synpower MST C3 5W-30 ,

  b/  NESTE PRO 5W30 C2/C3 ,

  c/ EUROL ELANCE 5W30

 

Z tych 3 olei tylko eurol ma wpisaną normę RN17. Dwa pierwsze nie mają aprobaty Renault, a jedynie Performance level czyli IMO są porównywalne z RN17. 

 

Edytowane przez Phil_ips
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, czy macie jakiś wiarygodny dowód (wyniki badań), który świadczy o tak kiepskiej jakości olejów ELF w porównaniu z innymi olejami?
Polecam tutaj ranking olejów wg kierowców w 2018, tylko jeden olej wymieniony przez Andrzej-2010 jest w top 20:

https://www.wyborkierowcow.pl/ranking-olejow-silnikowych-2/

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Meca napisał:

Co do jakosci oleju ELF, zgadzam się jest to najniższa półka, praktycznie każdy mechanik odradza ten olej.

W 95% mechanik to nie chemik i nic się nie zna na olejach, a badanie metodą prób i błędów zajmuje tyle, że zanim by dobrał najlepszy olej to technologia zmieni się 3 razy w tym czasie. Chcecie zobaczyć jakie oleje są naprawdę dobre, to wyślijcie olej po użytkowaniu do laboratorium. A jeśli szukacie wyników takich testów to jest forum oil-club, gdzie ludzie się dzielą takimi wynikami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie mechanicy oceniają olej w sposób namacalny, widzą jak wyglądają silniki w środku po różnych olejach. Natomiast raczej jest jasne i logiczne że syntetyk jest lepszy niż hydrokraking, a Elf to hydrokraking. Sam ten fakt nie może go stawiać wysoko w porównaniu do innych olejów.

Edytowane przez Meca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Meca napisał:

Elf to hydrokraking a nie syntetyk, hydrokraking to wysoko przetworzony olej mineralny, tzn na bazie mineralnej, a nie syntetycznej. Dobry olej musi mieć bazę syntetyczną.

Czasem nie ma takiej możliwosci.Znajdź mi w PL olej 5w30 C4 który nie jest HC... :)

 

@ABCMegane - są oleje o lepszych parametrach niż Elf w podobnej cenie. Valvoline, Ravenol i kilka innych. 

Edytowane przez Komarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie rozumie. Cały czas paru z Was przytacza, że Elf to olej niesyntetyczny tylko jakiś "hydrokraking" cokolwiek to znaczy. Non stop można przeczytać, że jest cienki itp. itd. niewiadomo na jakiej podstawie to stwierdzacie... Na stronie producenta i w karcie charakterystyki pisze ".. stworzonym w technologii syntetycznej". Wynika z tego, że jest to olej zaliczany do grupy olejów syntetycznych (występują 3 typy: synt, pół synt i mineral) Nigdy nie spotkałem się z jakimś określeniem hydrokrakowany, na żadnym oleju. Widocznie macie w domach jakieś laboratoria skoro możecie wysnuwać takie dziwne wnioski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, doesnt napisał:

Nic nie rozumie. Cały czas paru z Was przytacza, że Elf to olej niesyntetyczny tylko jakiś "hydrokraking" cokolwiek to znaczy. Non stop można przeczytać, że jest cienki itp. itd. niewiadomo na jakiej podstawie to stwierdzacie... Na stronie producenta i w karcie charakterystyki pisze ".. stworzonym w technologii syntetycznej".

W technologii syntetycznej czyli olej mineralny poddany procesowi hydrokrakingu. Olej na syntetycznej bazie ( PAO lub EST) to olej w pełni syntetyczny. Nie każdy 5W40 czy 5W30 to " full syntetic" 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też i mnie się tak wydaje, wystarczy kolego doesnt czytać ze zrozumieniem, jak by był syntetyczny to by napisali krótko, dosadnie i trafiająco do ludu "olej syntetyczny" jak kręcą, to już lampka powinna się zapalić. Ja też kompletnie się na olejach nie znam (bo i skąd?), ale podzielę się "swoją" metodą. Ja kupuję oleje, które są spełniają normę (dla mnie RN0720) i są najdroższe. Obecnie to LIQUI MOLY TopTec 4400 ale długo jeździłem na CASTROL z linii professional ten to był droooogi uuu droooogi:) Zmieniam od początku jak tylko wyjechałem z salonu co 30k km i teraz mam na szafie 330k km Żadnych problemów z silnikiem i dziś właśnie wymieniłem i olej i wszystkie filtry btw osobiście z czego jestem dumny!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, omega napisał:

 Ja kupuję oleje, które są spełniają normę (dla mnie RN0720) i są najdroższe. Obecnie to LIQUI MOLY TopTec 4400 ale długo jeździłem na CASTROL z linii professional ten to był droooogi uuu droooogi:) 

Teraz też taki potrzebuję.  Używam Valvoline . W zasadzie w każdym aucie używam Valvoline lub Shell. I zmieniam co 10-12 tyś . Bardzo dobre parametry ma też  Ravenol. 

Edytowane przez Komarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@komarek, ten CASTROL potrzebujesz? on już chyba nie jest do dostania w Polsce, serwisy ASO go nie sprowadzają, pewnie ze względu na cenę. Ja płaciłem za niego po dobrych zniżkach w Inter Cars prawie 100zł za litr. Zresztą występował tylko w litrowych opakowaniach.  https://www.opony-outlet.pl/oils/product?productCode=928&ID=psm_rdo_pl_skapiec&Country=OPL&utm_source=skapiec.pl&utm_medium=referral to chyba coś takiego było, ale już głowy nie dam uciąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!