Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki olej wybrać


Rekomendowane odpowiedzi

  • 6 miesięcy temu...

Witam koledzy. Co do nazewnictwa to w naszym pięknym kraju oleje hc też są sprzedawane jako full syntetic. Czytałem na forum toyoty że w niemczech i jeszcze w jakimś innym kraju są za to kary. Jeśli olej jest full syntetic to jest a u nas sprzedają wszystko jako syntetyczne więc ciężko znaleźć naprawdę syntetyczne oleje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Nawiązuje tu do wielu wypowiedzi  @Andrzej-2010  w postach  gdzie proponuje oleje markowe.

 

W dniu 7.10.2021 o 12:03, Andrzej-2010 napisał:

 - olej markowy, dobrej jakości ;

          - minimum to 5W40  i wymieniany co ok.10.000 km do 12.000 km,

          - 5W50 - przy eksploatacji auta na długich trasach,

          - 0W40  - jeżeli chcesz dłużej eksploatować auto w dobrym zdrowiu,

          - oleje markowe to ; Ravenol, Neste, Amsoil, Millers, Valvoline,

 
Nie daje mi to spokoju. Myślę, że może warto posłuchać mądrzejszych i zmienić z elfa na inny.  O zmianie na lepszy w swych wypowiedziach chyba jeszcze @witman wspominał. 
Pozostaje tylko dylemat. Na jaki, aby nie zaszkodził mojej megi. Jest trochę tego a ja nie do końca rozeznaje się w tej symbolice. I tak np.
 
 
 
W tym całym galimatiasie olejów może warto zainteresować się >> COMMA Syner-G
 
 
Myślę, że będą rzeczowe wypowiedzi i na temat  :rolleyes:
 
 
Edytowane przez elf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym brał Ravenola USVO. Jeżeli nie masz filtra cząstek stałych to w zasadzie nie masz ograniczeń doboru.  Dla bezpieczeństwa wybrać olej zgodny z zaleceń producenta ( np: RN0710).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I już jest dylemat, dwie odpowiedzi i dwie marki to mnie wypada wybrać ten trzeci :D

 

To teraz coś z testów >> Valvoline SynPower 5W40

https://www.youtube.com/watch?v=RO1dGXuP-CA

 

np. z >> Eurol Super Lite 5W40

https://www.youtube.com/watch?v=98kIpqQveCg

:rolleyes:  ?

 

Czyli jak szukać DOBREGO oleju i co czytać !!!

https://www.youtube.com/watch?v=BDeFFHszSaU

 

Pytanie nadal aktualny, Jaki olej wybrać? <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, elf napisał:

To teraz coś z testów >> Valvoline SynPower 5W40

https://www.youtube.com/watch?v=RO1dGXuP-CA

 

np. z >> Eurol Super Lite 5W40

https://www.youtube.com/watch?v=98kIpqQveCg

:rolleyes:  ?

To nie są obciążenia silnika więc takie testy są fajne dla Janusza spod sklepu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, elf napisał:

Jaki olej wybrać?

Jeżeli masz filtr cząstek stałych to masz do wyboru; 

 1/ 0W20 - normę RN17 FE ;

        - ELF EVOLUTION RN-TECH ELITE FE 0W20

        - Motul Specific 0W20 / RN17 FE

  2/ 5W30 - normę RN17 ;

       -   ELF EVOLUTION RN-TECH ELITE 5W-30

       -   NESTE PRO 5W30 RN17,

       -   Eurol Elance 5W30 RN17

       -  YACCO LUBE 5W30 RN 17 

       -   Castrol GTX 5W30 RN17

       -   Shell Helix Ultra Professional AR-L RN17 5W-30

        -   MOTUL SPECIFIC RN17 5W-30

        -   RAVENOL RNV 5W-30 CleanSynto RN17

 3/  0W40 - normę RN17 RSA ;

       -  ELF EVOLUTION RN – TECH SPORT 0W40 RN17 RSA

       -  YACCO GALAXIE A 0W40 PAO RN17 RSA

       -  Castrol Edge 0W40 RN17 RSA

Obecnie najbardziej markowy na rynku to ; YACCO GALAXIE A 0W40 PAO RN17 RSA 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

<piwko>

Nie mam filtra cząstek stałych.

 

Ciekawa pozycja >> YACCO GALAXIE A 0W40 PAO RN17 RSA   .. Wada- wysoka cena :D
 

Cytat

 

Pierwotnie opracowany do smarowania silników benzynowych, z turbodoładowaniem, wielozaworowych lub nie, może być również stosowany w silnikach wysokoprężnych z lub bez filtra cząstek stałych.

 

APROBATA:

Renault RN17 RSA,

kompatybilna wstecz z RN0710/RN0700

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Więc panowie jaka propozycja do 1.4 tce , słyszałem dobre opinie o Revenol tylko który? Vmo czy Vst? Czym one się różnią, jeden i drugi 5w40 i spełniają niby normę 710. Może jakieś inne propozycje? Wcześniej w innych autach jeździłem na motulu i LM, nie narzekałem, ale w tym aucie to już nie wiem co wybrać. Chce też dolać dodatek tylko jaki ceramizer, ceratec z LM, czy może chwalony na forum Clio AR9200V2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, lukas605 napisał:

Więc panowie jaka propozycja do 1.4 tce , słyszałem dobre opinie o Revenol tylko który? Vmo czy Vst?

To jest już klasa oleju sama w sobie;

   - porównaj temperatury; zapłonu, płynięcia,

   - a odpowiedź jak oliwa wypłynie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!