Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

No to nastały upały, mogę stwierdzić, iż wydajność klimy w Megane IV jest znacznie lepsza niż w Megane III . Auto znacznie szybciej się schładza. Co mnie zastanowiło -   w poprzedniej Megance III w środku auto nagrzewało się do 50-60 stopni w pełnym słońcu, a było jasne. Megane IV mimo, że ciemne max 40. No i eureka okazuje się, że wersja Limited ma fabrycznie przyciemniane szyby ale to nie wszystko, bo są one również atermiczne, a tak mi się wydawało, że słońce mniej grzeje przez szybę ale myślałem, że to tylko wrażenie. Miła niespodzianka... Klima działa na wolnych obrotach (bez nadmiernego hałasu wentylatorów), a w aucie miły chłodek - tego mi BARDZO brakowało w Megane III po przesiadce z Chevroleta gdzie mogłem sobie zrobić 16 stopni w upał :-)

Edytowane przez satisati
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O nie to coś nie tak, ja mówię o staniu przy aucie w środku nie mam mowy o jej słyszeniu... Czy Twoje auto ma start / stop? bo jeśli nie to jest inna sprężarka....

Edytowane przez satisati
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwestii klimatyzacji, dwa razy zdarzyła mi się taka sytuacja:

A/C włączone, nadmuch na 3 lub 4, żaden z przycisków kierunku powietrza nie włączony i praktycznie zero chłodzenia w aucie. Przy zwiększeniu nadmuchu na max. było słychać, że chodzi mocniej, ale dalej praktycznie zero podmuchu z kratek, nawet po włączeniu kierunku na głowę. Przełączanie między opcjami Auto/Soft/ Fast/Zone, zmienienie temperatury, włączanie/wyłączanie A/C i żadnego efektu. Ostatni raz, ja się to zdarzyło, dwa razy klima zaskoczyła i było czuć zimne powietrze przy wylotach, ale za chwile znowu nic. Wyłącznie zapłonu na światłach i ponowne odpalenie - brak efektu. Dopiero po odpaleniu na drugi dzień klima działała, jak powinna.

Czy któryś z kolegów miał podobną sytuację? Dodam, że za pierwszym razem byłem przed wymianą filtra kabinowego, drugi raz był po samodzielnej wymianie.

Edytowane przez Tuscan_S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, satisati napisał:

O nie to coś nie tak, ja mówię o staniu przy aucie w środku nie mam mowy o jej słyszeniu... Czy Twoje auto ma start / stop? bo jeśli nie to jest inna sprężarka....

 

Nie mam start/stop. Byłem z tym, jak jeszcze miałem gwarancję, ale powiedzieli że nie widzą problemu. Inna sprawa, że sprawdzili układ komputerem (ciśnienia, błędy itp), a problem (jeśli jest) to jest zapewne mechaniczny. Niemniej stwierdzili, że mucha nie siada...

 

Co do działania samej klimy, to dziwactwwm (w stosunku do innych samochodów, które miałem) jest sytuacja, w której nawiewy sobie dmuchają, a co pewien czas przestają dmuchać na kilka sekund, po czym wracają do pracy. Ki czort?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie chwaliłem sobie klimę w mojej Megi, ale przy obecnych upałach muszę mieć ustawioną cały czas na siłę nawiewu 7, bo przy 3-4-5 mam wrażenie, że zaczyna się robić ciepło. Druga kwestia to oczywiście porównanie kto z jakiego pułapu temperatury wewnątrz startuje. Nie chce mi się wierzyć, że koledze @satisati samochód przy obecnych temperaturach na zewnątrz w pełnym słońcu nagrzewa się max do 40 stopni. To jest niemożliwe, naprawdę. U mnie wczoraj po wyjściu z pracy termometr w samochodzie pokazywał na zewnątrz 40 (!) stopni, a jak wiadomo on pokazuje temperaturę w cieniu. W samochodzie miałem 57 stopni. Zanim to się sensownie schłodzi to trzeba jechać jakieś pół godziny z nawiewem na 7 i klimą na LO. 

 

Ale do czego zmierzam, napisałem na wstępie, że sobie klimę w Megi chwaliłem, otóż tak, chwaliłem dopóki ostatnio nie przejechałem się służbowym Mondkiem na delegację. Kolejna sztuka w leasingu, przebieg 500km, świeżynka. Tam jak ustawiłem klimę na 15 to po 5-10 minutach robiło się przyjemnie chłodno i nawet musiałem zacząć podnosić temperaturę, bo robiło się zimno. U siebie nigdy nie dźwigałem do góry.

 

Edytowane przez Geble
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No fakt wczoraj w pełnym, słońcu 5 godzin 45 stopni doszło, ale na dworze było ponad 30..

 

No to nie wiem jak u kolegi to działa, wczoraj wsiadłem do auta, pierwsze kilkaset metrów otwarte szyby. Klima była na 19 i auto FAST, po 3 km dałem na samo auto, a po 5 km podniosłem na 20 bo było za zimno... może te szyby solar, robią taką różnicę..

 

Wczoraj jechałem żony autem i tam przez szyby, które są zwykłe, grzeje jak cholera....

1 godzinę temu, PCet napisał:

 

, a co pewien czas przestają dmuchać na kilka sekund, po czym wracają do pracy. Ki czort?

 

To nie jest prawidłowe działanie, coś jest nie tak, niech się przyłożą. Bez start stopu auto ma inną sprężarkę.....

Edytowane przez satisati
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to musisz mieć jakąś naklejkę na szybie, bo skąd mieliby to wiedzieć, raczej nie da się tego stwierdzić od samego patrzenia na szybę. Swojego czasu w niektórych samochodach było widać inne szyby, bo miały fioletową poświatę pod słońce, ale w Megankach na pewno tego nie ma.

 

Z ciekawości sprawdziłem, szyba atermiczna powinna mieć takie oznaczenie:

 

https://www.markoweszyby.pl/images/stories/szyba-przednia-solaryczna-akustyczna-wygluszajaca-redujaca-naslonecznienie.jpg

 

Tu masz akustyczną i atermiczną.

Edytowane przez Geble
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku security nie ma takich graficznych oznaczeń jak w Pilkington, są tylko kodowe.. Ale ten goścć z serwisu szyb odrazu to widział po jakimś niebieskim odcieniu... No i to czuć odrazu. Dzisiaj od ósmej rano pełne słońce 32 stopnie w aucie 46..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem czy wiecie o tym, że wydajność klimatyzacji jest uzależniona od wybranego trybu multisense. Na sport i neutral będzie działała lepiej i wydajniej, niż np. na Eco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!