Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

15 godzin temu, satisati napisał:

W przypadku security nie ma takich graficznych oznaczeń jak w Pilkington, są tylko kodowe.. Ale ten goścć z serwisu szyb odrazu to widział po jakimś niebieskim odcieniu... No i to czuć odrazu. Dzisiaj od ósmej rano pełne słońce 32 stopnie w aucie 46..

 

Ja w swojej Megi mam graficznej oznaczenie, tzn mam przekreślone ucho, czyli jest jedynie akustyczna, nie ma znaczka temperatury, czyli nie jest atermiczna. Nie masz jakiegokolwiek znaczka graficznego? Jak możesz to wrzuć zdjęcie, ja też dzisiaj po pracy wrzucę.

 

Zastanawia mnie tylko jedno. Masz tę szybę fabryczną? Bo specjalnie patrzyłem w specyfikację i cennik Megi, nie ma nic o szybach atermicznych.

 

13 godzin temu, rafa85 napisał:

Ciekaw jestem czy wiecie o tym, że wydajność klimatyzacji jest uzależniona od wybranego trybu multisense. Na sport i neutral będzie działała lepiej i wydajniej, niż np. na Eco.

 

Gurwa chłopie ja jadę cały czas na High, a i tak w te upały mimo ustawienia na LO nie jestem w stanie schłodzić tak jak w Mondku, o którym pisałem. Możliwe, że on też ma atermiczne szyby.

Edytowane przez Geble
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze te oznaczenia to zagadka, pewnie to różnie jest, no i w Renault jakoś ciężko to wyczaić. Zatem wczoraj dokonałem testu. Znajomy ma meganę IV z tego samego rocznika wersję podstawową i jak przyjechałem  stała słońcu. On na kolor jaśniejszy, szyby są jasne bez przyciemnienia w kolorze jakby zielonkawym . Poszedłem do niego w aucie miał 60 stopni. Moja ma szyby przyciemniane w kolorze wyraźnie niebieskim   (szczególnie widać to na przedniej i bocznych przednich). U mnie auto stało jeszcze godzinę w tym słońcu i osiągnęło temperaturę w środku 44 stopnie. Więc na bank szyby są solarne tak jak mówił mi serwis szyb.. Zresztą czuć to odrazu w środku, nie trzeba być fachowcem. W aucie żony stojącym obok była wczoraj sauna..

 

W moim starym Chevrolecie były szyby atermiczne i tam klima (wentylator) chodziała na 1 biegu i było chłodno. W megane III niby z kratek leciało bardzo zimne powietrze, a żeby utrzymać temperaturę na przyzwoitym poziomie w upały wentylatory chodziły prawie na maxa. W Megane IV mam znowu komfort, że wentylatory na minimum, a chłodek jest, tak jak miałem w Chevim.. Jestem z tego BARDZO zadowolony. Więc rodzaj szyb (ich izolacyjność cieplna) ma duże znaczenie...

Edytowane przez satisati
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 u mnie, w aucie żony - sauna - nie mam tam termometru ale pewnie z 65 było jak nie więcej...

 

44 w pełnym słońcu to bardzo dobry wynik, każdy stopień mniej to szybsze chłodzenie auta po ruszeniu.

 

34 minuty temu, Geble napisał:

Co to znaczy walnięta klima? Z kratek nawiewu po 10 minutach jazdy faktycznie leci powietrze oscylujące w granicach 16 stopni. 

 

U siebie mierzyłem i leci powietrze w zależności od temperatury zewnętrznej o temperaturze od 3 do 6 stopni... 16 to tragedia i nie ma mowy o dobrym chłodzeniu auta, klima do naprawy...

Edytowane przez satisati
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Geble napisał:

Co to znaczy walnięta klima? Z kratek nawiewu po 10 minutach jazdy faktycznie leci powietrze oscylujące w granicach 16 stopni. 

Walnięta=uszkodzona, wadliwa, działająca niepoprawnie. Tak jak koledzy piszą, jeśli z kratek leci 16 stopni, to ewidentnie zainteresuj się tematem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.06.2019 o 08:55, Geble napisał:

Co to znaczy walnięta klima? Z kratek nawiewu po 10 minutach jazdy faktycznie leci powietrze oscylujące w granicach 16 stopni. 

No to masz walniętą klimę. U mnie w obecne upały po 30 s już wieje chłodnym powietrzem. Nawet nie przewietrzam auta bo szkoda mi czasu. Klima ustawiona na auto i na 19 stopni. Jedyne co robię, to po rozruchu silnika włączam obieg zamknięty. BTW na wylocie kratki powinno być około 3 - 4 stopni. W Peugeocie 107 córki, który ma mało wydajną klimę po kilkunastu sekundach powietrze na wylocie kratki nadmuchu ma 11 stopni. 

Edytowane przez Phil_ips
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 15.06.2019 o 19:32, Lelupi napisał:

Jeżeli zachodzi potrzeba, w upały praktycznie zawsze, w trybie auto, układ sam zamyka dopływ świeżego powietrza do kabiny.

A widzisz. Zostało mi przyzwyczajenie z czasów auta z manualną klimą. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
W dniu 11.06.2019 o 16:39, Tuscan_S napisał:

W kwestii klimatyzacji, dwa razy zdarzyła mi się taka sytuacja:

A/C włączone, nadmuch na 3 lub 4, żaden z przycisków kierunku powietrza nie włączony i praktycznie zero chłodzenia w aucie. Przy zwiększeniu nadmuchu na max. było słychać, że chodzi mocniej, ale dalej praktycznie zero podmuchu z kratek, nawet po włączeniu kierunku na głowę. Przełączanie między opcjami Auto/Soft/ Fast/Zone, zmienienie temperatury, włączanie/wyłączanie A/C i żadnego efektu. Ostatni raz, ja się to zdarzyło, dwa razy klima zaskoczyła i było czuć zimne powietrze przy wylotach, ale za chwile znowu nic. Wyłącznie zapłonu na światłach i ponowne odpalenie - brak efektu. Dopiero po odpaleniu na drugi dzień klima działała, jak powinna.

Czy któryś z kolegów miał podobną sytuację? Dodam, że za pierwszym razem byłem przed wymianą filtra kabinowego, drugi raz był po samodzielnej wymianie.

Udało ci się rozwiązać problem. Mam podobnie.

Klima włączona ładnie chłodzi. I nie wiem czy to ma coś wspólnego ale po jakimś czasie przestawiam albo temperaturę/ siłę nawiewu i powoli zaczyna się robić coraz cieplej aż stwierdzam ze klima się wyłącza choć ustawione np 17 stopni a w samochodzie ponad 20. Nie mam zewnętrznego termometru wiec nie wiem. Nieważne co przestawiam nic się nie zmienia. Innym razem blokują się nawiewy niby one są bardzo schłodzone, wentylator slychać, że działa na wysokich obrotach, ale jak by się zamykały doloty powietrza.
Ogólny efekt połowe trasy nie mam klimatyzacji i zabawa w klikanie co się da aż zaskoczy.
Nie wiem czy czujnik temperatury skopany czy coś więcej w sterowniku klimatyzacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 20.07.2021 o 11:04, dandasz napisał:

Papuga :?:

@dandasz Witam. Mam dokładnie ten sam problem co ty w mojej Megane 4 1,3 140 KM. CZy udało Ci się rozwiązać jakoś ten problem. Co było przyczyną?

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!