Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwny dźwięk / stuk przy zmianie biegów


Rekomendowane odpowiedzi

Panowie pomijając fakt, iż jestem robiony w wała przez ASO Płock, które poinformowało mnie w zeszłym tygodniu, że w celu przyśpieszenia terminu naprawy auto zostanie przetransportowane do ASO Włocławek a Włocławek do dziś nic nie wie, udało mi się pogadać z serwisantem. Według niego Renault Francja pochyliła się nad tym problemem i uznała że problem dotyczy rozszerzalności temperaturowej czegoś w mechanizmie różnicowym. Z uwagi jednak, że implikacje z tego wynikającego mają tylko charakter akustyczny(sic!) a nie przyczyniają się do zwiększonej eksploatacji jakichkolwiek komponentów pojazdu ani nie wpływają na bezpieczeństwo, postanowili zakwalifikować to jako cechę produktu a nie jego wadę.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.08.2021 o 07:01, robo_tnic napisał:

Kolego, nie ma na co czekać. Pisz od razu. Do UOKiK musi wpłynąć kilka Zawiadomień aby sprawą się zajęli.

Chodzi o to, że wyraźnie powiedziałem, że maja naprawić, albo wymienić samochód i czekam dwa tygodnie na odpowiedź, tyle mają zgodnie z ustawą. Po tym terminie moje roszczenia z urzędu zostają uwzględnione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kami644 maja 2 tygodnie na wszczęcie postepowania zmierzającego do naprawy.  A najlepsze jest to co napisał post wyżej @Lobos11. Jeśli zakwalifikują to rzeczywiście jako "cechę produktu" to można sobie ich straszyć indywidualnie, a oni będą mieli na wywalone.

I UOKiK też nic nie zdziała - chyba że będą mieli ekspertyzę specjalisty mówiącą o możliwości wystąpienia zagrożenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, kami644 napisał:

Chodzi o to, że wyraźnie powiedziałem, że maja naprawić, albo wymienić samochód i czekam dwa tygodnie na odpowiedź, tyle mają zgodnie z ustawą. Po tym terminie moje roszczenia z urzędu zostają uwzględnione.

Wydaje mi się, że mieszasz gwarancję producenta z rękojmią sprzedawcy.

Gwarant - RP może kazać ci spadać na drzewo i generalnie nic mu nie zrobisz. 

Sprzedawca - konkretny dealer przy reklamacji z tytułu rękojmi faktycznie jest trzymany terminami z KC.

Nawet mając uznane z urzędu jak to nazywasz roszczenia nie jest to równoznaczne, że zostaną spełnione bez wyroku sądowego - piszę to mając osobiste doświadczenia z przedmiotem o wartości sporo mniejszej niż auto. 

 

BTW stojąc, a właściwie tocząc się ostatnio 1,5 godz.  "obwodnicą" 3miasta miałem w głowie chory pomysł wysiąść i podpalić auto :D 1-2 łub-jeb-szarp, 2-1 szarp-łub-jeb....i tak w kółko :D

Edytowane przez Lukasz_Meg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, idąc tym tokiem myślenia Renault, to wszystkie wady i niedoskonałości każdego pojazdu ich produkcji można zakwalifikować jako "cechę produktu", stukanie, skrzypienie, dostająca się do środka woda, źle dopasowane podzespoły karoserii, odchodzący lakier itp. Skoro taka jest cecha produktu to dlaczego nie poinformowano nas o tym przed zakupem? Jaszcze raz odsyłam wszystkich do reklam Renault i zapisów w instrukcji pojazdu. Wszędzie jest mowa o komforcie a nie dyskomforcie. Ja na dyskomfort nie wyrażałem zgody!

"Według Renault, Francja pochyliła się nad tym problemem i uznała że problem dotyczy rozszerzalności temperaturowej czegoś w mechaniźmie różnicowym. Z uwagi jednak, że implikacje z tego wynikającego mają tylko charakter akustyczny a nie przyczyniają się do zwiększonej eksploatacji jakichkolwiek komponentów pojazdu ani nie wpływają na bezpieczeństwo, postanowili zakwalifikować to jako cechę produktu a nie jego wadę".

Ciekawe stwierdzenie! Co to jest to "coś w mechaniźmie różnicowym"? Dlaczego występuje tylko w nielicznych egzemplarzach RM4 a nie we wszystkich modelach? Dlaczego wymieniają skrzypiące wysprzęgliki (przecież one też nie wpływają na bezpieczeństwo). U mnie wymieniono smar w przegubach (zajęło im to całe dwa tygodnie) i stukanie jest mniej słyszalne. Co ma wspólnego smar w przegubach z mechanizmem różnicowym? U innych wymieniono obie półosie i, przynajmniej na jakiś czas, stukanie ustało. Dlaczego jednemu z forumowiczów RM4 padło w Chorwacji. Ponoć lewa półoś i skrzynia biegów. Czyżby przypadek?

Czy ktoś jest w stanie przedstawić pisemne stanowisko Renault Francja?

Rozwiązanie jest proste. Niech wymienią "to coś w mechaniźmie różnicowym" i problem zniknie.

Wydaje mi się że ktoś myli "stuki". U mnie występuje dodatkowy stuk podczas;

- uruchomionego silnika,

- wciśnięciu pedału sprzęgła, 

- włączenia pierwszego biegu.

Po ok. sekundzie (pedał sprzęgła cały czas wciśnięty) słychać wyraźny stuk . Wymiana i tak skrzypiącego wysprzęglika nie pomogła.

 

  • Like 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Według Renault, Francja pochyliła się nad tym problemem i uznała że problem dotyczy rozszerzalności temperaturowej czegoś w mechaniźmie różnicowym" przytoczyłem to jak najlepiej umiałem ale niestety jestem laik i może nie wszystko zapamiętałem. To jednak by w jakiś sposób tłumaczyło, że dzieje się to tylko przy wysokich temperaturach na zewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, MarcinDe napisał:

Zagrożenie jest. Ciągła dekoncentracja kierowcy. Wczoraj słuchając skrzypiącego sprzęgła na przemian, ze stukającą skrzynią przejechałem na czerwonym świetle. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kami644 napisał:

Zagrożenie jest. Ciągła dekoncentracja kierowcy. Wczoraj słuchając skrzypiącego sprzęgła na przemian, ze stukającą skrzynią przejechałem na czerwonym świetle. 

 

I to jest argument. 

Tak sobie czytam i czytam i czekam na to że po kolei będziecie informować o tym że zgłosiliście sprawę do UOKiK.  A tu: "trzymajmy się tematu" albo w UOKiK kogoś zbyli albo że jest w drodze do sądu tylko z domu jeszcze nie wyszedł. A tak macie odpowiedzi od RP, że to cecha pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, szwagier24a napisał:

I tak macie odpowiedzi od RP, że to cecha pojazdu.

Kolego jaka cecha pojazdu? Gdzie to jest napisane że pojazd posiada taką cechę? Kto się pod tym podpisał? Widział ktoś pismo z oficjalnym stanowiskiem Renault?

Obawiam się, że Renault zapomniał o jeszcze jednym bardzo ważnym aspekcie poza, oczywiście bezpieczeństwem na które się ciągle powołuje. KOMFORT !!! A to już jest napisane (patrz cytat przytoczony kilka postów wyżej) w wydanej przez nich instrukcji.

Teraz, robo_tnic napisał:

Kolego jaka cecha pojazdu? Gdzie to jest napisane że pojazd posiada taką cechę? Kto się pod tym podpisał? Widział ktoś pismo z oficjalnym stanowiskiem Renault?

Obawiam się, że Renault zapomniał o jeszcze jednym bardzo ważnym aspekcie poza, oczywiście bezpieczeństwem na które się ciągle powołuje. KOMFORT !!! A to już jest napisane (patrz cytat przytoczony kilka postów wyżej) w wydanej przez nich instrukcji.

Zapłaciłem duże pieniądze (gotówką) za bezpieczeństwo i KOMFORT.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ewentualnie Panie: dostałem inf, że auto jest do odbioru bowiem zgłoszona nieprawidłowość ma tylko i wyłacznie charakter akustyczny. Nie zgodziłem się z decyzją ASO i ma być moja odpowiedź przesłana do centrali RP. Mam zapowiedziane,żebym nie oczekiwał zbyt wiele w optymistycznej wersji co najwyżej wymienią mi półośkę co z doświadczenia wiedzą że to nie rozwiązuje problemu. Także pozostaje tylko droga UOKIK. Proszę o wskazówki dalszego postępowania. Pozdrawiam.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskazówka jest jedna, dawno napisana, pozbyć się problemu i kupić inny samochód. Szkoda nerwów na przepychanki. Jak lubisz Reno, zostaw w salonie, weź inne i tyle.

 

Możesz też jeździć bardzo ostro :), aż skrzynia czy mechanizm różnicowy się rozsypie... wtedy naprawią, no ale przy tym rozwiązaniu to trzeba być "ostrym" dla auta :)

Edytowane przez Sarna1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Początkowo podchodziłem do problemu z dystansem i z przymrozeniem oka. W ramach przeglądu zgłosiłem go w ASO, RP mimo potwierdzenia usterki odrzucił reklamacje, ale...kropla, która przelała czarę goryczy był 1,5 godzinny korek w którym wylądowałem w wakacje.

 

Podsumowując....

# problem dotyczy tylko połączenia 1.3 tce + manual

# nie ma określonego przebiegu przy którym się pojawia, czasami wcale. Natomiast wzrasta intensywność przy wysokich temperaturach i rozgrzaniu auta.

# tak na prawdę, żaden z nas nie wie co jest jego przyczyną. Przypuszczalnie polosie, ale ich wymiana nie gwarantuje usunięcia problemu. Może mechanizm różnicowy...a może coś innego. RP wie, że jest problem ale unika określenia jego przyczyny.

# do pewnego momentu RP wydawał zgodę na naprawę gwarancyjną. Najczęściej wymianę półosi.

# aktualnie RP odmawia jakichkolwiek napraw.

# niestety aktualnie dostajemy sucha informacje w stylu TTTM. Ja dodatkowo od niezbyt rozgarniętego pracownika ASO dostałem na mailu informacje, że RP zna problem ale na chwilę obecną nie zna sposobu jego usunięcia - jednym słowem auto jest....nienaprawialne.

# część z nas próbowała składać reklamacje, które są przez RP odrzucane jako niezasadne.

# chyba jedna osoba zgłosiła sprawę do UOKiK...pewnie długo poczekamy na jakąś reakcje.

# Inni bija pianę i nic nie robią czekając na gotowe rozwiązanie... 

 

Generalnie wszyscy znają problem, który co ciekawe nie dotyka wszystkich uzytkownikow ale Producent ma to w nosie. 

 

Jako że walka z RP średnio mi się uśmiecha i dochodzenie swoich praw z tytułu gwarancji jest skazane z góry na niepowodzenie, mając zamkniety proces  zgłoszenia gwarancyjnego i mając doświadczenie w podobnym temacie jednak dotyczącym przedmiotu o mniejszej wartosci postanowiłem pójść trochę inną drogą...myślę, że w przeciągu miesiąca powinienem wiedzieć czy jest nadzieja na skuteczne rozwiązanie. Na chwilę obecną zbieram kwity i wyslalem jedno pismo, które wywołało lekkie zdenerwowanie w szeregach wroga ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!