Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwny dźwięk / stuk przy zmianie biegów


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was Koleżanki i Koledzy :)

w moim przypadku po dokładnie czterech tygodniach od dostarczenia pojazdu, w wyniku złożenia w ramach rękojmi reklamacji z oświadczeniem o odstąpieniu od umowy, ASO Sprzedawcy dokonało naprawy polegającej (wg. informacji sprzedawcy) na wymianie obu półosi, chociaż pierwotnie umawiano mnie o wymianę skrzyni biegów (wg informacji sprzedawcy nawet była już zamówiona). Naprawa trwała dłużej niż byłem najpierw informowany, a testując auto wyjeździli mi paliwo praktycznie do zera, przez co ryzykowałem "rozkraczeniem" się na drodze po jego odbiorze, no ale trudno widocznie T"ASO"TM. Koniec końców, odbierając samochód poinformowali np. że: "gwarancja stoi przed rękojmią", "kolejność jest taka, że najpierw gwarancja, później rękojmia", "to gwarant/sprzedawca decyduje z jakiego tytułu dokonuje naprawy", "mam nietypowe roszczenie, bo można np. wymianę" itp. padły stwierdzenia - ogólnie mówiąc wg mnie niezgodne z obowiązującymi przepisami. Myślę, że miało to rzekomo sprowadzać się do opinii Sprzedawcy/ASO, że dokonali wg. nich naprawy gwarancyjnej, poinformowali również, że dokonywana naprawa była w obecności przedstawiciela RP. Tyle z przebiegu samej naprawy i reklamacji ale najważniejsze jest, że nieprawidłowa praca układu napędowego objawiająca się min. odgłosami (stuki, zgrzyty) oraz odczuwalnymi uderzeniami podczas ruszania, przy zmianie biegów i dodawania/odejmowania gazu podczas jazdy została naprawiona. Mam tylko nadzieję, że skutecznie tzn. przede wszystkim trwale!. Na razie zrobiłem niewiele km więc zobaczymy jak będzie dalej - czytając przypadki niektórych Kolegów mam jednak obawy, tym bardziej, że uzyskałem opinię fachowca w temacie, że istnieje ryzyko, iż problem może jednak "ukrywać się" w skrzyni biegów (w mechanizmie różnicowym). Zobaczymy, oby wadliwe okazały się jednak półosie, a te nowe dały radę. Mocno niepokojące jest to, że ASO raz wymieniają półosie, a raz mają zakaz wymiany (?) oraz, że tak w zaparte bagatelizowany jest poważny problem z pojazdem, z którym muszą borykać się użytkownicy. Żeby nie był mądry Polak po szkodzie? - nie wiem czy mamy czekać, aż do momentu gdy dojdzie do poważnej awarii i/lub wypadku na drodze ?!!! Sam na własnej skórze, bardzo niemiło przekonałem się jak w sposób urągający standardom jakie powinny być stosowane w serwisie ASO wydawałoby się cenionej marki zostałem potraktowany i zderzyłem się ze ścianą. Doświadczyłem boleśnie niekompetencji, ignorancji i delikatnie mówiąc krętactwa ze strony pracowników serwisu ASO i "centrali" RP, co kosztowało mnie wiele nerwów ale i czasu oraz pieniędzy (kilkukrotne, kolejne wizyty w ASO, dojazdy, reklamacje, telefony, pisma). W moim przypadku dopiero oddanie sprawy w ręce rzeczoznawcy i prawnika doprowadziły do naprawy samochodu jw. opisywana, co znowu wiązało się z niemałymi kosztami. Nie ma jednak zgody na takie podejście do klienta i użytkownika pojazdu, dlatego mam zamiar i podjąłem już starania aby doprowadzić sprawę do końca min. odzyskać również przynajmniej najważniejszą część poniesionych kosztów (bo zdrowia i czasu już się nie da). Mam również nadzieję, że usunięta wada nie wystąpi już ponownie, gdyż jeśli tak się stanie to odstąpię od umowy sprzedaży i zwrócę zakupiony pojazd ze wszystkimi tego konsekwencjami. Życzę Wam powodzenia w dochodzeniu swoich racji. Pozdrawiam Was!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@megane-stuki ważne, że udało się doprowadzić do naprawy. U mnie po czterech tygodniach od zgłoszenia roszczenia z tytułu rękojmi w tym tygodniu jadę na wymianę obu półosi. Ilość bzdur, które ASO w Twoim przypadku opowiadało na temat gwarancji i rękojmi powoduje, że resztki włosów na głowie mi się zjeżyły ? u mnie temat na wyjątkowo partnerskim traktowaniu był załatwiany. Oby naprawa rozwiązała problem definitywnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@megane-stuki, nie czekałbym na ponowne objawy tylko pozbyłbym się problemu. Teraz jest naprawiony, wolny od wad. Nowy nabywca będzie zadowolony. 
czytając Twój post strasznie mi Ciebie szkoda, przedmiot który powinien przynosić zadowolenie powoduje duże szkody w Twoim życiu. Pozbyłbym się go czym prędzej. Pieniędzy nie odzyskasz ale w/g mnie spokój ducha ważniejszy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lukasz_Meg zobacz z ciekawości jakie masz półosie i jakie Ci półosie założą tzn nr/typ i datę prod ? Jakiej mocy masz wersję silnikową w twojej megi 115/140/159?

Sarna1 ja nie czekam na ponowne wystąpienie tej czy innej wady ale obawiam się,czytając forum, że może ona ponownie wystąpić.. optymistycznie jednak zakładam że naprawa będzie skuteczna na stałe i nie będę musiał wracać do tego tematu, ciesząc się użytkowaniem komfortowego i bezpiecznego pojazdu :) pozdrowienia!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak....18 sierpnia majstry z RP jeździły moim reno, do tej pory zero informacji zwrotnej. ASO w Siedlcach na własną rękę sprowadziło z Francji półosie o innym numerze seryjnym, dostawca ten sam. Poprzednio miałem wymienione na półosie wyprodukowane w 2019, te co mam teraz są z 2021. Od wymiany minęło raptem parę dni, więc na razie cisza. Wysłałem pismo do RP z opisem choroby i pytaniem, co zrobią po opracowaniu procedury naprawczej, a mi się w grudniu skończy gwarancja. Czy mi nieodpłatnie naprawią, biorąc pod uwagę, ze zgłaszałem problem wcześniej, a naprawy były nieskuteczne. Dodatkowo na wszelki wypadek, z tydzień przed końcem gwarancji zgłoszę problem stukania do ASO, nawet jak nie będzie stukało. Także tak....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nastała cisza ? po ponad dwóch miesiącach walki z ASO, Dealerem, RP zostały wymienione obie półosie i zupełnie inne auto.  Przynajmniej na razie, po około 30km toczenia się w korkach. Nic nie stuka, nie szarpie, płynnie i przyjemnie. Zobaczymy na jak długo pomoże wymiana.

Generalnie jestem zdegustowany postawa RP i ich podejściem do udzielonej gwarancji. Nie tak to powinno wyglądać:

1. Połowa lipca, ASO nr 1, zgłoszenie stuków przy okazji wizyty serwisowej. Auto obsluchane, przetestowane, nagrania wysłane do RP - odrzucenie gwarancji. Moja reklamacja do RP - podtrzymanie stanowiska.

2. Wakacje, obwodnica Trójmiasta, godzinny korek, szlag mnie trafia i postanawiam podjąć walkę.

3. Skoro nie gwarancja to rękojmia. Połowa sierpnia pismo do Dealera gdzie kupiłem auto z roszczeniem naprawy. Następnego dnia telefon, trochę przepychanek, w sumie muszą się skonsultować z prawnikiem, działem handlowym, technicznym i wszystkimi świętymi skoro chce skorzystać z rękojmi a nie gwarancji. Po tygodniu udało się dogadać, wizyta w serwisie w celu potwierdzenia usterki. Po raz kolejny testy, nagrania i...obie strony ustalają, że jeszcze raz próbują zgłosić do RP, niezależnie od ich decyzji półosie będą wymienione - deklaracja Dealera. Dla mnie rozwiązanie bezpieczne, bo jeżeli nie zdążą się ustosunkować do pisma w ciągu 14 dni to automatycznie roszczenie zostaje uznane. Po dwóch tygodniach informacja, że RP odrzucił zgłoszenie, ale Dealer ma dwie propozycje. Albo naprawa albo zwrot (odkup) auta po cenie z faktury. Wobec bryndzy na rynku, cen i dostępności nowych aut decyzja o naprawie.

4. Części zamówione i dzisiaj odebrałem auto po wymianie.

 

Czy tak to powinno wyglądać? Chyba nie...natomiast ogromne słowa uznania dla Dealera jak udźwignął temat, za ich profesjonalizm i sposób podejścia do mojej osoby jak i problemu. Daleko mi od pisania laurek, ale życzę każdemu, aby tak był traktowany przez Dealera i ASO, zwyczajnie po ludzku.  Jako ciekawostka....finalnie w naprawa między mną a ASO była uznana jako gwarancyjna. Jak to rozliczyli z RP pozostaje tajemnicą ?

 

Edit. Informacyjnie, nr półosi te same tylko rok produkcji się zmienił. Gdzieś pod skórą czyje, że temat wróci na wiosnę ?

Była prawa

PXL_20210922_165724554.thumb.jpg.0516a9178b9e0dcaa184be3578b5eaba.jpg

 

Jest

PXL_20210924_055613802.thumb.jpg.0ce56575714313a90ad6dc01aa7b18dd.jpg

 

Była lewa

PXL_20210922_182003331.thumb.jpg.e5ebb224b69744bc9d594342e7a493ac.jpg

 

Jest

 

PXL_20210924_055651852.thumb.jpg.ebceee788ed13f4ce2a4cca4a4c1b5d6.jpg

 

 

Edytowane przez Lukasz_Meg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znowu dowodzi, że winne są źle zaprojektowane półosie, dlatego temat wraca. Choć odpukać u mnie na razie przez całe lato była cisza...

 

Co jeszcze ciekawe jest to fakt, że nawet przy największym stukaniu, da się tak manipulować sprzęgłem co by nie stuknęło. Trzeba je puszczać z wyczuciem "miękko" i w momencie "zasprzęglenia" bardzo krótką chwilę przytrzymać - przetestowane. To również dowodzi winy półosi i dochodzi brak stuków w automacie, pomimo płosi od tego samego producenta. W automanie EDC zmiana jest szybka ale płynna, można to obrazowo dla laika porównać do ściemniacza elektrycznego, który szybciej lub wolniej zapala / gasi światło i to EDC i włącznika 0/1 i to manual.  Poza tym kolejny bieg w EDC jest już zapięty i czeka na drugie sprzęgło  -1-3-5-7 obsługuje jedno sprzęgło, 2-4-6 drugie.

 

Tak się jeszcze zastanawiam czemu moje nie mają naklejek, muszę jeszcze raz zanurkować bo to jakieś dziwne, może nie widziałem jakimś cudem...

Edytowane przez satisati
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.09.2021 o 19:18, Lukasz_Meg napisał:

 nr półosi te same tylko rok produkcji się zmienił. Gdzieś pod skórą czyje, że temat wróci na wiosnę ?

 

A może nowy rok produkcji i coś po cichu poprawili, po cichu co by wszystkich nie wymieniać....

Edytowane przez satisati
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.09.2021 o 14:00, satisati napisał:

Co jeszcze ciekawe jest to fakt, że nawet przy największym stukaniu, da się tak manipulować sprzęgłem co by nie stuknęło. Trzeba je puszczać z wyczuciem "miękko" i w momencie "zasprzęglenia" bardzo krótką chwilę przytrzymać - przetestowane. 

Potwierdzam. Osobiście tą metodę stosuję.

W dniu 24.09.2021 o 14:00, satisati napisał:

To również dowodzi winy półosi i dochodzi brak stuków w automacie, pomimo płosi od tego samego producenta. 

To może u nas zamontowane są półosie przeznaczone do automatu dlatego nie zdają egzaminu w manualu.☺️

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jak tym sprzęgłem manipulujecie żeby wam nie stukało w momencie przesuwania dźwigni przykładowo z 1 na 2 przy wciśniętym pedale sprzęgła? Albo w momencie odpuszczenia gazu podczas toczenia się np. na 2.  Bo u mnie też i taka przypadłość była i teraz w cudowny sposób zniknęła ?‍♂️

Powiem więcej, po przejechaniu jakiś 200 km od wymiany uświadomiłem sobie, że to stuknięcie towarzyszyło mi od odbioru auta. Na początku było głuche, gumowe, na koniec już  metaliczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Lukasz_Meg napisał:

Ciekawe jak tym sprzęgłem manipulujecie żeby wam nie stukało w momencie przesuwania dźwigni przykładowo z 1 na 2

 

A no prosto, nie miałem stuku w tych momentach, był tylko przy puszczaniu sprzęgła..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Lukasz_Meg napisał:

 "wybitności"

No widzisz i Renault może być niekiedy wybitne, tylko słowo wybitny niestety zarezerwowane jest wg. encyklopedii dla człowieka jako geniusza. Więc panowie z ASO popłynęli.. :-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!