Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwny dźwięk / stuk przy zmianie biegów


Rekomendowane odpowiedzi

I dowiemy się o wymianach oleju co 10 tyś. chłodzenia turbo i innych mitach i faktach.

Zastanawiam się czy ktoś był u doświadczonego mechanika czy tylko wszyscy jeżdżą do serwisu, w którym o wszystkim decyduje importer. Jeżeli twierdzą, że to cecha a nie wada to coś jest na rzeczy. Dobry mechanik będzie umiał znaleźć gdzie jest "luz" czy uszkodzenie. To nie wahadłowiec tylko auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wcześniejszej wymianie lewej półosi, dziś wymieniono u mnie również prawą. Wydaje mi się, że poza tym panowie z serwisu działali chyba trochę z software'm silnika, bo wydaje mi się, że inaczej niż wcześniej auto zachowuje się na najniższych biegach - nie ma już po zmianie biegu na wyższy charakterystycznego "zająca". Nie chcę chwalić dnia przed zachodem słońca, ale wydaje mi się, że tym razem faktycznie pomogło i stuki zniknęły na trwałe. Wydaje mi się, że wcześniej ktoś już wspominał o zmianie "mapy silnika" i wtedy wydawało mi się to wytrychem, ale może coś jest na rzeczy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja myślę że to siedzi  w siedzeniu i stuka w tyłek przy zmianie - żeby było weselej i coś się działo (no przecież chłopaki na ASO nie mogą siedzieć bezczynnie i brać kasy za nic).:8_laughing::D.

Jakiś mam dziś wesoły dzień.

 

Jest bardzo możliwe że właśnie zmiana półosi i softwar'u daje widoczne skutki w postaci braku stuków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, szmon_skr napisał:

Po wcześniejszej wymianie lewej półosi, dziś wymieniono u mnie również prawą. Wydaje mi się, że poza tym panowie z serwisu działali chyba trochę z software'm silnika, bo wydaje mi się, że inaczej niż wcześniej auto zachowuje się na najniższych biegach - nie ma już po zmianie biegu na wyższy charakterystycznego "zająca". Nie chcę chwalić dnia przed zachodem słońca, ale wydaje mi się, że tym razem faktycznie pomogło i stuki zniknęły na trwałe. Wydaje mi się, że wcześniej ktoś już wspominał o zmianie "mapy silnika" i wtedy wydawało mi się to wytrychem, ale może coś jest na rzeczy. 

Ale serwis sam te półosie postanowił zmieniać czy musiałeś się upominać u nich? W moim serwisie uparcie twierdzą, że nic nie mogą zrobić, we wtorem zobacze co mi powiedzą na temat trzeszczącego sprzęgła ale jakoś nie mam wiary w powodzenie i naprawę źle działającego elementu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie po pół roku szarpania się z aso dzisiaj wymieniono mi półosie i stukanie oraz terkotanie ustąpiło. Fajnie wiedzieć wreszcie gdzie leży problem. Reklamacja do Renault Polska i ostre komentarze w stronę ASO zaskutkowało, bo wcześniej nie widzieli problemu .. ps. Jeżeli komuś z oporem działa sprzęgło słychać dziwne prężenie to wężyk pompki sprzęgła do wymiany, również miałem ten problem od nowości, pozdrawiam i wytrwałości.

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy przez szuranie masz na myśli skrzypienie mechanizmu sprzęgła ?. Jeżeli tak, to rozwiązaniem jest wymiana wysprzęglika. U mnie przyniosło efekt. Ponad 1000 km i cisza.

Problem szczegółowo opisywany w innym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, chodzi mi o prężenie sprzegla i dziwne szuranie jakbym musiał się przez coś przebić żeby je wcisnąć.

To mam od nowości i eksperci nie potrafią tego naprawic. Wysprzeglik już miałem wymieniany, bo również skrzypiało tak jak i stelaż fotela kierowcy i półosie 7 tys przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też ASO wymieniło wyprzęgnik na gwarancji tydzień temu i jest cisza. Teraz czekam na decyzję w sprawie tych półosi. Dzisiaj zauważyłem też dziwną rzecz, wcześniej jakoś tego nie słyszałem lub nie występowało. Chodzi mi mianowicie o działanie pedału hamulca. Kiedy puszczam hamulec (nie powoli i emerycko tylko tak normalnie, szybko) wydaję on takie puknięcie jak  by uderzał o jakiś ogranicznik albo inny metal. Poza tym strasznie lata na boki jak go ręką poruszałem trochę no i to cięgno ci wchodzi w podłogę od pedału też się mocno rusza na boki. Też tak macie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pukanie to coś innego niż te półosie bo dochodzi bezpośrednio z pedału sprzęgła. Jest wrażenie że jak już pedał po puszeniu hamulca dochodzi do swojego górnego położenia to jest takie stuknięcie metal o metal. Już mam jakąś paranoję chyba z tym autem ale kurcze puka coś :) Przy okazji przejazdu w okolicach ASO poproszę żeby zerknęli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Krzychu przypiął/eła ten temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!