Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwny dźwięk / stuk przy zmianie biegów


Rekomendowane odpowiedzi

9 godzin temu, ted11 napisał:

Ich interesuje jedynie zbycie klienta i oddalenie roszczenia. Tak są sterowani z tzw. Centrali. Każda naprawa gwarancyjna to ich dodatkowy koszt. A tego nikt prowadzący business nie lubi - nieprawdasz ?


 

mylisz się, każdy serwis sieci dilerskiej „lubi” naprawy gwarancyjne bo za części płaci centrala tak samo jak za robociznę dla serwisu :)  czysty pieniądz dla autoryzowanej stacji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak pisze Sarna, "100 lat" temu tak było, że serwisy miały problem z kasą od producenta. Dziś problem jest nie czy, tylko kiedy dostaną zwrot. Przy grubszych naprawach np. wymiana silnika, który jako część kosztuje pewnie niewiele mniej niż nowy samochód, trzeba zamrozić kupę kasy. Ja też nie pisałem o Twoich zajęciach w wolnym czasie, tylko zaproponowałem sprawdzenie powiedzmy w zamian za czas spędzony w serwisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Mam ten sam problem ze stukami. W serwisie powiedziano, że Renault wie o problemie. Natomiast zauważyłem na mocno rozgrzanym aucie, że bardzo delikatnie potrafi puknąć, przy wrzuceniu jedynki, żadnego szarpnięcia. Natomiast 1-2, albo 3-4 , to puka mocno. 
Pozdrawiam wszystkich renaultowiczów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienili mi dziś lewą półoś (1,7k km przebiegu), ale wydaje mi się, że nadal stuka. Potwierdzę to jeszcze na rozgrzanym aucie po dłuższej trasie... Generalnie muszę przyznać, że żałuję zakupu. Nie spodziewałem się takich wad w nowym samochodzie, a już w ogóle nie spodziewałem się tego, że producent nie jest sobie w stanie z tymi wadami w serwisie poradzić.

Edytowane przez szmon_skr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.08.2020 o 22:43, szmon_skr napisał:

Po co mnie przedrzeźniasz :?: 

No i ZONK. Ja przynajmniej jeździłem w ciszy ok 8000 km zanim zaczęło pukać. Tobie przynajmniej coś zrobili, tylko ciekawe czemu tylko jedną półoś wymienili. Mój serwis nic nie robi i czeka na wytyczne z "centrali". Wczoraj zgłosiłem też trzeszczące sprzęgło bo masakra jakaś z tym autem jest. Daj znać czy pukanie się zmniejszyło czy dalej tak samo.

:lapka:

Regulamin forum się kłania :!: - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

u mnie to samo - jęczący pedał sprzęgła i stuki przy zmianie biegów. Auto z 2019 r. 1.3 TCe 115 KM, hatchback w wersji wyposażenia Intens. To jest jakaś masakra, przy przeglądzie gwarancyjnym w czerwcu br. zgłosiłem problem, ale ASO w Długołęce nie stwierdziło usterek. Nie rozumiem podejścia Renault do sprawy oraz niektórych kolegów na tym forum. Pojazdy posiadają ewidentnie wady fabryczne i obowiązkiem gwaranta jest ich usunięcie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego nie należy odpuszczać tematu i konsekwentnie egzekwować obowiązek usunięcia ewidentnych wad fabrycznych. Myślę, że czym większą presję wszyscy razem wywrzemy , tym większa szansa na na skuteczne rozwiązanie naszego problemu. Ja osobiście przesłałem link do tej dyskusji kierownikowi serwisu (Wektor w Bielsku Białej) zwracając uwagę na powszechnie występowanie tych usterek.

Pozdrawiam i życzę wszystkim wytrwałości

Edytowane przez ted11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Bryndziorz napisał:

Witam,

u mnie to samo - jęczący pedał sprzęgła i stuki przy zmianie biegów. Auto z 2019 r. 1.3 TCe 115 KM, hatchback w wersji wyposażenia Intens. To jest jakaś masakra, przy przeglądzie gwarancyjnym w czerwcu br. zgłosiłem problem, ale ASO w Długołęce nie stwierdziło usterek. Nie rozumiem podejścia Renault do sprawy oraz niektórych kolegów na tym forum. Pojazdy posiadają ewidentnie wady fabryczne i obowiązkiem gwaranta jest ich usunięcie.

 

Pozdrawiam

Mój to Limited też 115 KM z 2019r. Masakra jakaś z tym Renault.

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im dłużej o tym myślę, to chyba jakiś problem z budową CSC (wysprzęglik): https://www.youtube.com/watch?v=0L-6CU-C51Q . Stawiam, że z jakichś przyczyn łożysko uderza o sprzęgło/skrzynię biegów  - zgromadzona energia (cylinder + sprężyna) wytraca się poprzez uderzenie,  co powoduje hałas.

Edytowane przez szmon_skr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że stuk to luz między zębny mechanizmu różnicowego. Wczoraj wracałem znad morza. Cichy stuk tez u mnie jest słyszalny i wyczuwalny. Zauważyłem to po jeździć w korkach. Najpierw sprzęgło zabiera tryba skrzyni później kasuje się luz między zębny mechanizmu różnicowego. Jeśli się zwiększył luz i dynamiczniej ruszasz z miejsca to tym mocniej stuknie. Taka jest moja teoria. Miałem kiedyś malucha z takim problemem. Przy delikatnym obchodzeniu się że sprzęgłem stuk był niesłyszalny i nie wyczuwalny. Jazda na stukaniu powodowała szybkie zużycie zabieraka na półosi.

Podnieście auto na lewarku, wrzućcie bieg i sprawdzcie jaki macie luz miedzyzebny w skrzyni.  U mnie koło obróci się koło 10 stopni (opony Continental, w strefie barkowej opony są "klocki"; luz jest od przerwy do przerwy między "klockami").

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, szwagier24a napisał:

Myślę, że stuk to luz między zębny mechanizmu różnicowego. Wczoraj wracałem znad morza. Cichy stuk tez u mnie jest słyszalny i wyczuwalny. Zauważyłem to po jeździć w korkach. Najpierw sprzęgło zabiera tryba skrzyni później kasuje się luz między zębny mechanizmu różnicowego. Jeśli się zwiększył luz i dynamiczniej ruszasz z miejsca to tym mocniej stuknie. Taka jest moja teoria. Miałem kiedyś malucha z takim problemem. Przy delikatnym obchodzeniu się że sprzęgłem stuk był niesłyszalny i nie wyczuwalny. Jazda na stukaniu powodowała szybkie zużycie zabieraka na półosi.

Podnieście auto na lewarku, wrzućcie bieg i sprawdzcie jaki macie luz miedzyzebny w skrzyni.  U mnie koło obróci się koło 10 stopni (opony Continental, w strefie barkowej opony są "klocki"; luz jest od przerwy do przerwy między "klockami").

Wydaje mi się, że to jednak nie zazębienie - słychać by wtedy było pojedynczy stuk przy zmianie kierunku obrotu. U mnie stuk powtarza się, przy czym pierwszy jest najsilniejszy, a kolejne są coraz bardziej tłumione, takie przynajmniej mam wrażenie. To by wskazywało na współdziałanie tłumienia sprężyny i boot'a wysprzęglika. A co do gwarancji, jeżeli Renault tego nie uzna, pozostaje tylko droga sądową. U mnie stuki są na tyle słyszalne i wyczuwalne na pedale sprzęgła, że każdy rzeczoznawca zakwalifikuje to, jako wadę układu. Auto nie może w taki sposób reagować, bo  wysyła w ten sposób nieprawidłowe sygnały do kierowcy. W taki wypadku trzeba by możliwie skoordynować działania i nagłośnić sprawę, żeby Renault miało świadomość, że to nie jednostkowy przypadek.  

Edytowane przez szmon_skr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że ilość przejechanych kilometrów nie ma tutaj większego znaczenia, to tak odnośnie tego, że u kogoś zaczęło się po X km. Cały zeszły tydzień jeździłem zastępczym 1.33 102KM z manualną skrzynią, świeżynka - jak brałem to miał zrobione ~300 km. Jeszcze pachniał nowością. Człowiek odzwyczajony od zmiany biegów i trochę się przeraziłem jak po przejechaniu około 10 km przy zmianie zacząłem słyszeć stuki na sprzęgle i towarzyszące temu "podbicie" pod pedałem. W pierwszej chwili pomyślałem, że coś się zepsuło, ale potem sobie przypomniałem ten temat. Powiem szczerze, że pierwszy raz miałem z takim czymś styczność i dla mnie dramat tak działające sprzęgło. Im bardziej nagrzany tym głośniejszy stuk, najgorzej jak się w korku jedzie i co chwile tak stuka/puka :43_slight_frown:

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wobec Waszych spostrzeżeń co do pracy układu przeniesienia napędu wygląda na brak płynności pracy układu wysprzeglik - pompa sprzęgła.

Jak u Was zachowuje się poduszka olejowa silnika? Możecie poruszyć ręcznie silnikiem przód tył? U mnie tak mocno trzyma że nie jestem w stanie poruszyć silnikiem więcej niż kilka milimetrów.

Mam MII 1.6 (wspaniały silnik jak na tamte czasy). Tam silnikiem da się poruszyć dość znacznie - więcej niż w MIV. Przestrzeń w poduszce wypełniłem paskiem gumy 4 mm. Mogłem jeździć jak DSG, ale włożyłem 2 mm aby tak sprzęgło nie cierpiało. Dodatkowo wymieniłem tylną poduszkę na taką od MIII ("srebrna" zamiast czarnej).

Jeszcze jedno: jedziecie po równym 4 bieg 60 km/h puszczacie gaz poczym delikatnie ponownie wciskacie. Czy odczuwalny jest jakikolwiek dźwięk, stuk, delikatne szarpnięcie czy poprostu auto zaczyna przyspieszać? Miałem MIi ze znacznym przebiegiem i zdecydowanie większym luzem na mechanizmie różnicowym i tam odcxuwalne było delikatne szarpnięcie zwłaszcza na 5 biegu. Wymiana poduszek zmniejszyła efekty ale w pełni nie wyeliminowała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Krzychu przypiął/eła ten temat

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!