Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dławienie się na rozgrzanym silniku.


Rekomendowane odpowiedzi

27 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

1/ Przy wartościach;

        0,10 do 0,45 V    -      mieszanka uboga,

        0,45 do 0,90 V   –     mieszanka bogata,

Z tym się nie zgadzam.

Mieszanka uboga ma za mało paliwa, a tlen podnosi temperaturę, czyli oscylacja dochodzi do 0,9 i odwrotnie dla mieszanki za bogatej.

Wartości poniżej 0,7 tylko dla uszkodzonego katalizatora lub uszkodzonej sondy, która nie oscyluje od 0,1V.

Kolega rzeczywiście sondę ma zużytą, bo oscylacja jest zakłócona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, zamawiam sondę i idzie do wymiany. 
Rozumiem, że wartości przekazywane z sondy do komputera miały wpływ na sterowanie wtryskiem paliwa? Te zaniżone obroty biegu jałowego mogą być przyczyną niesprawnej sondy?

 

Co do bogatej/ubogiej mieszanki, stare świece mają kolor jasnobrązowy - czyli kolor oczekiwany w eksploatowanych świecach. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieznacznie obniżone obroty biegu jałowego były następstwem korekty dawki paliwa  ze sterownika na co wpływ miała sonda regulacyjna. Większy problem był po dodaniu gazu. Oczywiście jasnobrązowe świece to ideał.

Przed zakupem nowej powinieneś wyczyścić złącze do którego jest podłączona istniejąca sonda. Zmniejszony prąd grzania to ten sam efekt, który masz na oscylogramach.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, jabrze napisał:

Większy problem był po dodaniu gazu.

co masz na myśli? 
 

Czy na podstawie tych nagrań które wstawiłem, można wywnioskować, że katalizator jest jeszcze dobry? 

Edytowane przez crea000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś wymieniłem pierwszą sondę i teraz tak samo jak przed wymianą Torque pokazuje 0,7- 0,1V. Sprawdzałem na Maxiecu to samo. Sonda Bosch dedykowaną.

Ja bym wymienił wcześniej czujnik temperatury cieczy. Jak wygląda korekta długookresowa? Zdążą do 0?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, crea000 napisał:

co masz na myśli? 
 

Czy na podstawie tych nagrań które wstawiłem, można wywnioskować, że katalizator jest jeszcze dobry? 

Oscylacja ginęła po dodaniu gazu, czyli większej ilości spalin. Rośnie wtedy ciśnienie, a z nią temperatura, a sonda tego nie przetwarza tak jakby miała problemy z własną grzałką w pełnym potrzebnym zakresie.

Napięcie na drugiej sondzie jest prawidłowe, czyli nic nie wskazuje na uszkodzenie katalizatora.

Nie miałbyś żadnych problemów na skp przy badaniu spalin na wolnych obrotach.

4 minuty temu, szwagier24a napisał:

Ja bym wymienił wcześniej czujnik temperatury cieczy.

Ja również prędzej to sugerowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, szwagier24a napisał:

Ja kiedyś wymieniłem pierwszą sondę i teraz tak samo jak przed wymianą Torque pokazuje 0,7- 0,1V.

Sprawdzałem na Maxiecu to samo.

Sonda Bosch dedykowaną.

Sonda musi być tylko oryginał, zamienniki dedykowane się nie sprawdzają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, szwagier24a napisał:

Jak wygląda korekta długookresowa? Zdążą do 0?

Podczas jazdy czy na biegu jałowym? Z czym zestawić korektę długoterminową? Z sondami?

10 godzin temu, szwagier24a napisał:

Ja bym wymienił wcześniej czujnik temperatury cieczy

Nawet jeśli wskazania temperatury są prawidłowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas jazdy korekta będzie się zmienia, ale na rozgrzanym silniku a później na biegu jałowym powinna zmierzać do 0. LTFT1

Co do czujnika temperatury: drogi nie jest. Może w pewnym przedziale temperatury podawać błędną temperaturę i wzbogaca mieszankę podczas rozruchu.

Screenshot_20200603-212638.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, namierzyłem ten czujnik. Wchodzi w plastikową obudowę termostatu. Czy podczas jego wymiany muszę opróżnić układ chłodzenia?

 

Tak prezentują się dane z czujników podczas odpalania na zimnym (po nocy)


A tak po trasie 40km. 
 

5 godzin temu, szwagier24a napisał:

Podczas jazdy korekta będzie się zmienia, ale na rozgrzanym silniku a później na biegu jałowym powinna zmierzać do 0

 U mnie te korekty nie zmierzają do zera. 
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wartości odczytam później z komputera.

Wymiana czujnika na zimnym silniku. Odkręcasz, zatykasz palcem i wkręcasz nowy. Maksymalnie spłynie 200 ml. Dopiero teraz odkręcasz korek zbiorniczka wyrównawczego i dolewasz płyn. Popuszczasz odpowietrznik nagrzewnicy w kabinie (jest pod maską) i zapalasz silnik na wolnych obrotach. Po jakimś czasie z odpowietrznika zacznie kapać płyn. Zakręcasz dopiero wtedy jak poleci strugą. Cały czas kontrolujesz, dolewając do zbiorniczka. Zamykasz korek po włączeniu wentylatora chłodnicy. Wtedy powinien być poziom maksymalny. Po pracy neutralizujesz i wycierasz te klejące miejsca po płynie.

Edytowane przez jabrze
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za instrukcję wymiany tego czujnika.

 

Co do dalszych obserwacji wskazań z czujników, poziom korekty długoterminowej na ciepłym silniku po 10 minutach na biegu jałowym spadł z 14.1 na 9.7.

Teoretycznie zmierza ku zeru, ale proszę o informację w jakim czasie te zero powinno być osiągnięte.

Podczas jazdy, dlugoterimiowe korekty były w miejscu - 14.1

 

Kolejną zastanawiającym faktem jest sytuacja, kiedy na jałowym biegu wcisnę pedał hamulca. Po puszczeniu hamulca, sekundę później czuć i widać spadki obrotów do poziomu około 650, gdzie następuje później stabilizacja obrotów.

 

 

Edytowane przez crea000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, crea000 napisał:

Kolejną zastanawiającym faktem jest sytuacja, kiedy na jałowym biegu wcisnę pedał hamulca. Po puszczeniu hamulca, sekundę później czuć i widać spadki obrotów do poziomu około 650, gdzie następuje później stabilizacja obrotów

Tak jest prawidłowo. Wzrosło obciążenie w związku obniżeniem podciśnienia układu dolotowego zabranego przez serwo. Idealne korekty długoterminowe są wtedy, gdy sonda pracuje na przemian w układzie otwartym i zamkniętym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za duże wyprzedzenie zapłonu - powinno oscylować -0,5 +2 - zawór zmiennych faz do naprawy/wymiany. Na pewno podczas jazdy przy obrotach 1800-2000 brzydko rzęzi oraz podczas hamowania silnikiem.

Wymiana czujnika temperatury cieczy: odkręć i zakreć korek od zb. wyrównawczego aby zrzucić ciśnienie z układu. Dalej tak jak pisał Jabrze. Na wykresie temperatura wygląda Ok, ale: interfejs to elm i Torque. Wykresy na torque są jakieś zaniżone dlatego używam odczytu cyfrowego.

Nie ładnie pracuje pierwsza sonda. Uważam, tak jak pisali koledzy wyżej: do wymiany.

Wykresy po 40km: pierwsza sonda u mnie pokazuje tak jak druga 0,45V a u Ciebie 0,1 V. Druga za to wyżej. Ciężko po uruchomieniu wchodzi na obroty 500->600 i więcej. Powinien od razu wskoczyć na 700.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, szwagier24a napisał:

zawór zmiennych faz do naprawy/wymiany.

Jest założony nowy oryginał. Ma może pól roku - czy sonda lambda może wpływać na wyprzedzenie zapłonu?

 

45 minut temu, jabrze napisał:

Tak jest prawidłowo.

Ok, myślałem, że to kolejna nieprawidłowość.

 

Jeśli chodzi o przednią sondę, to są trzy rodzaje (każda z innym kolorem izolacji)? Biała, szara, czarna?

Czy sama weryfikacja koloru osłonki będzie prawidłowa przy wyborze nowej? Pytam, gdyż dostęp do kostki jest dość utrudniony, a chciałbym już dokonać zakupu.

Szara - kod 8200551743

104720652_270514044380445_7442372272406538894_n.jpg

Edytowane przez crea000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!