Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zagwozdka z wymianą rozrządu


Rekomendowane odpowiedzi

Moje auto ma 60tyś przebiegu i w listopadzie będzie miało równo 5 lat od daty produkcji.
Mam je od nowości.
Wg różnych prawideł wypadałoby po 5 latach robić rozrząd.
W sierpniu prawdopodobnie będę robił dłuższą trasę przez Europę (ok 5tyś km).
i mam zagwozdkę - robić rozrząd przed czy po? 
Niby jak zrobię przed to święty spokój... ale czy aby a pewno? Różne tematy przewijają się na forum, że ktoś spartaczył wymianę...
 

Edytowane przez deku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może przebieg masz nieduży jak na ten rocznik samochodu, ale ze względu na wiek, ja bym wymieniał. Pasek to nic innego jak guma i kevlar, a guma jak wiadomo z czasem parcieje i różnie to bywa. Koszt wymiany w 1.6 to nie jest kwota astronomiczna, więc dla spokojnej głowy ja bym wymienił jak najszybciej, tak żeby mieć jeszcze czas pojeździć "wokół komina" i sprawdzić, czy nic się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak gdybyś nie zdąrzył wymienić nic się nie stanie  ,bo przy nowym aucie jest najmniejsze zużycie paska, znam przypadek że niewymieniany

od nowości pasek strzelił przy 250 tyś km , inne przypadki to stare rzynchy do których już właściciele nie chcą dokładać kasy i jeżdżą na np. 9 letnim rozrządzie - ale do tego nie namawiam , najgorzej by było wymienić przed samym wyjazdem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też bym zrobił jak Kataryniarz radzi tj. na wakacje bym pojechał na tym co masz. Ja mam taki brzydki nawyk, że zawsze patrzę na ręce mechanikowi, ale On mnie zna już wiele lat i to Mu nie przeszkadza. Wiem wtedy czy coś uszkodził, czy pękła jakaś spinka itp. Dzięki temu mimo, że samochód ma 8 lat jest w stanie tzw. salonowym + zużycie wynikające z przebiegu. Nie mam żadnej partaniny, klejenia połamanych kostek, spinek itp. Tylko z tego co obserwuje forum od wielu lat, mało osób ma taki "brzydki" nawyk podglądacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kataryniarz napisał:

Tu się nie ma nad czym zastanawiać, wrócisz z wakacji to wymienisz

Uważam podobnie. Moja jest z tego samego okresu i wymianę planuję jesienią. Przebieg mam trochę większy. Swoją drogą to zalecenie mamy 6 lat lub 150kkm. Pytałem kiedyś w swoim ASO czy wymieniać wcześniej pierwszy rozrząd i twierdzili, że nie ma takiej potrzeby. Ponoć raz im się zdarzyło, że przed tym terminem doszło do uszkodzenia. Mówili, że ponieważ auto było serwisowanie w ASO i był to fabryczny rozrząd, RP pokryło koszty części i remontu, a klient robociznę jak za wymianę rozrządu. Ile w tym prawdy nie wiem ale z "chłopakami" jestem w dobrych stosunkach i raczej im ufam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojca clio jest z 2011roku ma 50kkm próbowałem mu wytłumaczyć że lepiej żeby wymienić ale nie dociera jeździ i twierdzi że to przereklamowany temat...a szkoda bo silnik wdzięczny jakieś 4,5l.przy jego jeździe choć z kompa pokazuje 3,8l.oczywiście mówię tu o 1.5dci chyba 85ps.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłame w K4M przy ponad 130tyś i 9 latach, KZFR jest fabryczne ( tego nie wymieniłem mechanik nie zalecał) i auto chodzi.. dzisiaj zagrzechotało leciutko bo stało prawię 3 tygodnie nieodpalane, dałem się rozgrzać olejowi dostała po garach i w sumie wszystko jest ok. ( poprzednia właścicielka mówiła, że zmieniała, ale okazało się że nie). W tym momencie mam na blacie 167 tyś, zaworu i koła nie tykałem, nawet przepustnicy nie czyściłem odkąd mam auto ( kupiłem z przebiegiem równo prawie 126tyś)

Co do wymiany przez poprzednią właścicielkę, pojechałem tym autem najpierw z Rzeszowa do Walbrzycha i z powrotem, później 2x do wroclawia ( w między czasie jeździłem lokalnie) i do Londynu na 3 miesiące gdzie auto codziennie każdego dnia robiło około 40km. Dopiero po przyjeździe do domu do polski zdałem sobie sprawę z głupoty, i wymieniłem rozrząd, ale dopiero jakoś 2 miesiące po powrocie. Wszystko wytrzymało, ale prawdą jest że dużo bardziej delikatnie obchodziłem się z autem.

Edytowane przez czik3n
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy sam pasek można jakoś wizualnie sprawdzić bez rozbierania połowy silnika?
Czy nie popękany, czy nie poszarpany

 

Czyszczenie przepustnicy i tak będę chciał a olej i filtry będę musiał zrobić przed.

Edytowane przez deku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej będzie ciężko, bo pasek jest pod obudową, której nie ściągniesz w 5 min. Dodatkowo paski rozrządu robią się postrzępione i popękane przy naprawdę dużym zużyciu, także przy Twoim przebiegu i wieku samochodu, będzie on wyglądał prawie jak nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli KZFR nie słychać to nie ruszaj wg.mnie~ ja w dwójce miałem fabryczne ,gdzie w Niemczech rozrząd babka robiła po 5latach i przy przebiegu 39kkm.Auto kupiłem gdy miało 50kkm rozrząd zrobiłem po 6latach przy 85kkm pasek,rolki,pompa(była orginalna),sprzedałem gdy miał 105kkm koła nigdy nie słyszałem przy uruchomieniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!