Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Komunikaty "ryzyko awarii silnika" "skontroluj..."


Bobrzun

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety u mnie pauza do połowy października, czekam na zamówionego clipa, tak jak radzi @Andrzej-2010 nie ma co błądzić, podepnę clipa może coś pokaże ciekawego .

na zwykłym obd2 przy komunikacie "ryzyko awarii silnika"pokazywał błąd 094 czyli małą nieszczelność w układzie paliwa, dlatego pierwszy mój krok to wywalenie powietrza z układu zasilającego ale niestety nie pomogło,

w sumie to już z 5-6 tyś km z tym pojawiającym się błędem jeżdżę, i jest ok, tylko ten komunikat wyskakujący głównie w trasie pow 90km/h strasznie irytujący,

dodam jedynie że mój silnik to k9k h838 czyli chyba to samo co u @Ane21,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Andrzej-2010  nie twierdziłam nigdy, że to może być to samo u nas dwóch. tym bardziej, że objawy się trochę różniły.

Na ostatniej diagnozie wyszedł błąd z wtryskiem 4 i teraz też. Wymieni mi go i po odebraniu od mechanika śmiga bez problemu. Mam nadzieję, że to było to. Ale zobaczymy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

12 godzin temu, ane21 napisał:

sprawdziłam nr silnika. Niestety mój to k9k h8 i nie znalazłam tego filterka

Prawdopodobnie masz silnik na osprzęcie Delphi, tam jest całkiem inna pompa wtryskowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 27.09.2019 o 22:38, 11palcow napisał:

Niestety u mnie pauza do połowy października, czekam na zamówionego clipa, tak jak radzi @Andrzej-2010 nie ma co błądzić, podepnę clipa może coś pokaże ciekawego .

na zwykłym obd2 przy komunikacie "ryzyko awarii silnika"pokazywał błąd 094 czyli małą nieszczelność w układzie paliwa, dlatego pierwszy mój krok to wywalenie powietrza z układu zasilającego ale niestety nie pomogło,

w sumie to już z 5-6 tyś km z tym pojawiającym się błędem jeżdżę, i jest ok, tylko ten komunikat wyskakujący głównie w trasie pow 90km/h strasznie irytujący,

dodam jedynie że mój silnik to k9k h838 czyli chyba to samo co u @Ane21,

 

I nam na początku pokazywał się ten błąd powyżej 90 km/h

Zrobiliśmy autem z tym irytującym komunikatem już 10 tys ale teraz zaczął pojawiać się o wiele częściej. A od jakiegoś czasu ciągle świeci się pomarańczowa lampka z komunikatem "antiinquinamento controllare" czyli to chyba odpowiednik "skontroluj układ wydechowy" która wcześniej zapalała się ale i po kilku dniach sama gasła. Ale do rzeczy.

Byłam dziś u mechanika i właśnie  odebrałam telefon. Twierdzi, że jest problem z wydzielaniem spalin. Nie mam pojęcia czy to to. Tak czy siak, auto zostawiłam i jak tylko odbiorę to dam Wam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[EDIT]

 

Odebrałam dzisiaj auto od mechanika i póki co działa. Mam pojeżdzić jakieś 3 - 4 dni i na początku tygodnia wstawić się jeszcze raz na diagnozę by upewnić się, że wszystko ok. 

Tak czy siak to nie była pompa, jak mi wmawiali poprzednicy. Owszem problem z wydzielaniem spalin był - tak jak wspomniałam wyżej- ale okazało się również, że podczas wymiany paska rozrządu przed naszym wyjazdem w lipcu poprzedni mechanik nie wykonał prawidłowo faz. Mechanik dodatkowo też sprawdził wtryski, okablowanie i za te kilka dni chce sprawdzić jeszcze filtr cząstek stałych, czy nie pojawia się jakiś błąd, bo póki co nie chciał go ruszać. Oby nie...

 

Dziękuję wszystkim, którzy odpowiadali na moje dylematy. @11palcow i @Bobrzun mam nadzieję, że i Wy rozwiążecie swoje problemy 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ane21

Trzymam kciuki aby błąd już nie powrócił  :) , 

 

Źle ustawiony rozrząd ... ? nigdy bym nie powiązał tego komunikatu z rozrządem , ale jak kupowałem moją Megankę  w kwietniu tego roku  (niestety już z tym błędem była) to sprzedawca zarzekał się ,że rozrząd  wymieniał w tym roku i żebym nie tracił kasy na kolejna wymianę bo dopiero co  zrobił . Może ten rozrząd jest tak samo słabo zrobiony jak u @ane21  jest to jakiś trop i kolejna rzecz do zweryfikowania .... 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
Dnia 10.10.2019 o 21:10, ane21 napisał:

[EDIT]

 

Odebrałam dzisiaj auto od mechanika i póki co działa. Mam pojeżdzić jakieś 3 - 4 dni i na początku tygodnia wstawić się jeszcze raz na diagnozę by upewnić się, że wszystko ok. 

Tak czy siak to nie była pompa, jak mi wmawiali poprzednicy. Owszem problem z wydzielaniem spalin był - tak jak wspomniałam wyżej- ale okazało się również, że podczas wymiany paska rozrządu przed naszym wyjazdem w lipcu poprzedni mechanik nie wykonał prawidłowo faz. Mechanik dodatkowo też sprawdził wtryski, okablowanie i za te kilka dni chce sprawdzić jeszcze filtr cząstek stałych, czy nie pojawia się jakiś błąd, bo póki co nie chciał go ruszać. Oby nie...

 

Dziękuję wszystkim, którzy odpowiadali na moje dylematy. @11palcow i @Bobrzun mam nadzieję, że i Wy rozwiążecie swoje problemy 

 

 

i jak sytuacja ? czy wiadomo w końcu co to było bo mam to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jestem kolejnym szczęśliwcem z tym błędem. Wczoraj pojawił mi się komunikat "skontroluj układ wtryskowy" i ten drugi komunikat o ESP. Auto było rozgrzane, wyjechałem z parkingu, przejechałem kilkaset metrów i przyśpieszyłem pod niewielką górkę na trójce. Gdy auto zaczęło przyśpieszać nagle szarpnęło przez ułamek sekundy silnikiem i wywaliło te błędy. Silnik pracował dalej, jednak nie miał mocy i chodził jakby na 3 cylindrach. Dowlokłem się na pobliski  parking, zgasiłem, poczekałem 1 minutę i zapaliłem ponownie. Zero błędów, auto pracowało normalnie. Pojechałem do domu bez żadnych problemów. W menu na wyświetlaczu brak jest informacji o ostatnim zapisanym błędzie. 

Podobna sytuacja przytrafiła mi się niemal dokładnie rok temu. Zjechałem z autostrady i przyśpieszyłem pod górkę. To samo - szarpnięcie silnikiem i tym razem błąd "ryzyko awarii silnika" i chyba "skontroluj ESP". Też wówczas zgasiłem auto, poczekałem chwilę i potem samochód działał normalnie. Tak więc miałem błędy raz na rok. Pojechałem wówczas od razu na Clipa i mechanik stwierdził, że nie ma zapisanych żadnych błędów. Czy to jest możliwe, że po wyświetleniu "ryzyko awarii silnika" nie zapisały się żadne błędy?

Jeszcze jedno pytanie- od czasu do czasu, średnio raz na miesiąc - głównie podczas jazdy na autostradzie w okolicy 2800 obrotów silnika zdarzają się takie bardzo szybkie, krótkie nagłe szarpnięcia silnika- lecz żadne błędy się nie wyświetlają. Te szarpnięcia są bardzo incydentalne- jak się zdarzy - to tylko jedno, najwyżej za minutę drugie. Więcej ich nie ma.

Czy ktoś mógłby mnie nakierować gdzie szukać usterki? Zwłaszcza, że brak zapisanych błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, filolog napisał:

Czy to jest możliwe, że po wyświetleniu "ryzyko awarii silnika" nie zapisały się żadne błędy?

Praktyka pokazuje, że błędy po takim komunikacje zapisują się,

  - jeżeli wystąpiło to tylko raz - to mógł być incydent,

 -  warto przeczyścić wszelkie styki - Kontakt 60 ;

       - szczególnie czujników położenia wału i wałka, potencjometru gazu, wtrysków,

 -  przegonić auto na wysokich obrotach,

 - przestudiować treść tematu od początku,

Z którego roku auto?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, filolog napisał:

Czy to jest możliwe, że po wyświetleniu "ryzyko awarii silnika" nie zapisały się żadne błędy?

Raczej nie możliwe. Zawsze jest zapisany błąd, najczęściej ze sterowaniem któregoś wtryskiwacza. Komunikat o ESP jest standardowym komunikatem po błędzie o układzie wtryskowym.

7 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Warto zadbać aby nie było pęcherzy powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową.

W tym roczniku prawdopodobnie masz już czarne przewody paliwowe i nie ma możliwości sprawdzenia czy są pęcherze powietrza w układzie. Jak nie ma błędu to raczej nic nie zdziałasz bo przecież nie będziesz wymieniał wszystkiego w ciemno. Według mnie wypada czekać aż coś się zapisze w sterowniku. Mogą występować krótkotrwałe przerwy w zasilaniu sterownika silnika i stąd te szarpnięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy może to być jakieś zawieszanie się wtrysku? Efekt jest podobny jakby w benzyniaku na ułamek sekundy wypadał zapłon na wszystkich cylindrach. Teraz przegoniłem auto na trasie 100 km i było kilka takich szarpnięć, lecz nie wyświetliło żadnych błędów. Poza tym sinik pracuje dobrze, ma moc, auto dobrze przyśpiesza. 

Mam przezroczyste wężyki paliwa i za filtrem jest trochę pęcherzy powietrza, lecz nie dużo. Filtr mam od roku, markowy. Zrobione na nim nie więcej niż 10000 km.

Dziś byłem na podpięciu do komputera. Wyświetliło mi 4 błędy. Załączam zdjęcie. Co robić dalej? Gdzie się ruszyć z tym wtryskiem-  do elektryka?

P_20200831_111718.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Ale dawno mnie tu nie było. Co do mojego auta, musiałam w końcu wymienić dwa wtryski z czterech. Teraz już jest wszystko w porządku. @filolog jak z Twoim? U mnie to wszystko ogarnęli zwykli mechanicy w końcu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też był taki objaw. Co około 50km szarpnięcie. Zapisany obwód wtryskiwacza 2 czasami dochodził wtryskiwacz 1. Auto miało we Francji uszkodzona szybkozlaczkę na filtrze i ciągnęło bardzo dużo powietrza. co 200km wypalał się też filtr dpf. Na stole wyszło że drugi wtrysk w sumie wlewa co chce :).Usuną bym bomble powietrza jak nie pomoże to 2 wtrysk na stół pomiarowy.

Edytowane przez halas2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!