Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

3 kreska na polu dotyczącym temperatury płynu chłodzącego


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 11.05.2021 o 22:58, CzechuXX napisał:

Moim zdaniem wygląda to na termostat.

 

 

W dniu 20.04.2021 o 10:18, Sylwek54 napisał:

Skłaniam się do tego że masz rację z tego względu że niedawno miałem wymieniany rozrząd

z pompą wody i chyba mechanik po całej operacji zalał układ płynem ale już nie odpowietrzył.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Właśnie przed chwilą dokonałem pomiarów płynu chłodzącego na wolnych obrotach pirometrem. Jeżeli chodzi o termostat to jest chyba wszystko ok rozgrzałem silnik do 94 stopni i termostat popuszcza gorący płyn na chłodnicę natomiast chyba problem z czujnikiem bo pierwsze pole na wskaźniku załącza przy 35 stopniach a potem od razu drugie i trzecie przy około 50 stopniach i w zależności jak się otwiera termostat spada na pierwsze pole i w miarę rozgrzewania układu znowu wskakuje na drugie i trzecie jednocześnie i tak już zostaje. Tak się dzieje na postoju i wolnych obrotach w trasie jak będzie zobaczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Sylwek54 napisał:

chyba problem z czujnikiem bo pierwsze pole na wskaźniku załącza przy 35 stopniach a potem od razu drugie i trzecie przy około 50 stopniach i

Ten sam czujnik przekazuje dane do komputera wtrysku. Tam odczytaj dane z czujnika temperatury cieczy bo one decydują o pracy silnika i zaświeceniu kontrolki przegrzania i porównaj z pomiarami ze spirometru. Obstawiam raczej problem z licznikiem a nie z czujnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już trudno mi stwierdzić o co chodzi. W czasie jazdy około 10 km. z pracy temperatura na wskaźniku 1pole z czasem włączyło się znowu 2 i 3 razem by po chwili spaść na 1 pole. Jak przyjechałem pod dom znowu pirometr do ręki i pomiar a tu przed termostatem około 65 stopni za termostatem też 65 stopni na dolnym powrocie 45 stopni wydaje mi się że przed termostatem powinna być temperatura jak podają podręczniki około 89 stopni przy tej temperaturze powinien otwierać się drugi obieg a tu wydaje mi się że otwiera się za wcześnie. Przejechałem około 10 km. wydaje mi się że to odpowiedna odległość żeby się rozgrzał już do optymalnej temperatury. Jutro przejadę się trochę dalej i zobaczę co będzie pokazywał pirometr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Miałem gdzieś pojechać i w czasie jazdy sprawdzić termostat ale nie wyszło zmiana planów ale znalazłem trochę czasu i podłączyłem Maxiecu pod samochód i prawie jestem pewny że mam walnięty termostat. Pomiar temperatury pokazał takie wyniki pierwsze pole załączyło się przy 46 stopniach następne pole przy 75 stopniach doszło 76 stopni i na wskaźniku temperatury spadło na pierwsze pole potem wzrastała temperatura i przy 75 stopniach włączyło się drugie pole i tak zostało bo samochód cały czas się rozgrzewał i doszedł do temperatury 98 stopni i tu włączył się wentylator temperatura spadała do 93 i cykl już tylko się powtarzał. Wniosek taki że termostat otwiera się za wcześnie około 76 stopni a powinien fabrycznie 89 stopni i mając na uwadze ciągłe wychładzanie chłodnicy w czasie jazdy temperatura silnika nie osiąga nawet 75 stopni bo na wskaźniku tylko jedno pole czyli silnik jest nie dogrzany czyli krótko mówiąc wymiana termostatu. Tylko się zastanawiam czy to ma tak duże znaczenie dla zużycia paliwa i dla samej sprawności silnika nie jestem specjalistą w tej dziedzinie ale jeżeli fabryka montuje termostaty które mają się otwierać przy 89 stopniach to chyba powinno tak być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Przyjechalem dziś do domu i auto stało z uruchomionym silnikiem. Podgladałem parametry pracy przez elm327 i widzę te,peraturę 94, potem 95, potem 96'C a wentylator nie pracuje. Wyłączylem silnik. Post wyżej autor pisze, że wentylator włącza się przy 98'C. Uff już się przestraszyłem. Czy może ktoś ma inną wiedzę na ten temat ? Czy wentylator ma swój bezpiecznik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!