Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Różnica pomiedzy 1.3 tce 115 vs 140


Gość Piotr.fy

Rekomendowane odpowiedzi

Czy jeździł ktoś meganką 1.3 tce 115 vs 140 ? Jakie wrażenia z jazdy? Czy jest sen dopłacać do wersji 140 konnej. Mam informację że silniki niczym się nie różnią tylko oprogramowaniem sterownika. Może zamiast przepłacać w salonie za 140 koni kupić sterownik od wersji 140 konnej. Chyba pasuje plug & play i cieszyć dodatkowymi kucykami i niutkami. Może ktoś zna oznaczenia sterownika 115 i 140 konnej. Może ktoś z forumowiczów robił taki zabieg? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Plug & play to pasuje ale np. myszka do laptopa. W autach sterowniki silnika zgrywane są z immobilizerem, więc po wymianie trzeba to ogarnąć. W nowych samochodach  to raczej nie będzie tanio, cena sterownika z wersji 140 KM i kodowanie będzie kosztować i przepada gwarancja. Lepiej dopłacić w salonie do mocniejszej wersji. Jaka jest różnica w cenie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tej pory kiedy oferowano kilka wersji silnikowych nigdy nie było tak, że różniły się tylko oprogramowaniem. Gdyby to było takie proste to wystarczyłoby pojechac do tunera na wgranie nowej mapy. Zreszta zobacz sobie na możliwości tuningu wersji 115KM i 140KM. Jeśli byłyby to te same silniki to z wersji 115KM zrobiłbyś 160KM, ale to samym softem nie da się wykonać. Dołóż zatem odrazu do wersji 140KM, będziesz zadowolony, dynamika jest bardzo fajna a spalanie na przyzwoitym poziomie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik niezależnie od mocy to ta sama konstrukcja "toćka w toćkę" niezależnie czy zamontowany w Mercedesie czy w Dacii czy w Nsisanie różnice są tylko w komputerach sterujących i w sofcie. Podobnie jak było 1.6 TDI z grupy VW moce od 75 do 120 koni. W tym przepadku od 100 do 163 koni. Podobno Mercedes przyłożył się do opracowania softu i jest całkiem inna kultura pracy jednostki niż w Renówkach. Rozmawiałem z jednym z tunerów powiedział żeby pytać za pół roku może już będą wiedzieć jak wygląda soft i jak da się go dostroić. Nowy komputer sterujący to wcale nieduży koszt. 1.3 tce w Kadjarach minimum 140KM kwestia zgrania z immobilizerem.   https://allegro.pl/oferta/sterownik-komputer-silnik-1-3-tce-scenic-iv-kadjar-8307534724


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj sobie dokładnie. Silniki różnią się, np 1.5 w wersji 86kM i 105KM mają sporo różnic (wytrzymalsze elementy w mocniejszej wersji - doczytaj sobie z forum, była lista różnic, począwszy ot tłoków itd), potem osprzet też jest inny, inne wtryski, turbo. VW 90KM - nie wyciągniesz z tej wersji tyle co z 105KM.

Gdyby to było tak banalne jak piszesz ludzie kupowaliby najsłabsze wersje, jechali na zmianę softu i śmigali..

Kup sobie 115KM i wyciągnij z niej 160KM ciekawe jak to zrobisz softem skoro silnik wg Ciebie jest ten sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotr.fy - weź się zastanów - jest inny osprzęt, a np korby w wersji 160KM są inne niż w 115KM.

Wystarczy przejrzeć dokumentacje serwisową i dialogys (no inne numery części składowych silnika).

Edytowane przez MarcinDe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 1.10.2019 o 20:33, Piotr.fy napisał:

Silnik niezależnie od mocy to ta sama konstrukcja "toćka w toćkę" niezależnie czy zamontowany w Mercedesie czy w Dacii czy w Nsisanie różnice są tylko w komputerach sterujących i w sofcie. Podobnie jak było 1.6 TDI z grupy VW moce od 75 do 120 koni. W tym przepadku od 100 do 163 koni. Podobno Mercedes przyłożył się do opracowania softu i jest całkiem inna kultura pracy jednostki niż w Renówkach. Rozmawiałem z jednym z tunerów powiedział żeby pytać za pół roku może już będą wiedzieć jak wygląda soft i jak da się go dostroić. Nowy komputer sterujący to wcale nieduży koszt. 1.3 tce w Kadjarach minimum 140KM kwestia zgrania z immobilizerem.   https://allegro.pl/oferta/sterownik-komputer-silnik-1-3-tce-scenic-iv-kadjar-8307534724


 

 

Miałem okazję przez pewien okres czasu jeździć A200 z 1.3 (163KM) i co do jego kultury w Mercedesie polemizował bym. Silnik ten dostawał nieprzyjemnego rezonansu w pewnym zakresie obrotów, w MIV tego nie uświadczyłem. Natomiast automat w A klasie był lepiej zgrany niż ten w Renault…

 

P.S.

Nie wiem jak podchodzi do tego grupa Renault/Nissan, ale auto, które wcześniej użytkowałem Ford Focus MK3FL 1.5 posiadał dwie moce: 150KM i 182KM. Wiele ASO za dopłatą „zmieniało soft” i można było, się cieszyć „większą mocą”. Dodam, że już wersja 150 na hamowni miała te 10-15 koni więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie warto dopłacić do 1.3 TCe 140 KM. Silnik fajnie się zbiera i jest czym jechać. Nie jeżdżę co prawda TCe 140, ale bliskim konkurentem i jest pod wrażeniem jak się zbiera silnik z 4 czy 5 biegu na elastyczność od samego dołu.... Jeśli jeździłeś do tej pory czymś wolnossącym o pojemności np. 1.6 16V, po przesiadce na 1.3 TCe 140 będziesz zachwycony osiągami i nie wrócisz już do silnika 1.6 16V który adresowany jest dla dziadka po zawale....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie 140 KM. przed zakupem śmigałem 115 i 140 - różnica jest bardzo duża szczególnie na dole i przy pełnym obciążeniu na autostradzie - nie ma porównania. Natomiast wcześniej miałem 1.6 w Megane III i teraz nie mam pojęcia jak ja mogłem tym paliwożernym mułem męczyć się 5 lat..... Moment obrotowy skandal czyli 145 Nm przy ponad 4 tyś obrotów czyli dno. Żeby jakoś wyprzedzać trzeba mieć 4-5 tyś obrotów co strasznie męczy hałasem i kosztami paliwa, poza tym kto normalny tak na co dzień jeździ. W 1.6 miałem wybór albo jeździć jak dziadek i spalić w mieście 8-9, albo w miarę normalnie w sensie mocy i spalić 11-13 litrów - KOSZMAR.

Teraz 240 Nm przy 1,5 tyś obrotów i o dziwo tak faktycznie jest, za każdym razem jak przyśpieszam to chapa i się chacha. Spalanie też ok, wiec polecam....

 

Już nigdy nie kupię auta z wolnossącym motorem, no chyba ze mnie będzie stać na 5-6 litrowy...

Edytowane przez satisati
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeździłem 115 i 140KM. W sumie tylko dla porównania bo od razu chciałem mocniejszą wersję. I taką też zdecydowanie polecam. Zbiera się lepiej niż 2.0 bez turbo z takiego np Mondeo czy Laguny. Nawet załadowany bez problemu daję radę z wyprzedzaniem TIRa. Po 12tyś km średnie spalanie ok 6.0l/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam taki samochód od 2 tygodni (1,3 140 KM) moje odczucia są takie, że o ile faktycznie na dole dobrze się zbiera, to przy prędkościach powyżej 120 jest już bardzo słabo.  VI bieg mimo wszystko dość krótki,  bo przy 150km/H jest sporo powyżej 3 tyś obrotów,  a to przekłada się na chwilowe spalanie prawie 10/100.  O ile przy spokojnej jeździe jest dobrze, pewnie nawet da się zjeść do 6/100, to przy dynamicznej autostradowej jeździe czuć brak pojemności. Ogólnie samochód polecam dla osób bez żyłki rajdowa ;)

Edytowane przez Viscum
Literowka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo na autostradzie to ważne są Nm a nie KM :) do normalnej miłej jazdy wystarczy ich 300 a żeby miło przemieszczać się bez redukcji biegów w średnim aucie Wskazane 400 ;)

 

 

Takie wrażenia na autostradach, przy niskim spalaniu nadal zapewni tylko diesel, bo mocna benzyna zje kosztami paliwa. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!