Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wibracje po uderzeniu w krawężnik


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, 

 

W ubiegłym tygodniu miałem nieprzyjemność uderzyć lewym przednim kołem o krawężnik. Było to uderzenie felgą równolegle do krawężnika czyli tak jakby wzdłuż felgi. Sytuacja miała miejsce w wyniku poslizgu. 

Po tamtej sytuacji zacząłem odczuwac wibracje właśnie dochodzące z lewego przedniego koła. 

Nie są one jednostajne a cykliczne. Czuję je najmocniej na pedalach ale da się je odczuć w całym aucie. Ponadto wibracje te maja duża częstotliwość ale są delikatne. Pojawiają się powyżej prędkości 30 km/h. 

Jeszcze w piątek zrobiłem zbieżność oraz sprawdziłem geometrie, wszystko jest w porządku. Jutro planuje podjechac na najprostsze wyważenie kół. 

Proszę o radę co mogło ulec odksztalceniu/zniszczeniu przy takiej sytuacji? 

Dodam od razu ze na oponie nie ma śladu uszkodzenia tzn przecięcia, balonu itd 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam po przerwie. 

Mechanik sprawdził łożyska lewej piasty, przejechał się autem jak i rozpędzil koła na podnośnik. Mówi że to na pewno nie łożysko. Niestety nie zwrócił uwagi na przedział prędkości w których wibracje są odczuwalne tj 50-65 km/h stąd moje podejrzenie że nic nie wyczuł. 

Czy wibracje mogą być następstwem uszkodzenia polosi? Za dwa tyg będę wymieniał tarcze i klocki przód ale nie sądzę aby one miały wpływ na te objawy. 

Dodatkowo przerzucone zostały koła przód - tył ale też bez skutku :s 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slaba sytuacja ja po sporym uderzebiu bo az opona pekla felga sie porysowala mialem do prostowania felge a tak to ok tez mialem odczucia wibracji a po zamianie kol przod na tyl rowniez ale mniejsze a po zamianie kola po skosie proble ustapil ale felge i tak prostowalem radzilbym zroboc tez tak a co do tarczy zauwaz ze felga przykrecana jest do piasty a pomiedzy nimi jest wlasbie tarcza hamulcowa zauwaz sila uderzebia moze spowodowac minimalne skrzywienie tarczy utrate jej geonetrii i juz bedzie bicie a jak na pedalach to ciekae czy pol os nie dobila do skrzynii inie narobila jakiegos kuku wewnatrz renault jest delikatnym autem czasami biewidoczne oznaki uderzen zewnętrznych powoduja masakryczne wewnatrz.

Moze byc przegub wewnętrzny moze byc swozen wahacze koncowka drazka kierowniczego a z tym sprawdzaniem?felgii to radzilbym jechac do kogos jeszcze zeby zerknal wulkanizator bie korzysta czesto z kalibracji sprzetow sam sie przekonalem na wywazaniu kol u trzech roznych i w tym ostatnim jak ustawil to bylo ok a u poprzednich dwoch noby n akompie ok a w drodze masakra tak tez moze byc z ta rzekoma prodta felga jak dostala strzala to nie ma?bata to felgii renault sa delikatne 

 

:lapka:

 

Regulamin forum się kłania i zasady pisowni :!:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam sobie o tej polosi i piszą że wibracje powinny się nasilac przy przyspieszaniu a na biegu jałowym powinna być cisza. U mnie na biegu jałowym w zakresie prędkości o których pisałem wyżej nadal jest słyszalne drżenie a podczas przyspieszania nie ma wibracji poza nawralgicznym zakresem. Zastanawia mnie dlaczego amplituda drgań jest tak mała podczas gdy wszystkie elementy wirujace obracają się bardzo szybko (nawet przy prędkości 50 km/h)? Sworzeń albo wahacz nie dadzą takiego objawu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sworzeń obraca się??? Bo mnie o tym nic nie wiadomo. Coś co się obraca powoduje to drżenie, może uszkodziłeś łożysko podporowe na półosi? To chyba powinno być w miarę łatwe do sprawdzenia. Podnosisz jedno koło i dwójeczka i trzeba popatrzeć jak nie z jednej strony to z drugiej. Tylko ostrożnie co by Cię ten samochód nie przejechał, kliny, ręczny i na pewno bezpiecznie można to sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym wieksza predkosc tym zawieszenie robi sie sztywniejsze trzeba na podnosnik sciagnac kola zerknac czy ktorys element nie ma luzu nie wygial sie nie wydaje sie cos podejrzane? Przechodzi mi jesscze mysl przex glowe na temat amorka i jego elementow 

:lapka:

 

Regulamin forum się kłania i zasady pisowni :!:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu dzisiejszym sprawdziłem felgi w kolejnym, renomowanym warsztacie. Dodatkowo zostały całkowicie one oczyszczone z odważników i ponownie wyważone. 

Rotacja opon po skosie niestety nie przyniosła oczekiwanego efektu, wibracje nadal występują. 

W poniedziałek umowilem się na kolejny etap sprawdzenia zawieszenia wraz z biciem piasty oraz lożyskiem podporowym. 

Mam nadzieje ze to coś z tych rzeczy... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia Mon Dec 09 2019 o 19:56, lukasz243243 napisał:

Czy wibracje mogą być następstwem uszkodzenia polosi? 

Tak miałem w służbowym ( nie Renault ). Nie zmieściłem się przy zawracaniu i prawe koło zablokowało się z krawężnikiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam po przerwie świątecznej - sprawa wydaje się rozwiązana.

W pierwszej kolejności wymieniłem tarcze hamulcowe wraz z klockami - wibracje nie ustąpiły.

Następnie wymieniłem wahacze wraz z łącznikami stabilizatora oraz końcówkami drążków - nadal nic. 

 

Po wymianie powyższych udałem się na zbieżność - zabieg ten wykluczył wibracje.

Wniosek z tego taki, że za pierwszym razem panowie zepsuli zbieżność zamiast ją naprawić co spowodowało tyle niepotrzebnych kosztów które musiałem ponieść. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 21 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!