Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przednie zawieszenie - zagadka


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Zwracam się z zapytaniem, a mianowicie, podczas pokonywania większych wyboi (próg zwalniający itp.) coś czasem zaskrzypi w przednim zawieszeniu z lewej strony, dodam, że przy bujaniu na postoju nic nie słychać, jedynie przy małej prędkości i gdy lewa strona jest "dobita" czyt. wjechanie na większe wyboje.

Co to może być? amortyzatory wymienione na Bilstein więc wykluczam, czyżby coś od wahacza?, łącznik? 

 

Z góry dzięki za pomysły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, MichalVTS napisał:

Ja podobne objawy miałem w swojej M3winne były łączniki stabilizatora. Miały drobny luz, więc bujanie na postoju też nic nie wykazywało, ale po wymianie skrzypienie znikło.

Łączniki miałem wymienione 16 tysięcy km temu czy to już pora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje ASO sprzedało mi ostatnio niezłą informację. Mianowicie w magazynach Reno są właściwie tylko i wyłącznie aluminiowe łączniki. Stalowych, które powinni montować, brakuje :D.

W jednym z moich egzemplarzy mam jeszcze cały czas oryginalne, aluminiowe łączniki i 21k przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
20 godzin temu, makintosz napisał:

jakieś pomysly sugestie?

Może przetrzep zawieszenie na stacji diagnostycznej? Zabulisz może z 20 zł, ale zaoszczędzisz na niepotrzebnej wymianie części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam swoje 5 groszy.

U mnie pomogła wymiana lewego amortyzatora. on skrzypiał .mimo ze był sprawny . 

wiec jak coś to na gwarancji beda wszystko po koleii wymieniać. łaczniki drązki łożysko amortyzatora.    Bedą szukać  do skutku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest nie do przyjęcia żeby w nowym fabrycznie samochodzie dochodziły jakieś skrzypienia z zawieszenia przed 10 czy 15 tyś km..... Kolegi żona ma Megana IV 1.2 TCe GT Line 2018 rok, miała już 3 x wymieniane łączniki stabilizatora....  Do tego miała problemy z uszczelkami, skrzypieniem plastików.....  Nowe Meganki już po 4 latach produkcji powinny być na max dopracowane, a ciągle coś im dolega. Teraz z kolei grzechotki w najnowszych silnikach 1.3 TCe.... dramat......  Mój mechanik u którego dawniej naprawiałem używany samochód, który cieszy się bardzo dobrą opinią w rejonie, mówił że ASO go wzywało jako dobrego mechanika, bo nie radzili sobie z elektroniką Talismanów na gwarancji..... Wygląda na to że po dość solidnym Clio III, Megane III, Lagunie III nowy model Megane IV i Talisman zbliżyli się jakościowo do Megane II i Laguny II.......

Edytowane przez mayn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawieszenie kompleksowo sprawdzone na stacji diagnostycznej, żadnych luzów, amortyzatory wymienione na bilstein przy przebiegu 110 kkm  , aczkolwiek fabryczne miały jeszcze 50% sprawności, niestety wada fabryczna "skrzypiały".

Może kurz gdzieś się dostał?, remontują u nas drogę, każdy przejazd to masa pyłu, i właśnie po jednym z przejazdów po tej nawierzchni zaczęło się delikatne skrzypienie (musi być lewa strona"dobita" żeby dało się cokolwiek usłyszeć).

Przy mocnym bujaniu na postoju również nic.

 

P.S. polecam łączniki z monroe, mam nalatane 49 kkm i zero luzów i pukania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taaa u mnie też co roku sprawdzają zawieszenie na przeglądzie ale nikt nie widział że wszystkie gumy na wahaczu popękane/pozrywane, a sworznie miały popękane gumy. To samo żaden diagnosta nie zauważył pękniętych sprężyn tylnego zawieszenia. Porządne sprawdzenie u mechanika tylko. Na stacji wg mnie nie warto - ale to moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!