Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nabijanie klimatyzacji czynnikiem


Rekomendowane odpowiedzi

52 minuty temu, MarcinDe napisał:

 

Taką podmianę można załatwić tylko i wyłącznie w zakładzie, do którego jeździ się od lat (tzw. zaprzyjaźnionego).

 

 

Dużo zakładów robi taką zamianę.   W dłuższej perspektywie średnio się to opłaca. 

Edytowane przez Komarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Komarek napisał:

W dłuższej perspektywie średnio się to opłaca.

Napisz dlaczego.

Pitrek wymiana butli CO2 50kg jak dobrze pamiętam 40zł.

Edytowane przez krzychu73
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz sprawny układ, za serwis na nowym czynniku zapłacisz ok 300zł. Ile to taniej niż na starym ? 100? 150zł ?  Za zmianę na stary wołają ok 250-300zł.

To 2-3 lata serwisu . Obecnie stary czynnik drożeje,  nowy tanieje ( teraz ok 90zł/100g ) . W jednym z dobrych warsztatów powiedziano mi też, że po jakimś czasie padnie sprężarka bo instalacje na te czynniki pracują na innych ciśnienia ( nie wiem czy to prawda , nie mam jak tego zweryfikować ).

Pozostaje kwestia legalności takiego manewru - musisz o tym poinformować przy sprzedaży.  Tak jak z wycinaniem DPF i innymi polskimi patentami 

 

Edytowane przez Komarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, a jak wygląda sprawa z różnymi ciśnieniami w układach? 

Przy zmianie czynnika trzeba płukać układ z powodu różnic w oleju.Pozostaje też kwestia wymiany osuszacza .  Czytałem o  przypadkach zatarcia sprężarki po kilku tyś.km z powodu zwarzenia oleju 

Edytowane przez Komarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Komarek napisał:

W jednym z dobrych warsztatów powiedziano mi też, że po jakimś czasie padnie sprężarka bo instalacje na te czynniki pracują na innych ciśnienia ( nie wiem czy to prawda , nie mam jak tego zweryfikować ).

To ile trzeba przejechać żeby padła 100-200tyś czy więcej bo po 70tyś działała bez oznak zurzycia, a i nie licz że dla klijenta z ulicy będzie wybór czym nabić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Komarek napisał:

Czytałem o  przypadkach zawarcia sprężarki po kilku tyś.km z powodu zdarzenia oleju 

Zatarcia sprężarki z braku oleju, bo od strony gazu należy go uzupełniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam nic do dodania,wszystko zostało już napisane, no może jeszcze zaznaczę że  rozszczelnić po obu stronach układu i nie śpieszyć się ze skręceniem.

Edytowane przez krzychu73
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, krzychu73 napisał:

Nie mam nic do dodania,wszystko zostało już napisane, 

Najistotniejszą rzeczą w tej podmianie jest olej. Czy na 100% jest to ten sam olej , przy obu czynnikach ? Dopytuję bo różne opinie czytam w sieci,  różne informacje powiedziano mi w serwisach klimatyzacji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na necie są różne informacje - jedne że olej inny, inne że ten sam.

Nie chce mi się jechać na Złotą (zakład gdzie zawsze wszystko z klimą załatwiam) - tam bym się wszystkiego dowiedział na 100%.

 

Po kiego wymieniać osuszacz - on tylko i wyłącznie wychwytuje wilgoć z czynnika.

 

Wiem jedno - nikt do kogo pojedziesz pierwszy raz nie zaproponuje Ci zmiany czynnika w instalacji (bo np. w wyniku kolizji się rozszczelniła) - bo nie wie z kim ma do czynienia (a taka zabawa nie jest chyba do końca legalna - tego nie wiem, gdybam).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, MarcinDe napisał:

 

 

Wiem jedno - nikt do kogo pojedziesz pierwszy raz nie zaproponuje Ci zmiany czynnika w instalacji (bo np. w wyniku kolizji się rozszczelniła) - bo nie wie z kim ma do czynienia (a taka zabawa nie jest chyba do końca legalna - tego nie wiem, gdybam).

Temat różnych olejów potwierdził  zaufany mechanik, z którym znam się od lat. Jednak nie jest to wybitny spec od klimy. Odradził mi jednak zmianę wlasnie z tego powodu   że oleje te się nie mieszają . Chciałbym to jednak potwierdzić u jakiegoś konkretnego fachowca. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!